Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '15

 
Kategori
Siyaset
 

2015 Seçim sonucu, erken seçim

2015 Seçim sonucu, erken seçim
 

"Umarım çözüm buluruz, erken seçim çözüm olmamalı. Değerlerimizi unutmadan, doğudan batıya, kuzeyden güneye ortak irade, ortak yönetim. Bu son seçimlerin isteği bu, kabul etsek de etmesek de. Ayak diretirsek hem biz kaybederiz, hem de siyasi partiler."

Diye yazmıştım son seçim yazımda. Ne yazık ki tablo erken seçimi gösteriyor. AKP belki CHP ile koalisyonu arzuluyordu, ama RTE istemiyordu. Dolayısıyla dün yazdığım tweet’de dediğim gibi patronun sözü geçti. Bir iki bahane ile 30-35 saat süren koalisyon görüşmesi olumsuz tamamlandı. CHP bütün yapıcı tavrı ile gören gözlerde olumlu bulundu.

Değerli okurlar, seçimden iki ay bir hafta geçti, oyalama kumpanyası devam ediyor. Resmiyetini kaybetmiş hükümet görevine devam ediyor. Ve o hükümet, asgari ücrete karar verecek, dış politikalarda önemli kararlar alacak, eğitimin içine düştüğü çıkmazlara çare arayacak. Olur şey değil. Akıl, çıkan seçim sonuçlarına göre bir koalisyonu gösteriyordu. Kim ne derse desin, Türkiye için en uygunu da buydu. Fırsat kaçtı.

Seçimlerden bir ay sonra IŞİD ve PKK hareketliliğini burada hiç tartışmak istemiyorum. Bir düğmeye basılır başlatılır, bir düğmeye basılır bitirilir. Bunun örneklerini çok gördük.

Şimdi ne olacak? Erken seçim kesin gidiyoruz. MHP, dışarıdan destekle azınlık AKP hükümetine onay verecek gibi geliyor. Bunun provasını Meclis Başkanlığı seçiminde gördük. Peki erken seçim ne olur? Seçmen küser sandığa gitmezse ( olası bir durum ) AKP tekrar hükümeti kuracak yüzdeyi bulur. HDP ye giden oylarda azalma beklemiyorum, belki %1 düşer. MHP den AKP ye oy geçişi de muhtemel. CHP de belki %1-2 artış yaşanabilir. Aynı tablo ile karşılaşabiliriz.

Kısaca Türkiye zaman kaybediyor. Ne uğruna? Bunu sormalı, hesap istemeliyiz. Ego ve iktidar hırsı ne yazık ki, birilerini kör etmiş.  Halbuki, Türkiye’nin çok acil çözüm bekleyen sorunları var. Ekonomi, dış politika, üretim, eğitim, sağlık ilk sırada. Durum hiç iç açıcı değil

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..