Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '15

 
Kategori
ÖSYS
Okunma Sayısı
3715
 

2015 YGS sonrası sıramı ne kadar yükseltebilirim?

2015 YGS sonrası sıramı ne kadar yükseltebilirim?
 

www.ygslystercih.com


YGS öncesi özellikle sayısal alandan (alan ayrımı kalksa da biz kullanmaya devam ediyoruz!) hazırlanan öğrencilerimizden sınava Türkçe ’den başlayanlara paragraf sorularının uzun veya sayıca çok gelebileceğini, geçmişte bunun örneklerinin yaşandığını, denemelerde Türkçe sorularını 30-35 dakikada bitiren öğrencilerin bu durum karşısında 50-60 dakika da bitirdiği, matematik veya fen sorularını cevaplamaya başladığında motivasyonunu yitirdiği ve evhama kapıldığı için veriminin düştüğünü hatırlatmıştık. Ben bu durumda isem herkes aynı durumdadır. Önemli olan, kontrolü kaybetmeden sınavın sonuna kadar devam etmektir.  Zor soruyu yapan değil rakiplerine göre bir fazla yapan kazanır şeklinde uyarı ve tavsiyelerde bulunmuştuk. Sınavı kazanmak için sadece bilmek yetmez, sınav taktiğini iyi uygulamak da önemlidir. Şimdi ise YGS sonuçları ve ham puanlara göre oluşan sıralar açıklandı. Öğrencilerin en çok sorduğu sorulardan biri YGS’de x başarı sırası aldım. Nereye kadar çekebilirim?

Öncelikle geçen yıl YGS başarı sırasını ileri çeken bazı öğrencilerden örnekler verelim. Bu örnekler tamamen gerçek sonuçlara dayanmaktadır. OÖBP ve LYS netleri dahil tüm verileri elimizde olan ve takibini yaptığımız öğrencilerden bazı örnekler:

YGS2 8000, MF3 1600. YGS2 300000, MF3 100000. YGS2,  102000, MF4 24000.

YGS6 57000, TM3 1300. YGS6 108000, TM3 7200. YGS6 198000, TM3 28000. YGS5 283000, TM3 31000. YGS5 457000, TM3 111000. YGS6 602000, TM3 151000.

YGS4 87000, TS2 2600. YGS4 298000, TS2 12000.

YGS4 31000, DİL1 1500, YGS4 82000, DİL1 2400, YGS4 483000, DİL1 21000

Bu yıl YGS’de ….. başarı sırası elde ettim. Nereye kadar çekebilirim diye soran öğrencilerimiz yukarıdaki örnekleri incelesinler. Bu öğrencilerin birçoğunun netleri ve diploma notları tahmin ettiğinizden çok daha düşük. LYS ve diploma notuna göre çok iyi ve normal olan öğrencilerden birer örnek:

 

DİPL

YGS5

YGS5 SR

YGS6

YGS6 SR

MAT D

MAT Y

GEO D

GEO Y

EDB D

EDB Y

COĞD

COĞY

TM1 Y

TM1 YSR

TM2 Y

TM2 YSR

TM3 Y

TM3 YSR

96,16

393,9

28844

368,6

57361

45

3

24

5

50

6

17

7

484,3

2125

486,2

1571

486,5

1307

86,2

378,4

42260

343,8

86348

31

4

17

0

49

3

19

5

439,1

11273

447,3

7675

455,7

5137

 

Bu yıl YGS’deki başarı sıramı nereye kadar çekebilirim diye soran öğrencilerimiz yukarıdaki örneklerde olduğu gibi geçmiş yıllarda kim nereden nereye çekmiş incelesinler. Bu kıyaslamada diploma notuna da dikkat edin. Özellikle bu yıl TM puanının hesaplanmasında % olarak getiriler değişti. Bu değişikliğe ek olarak Hukuk TM2’den TM3 puan türüne geçti. Yani TM’de başarı sırasını ileriye çekme açısından özellikle Edebiyatı iyi olan öğrenciler büyük avantaj kazandılar.  Hukuk bölümlerinin TM3 puan türüne geçmesi ve TM puan hesaplamasında yapılan değişikliklerle (Geometriden %2, Coğ.dan %1 alınıp %3 Edb. eklendi) Edebiyat dersinin getirisi %3 artmış gözükse de gerçekte artış %6 oldu. Yani bu yıl TM alanındaki öğrenciler çok daha fazla avantaj kazanmış oldular. Hesabı daha net görmek isteyenler geçen yıl TM2 puan türü hesaplanırken Edb. getirisine baksınlar (%22). Bir de bu yıl TM3 puan türü hesaplanırken Edb. Getirisine baksınlar (%28) ne demek istediğim anlaşılır.

Gelelim 2015 YGS sonuçlarının analizine. YGS2 de 1500. sırada olan öğrenci ile 8000. Olan öğrenci arasında 5.25 net fark bulunmakta (bu kıyaslamadaki net Fen alanına ait. Diğer derslerde net sayısı değişebilir). YGSx 70000. olan öğrenci ile 83000. olan öğrenci arasında 2 puan fark var (belki de 0.5 net ). 500.000 ile 600.000 arasında da 2-3 puanlık fark varsa önümüzdeki LYS sınavı sonucu sıralarda geçen yıllara oranla çok daha büyük değişimler olacak demektir. Yani azimli olan ve yarışı son ana kadar bırakmayanlar geçen yıl gerçekleşen yukarıdaki örneklerden çok daha iyilerini gerçekleştirme şansına sahipler. Her ne kadar herkes LYS puan türlerinde kendi alanının puan türüne göre ayrılacak ve sıralarda doğal olarak ileri gidilebilecekse de, birileri ileri giderken birilerinin de geri gitmesinin doğal olduğunu da hatırlatmakta fayda var. Yani 1500 deki öğrenci yerini garanti görmemeli! 1. Sınavdaki avantajını korumaya bakmalıdır. YGS’de aldığınız sıralar OÖBP eklenince zaten değişecek. Unutmayalım. Yarışı son ana kadar koşanlar kazanır.

Bu yıl puanlar düşer mi, yükselir mi? İlgili puan türündeki bu yılki sıranız ile geçen yıl aynı puan türündeki sırayı bulun. Bu sıraların puanlarını kıyaslayın. Bu yıl o başarı sırasına denk gelen puanda ne kadar düşme (belki de bu yıl veya başka yıllarda yükselme) olacağını görün. Bu kıyaslamanın net ve sağlıklı olması için yerleştirme puanlarınızın yayınlanmasını da beklemeyi unutmayın. Her gün balık vermektense balık tutmayı öğretmeyi tercih ediyorum anlayacağınız. Geçen yılın başarı sırası ve puanlarına ulaşmak için www.ygslystercih.com adresi ziyaret edilebilir.

Üzülerek bir konuya da değinmek zorundayım. Mesleği öğrencilere rehberlik etmek olan ve bürolarında bu işin danışmanlığı yürüten az da olsa bazı meslektaşlarımdan gelen 2 soruya değineceğim. YGS1 ve 2 den 180 barajını geçemeyen bir öğrenci MF puan türünde 180 barajını geçse YGS1 ve 2 den tercih yapabilir mi? Sayısaldan hazırlanan bir öğrencim var. TM den Hukuk Fakültesine yerleşmek istiyor. Olabilir mi? Bu sorulardan sonra öğrencilerim için YGS-LYS danışmanlık sürecinde kaygılarım artmadı desem yalan olur. Ben zaten biliyorum mantığı ile geçmişte yaptığımız YGS-LYS eğitimlerimize katılmayan bu ve benzeri arkadaşlara son bir sözüm var. ‘İzmir’de bir seminer var ve konuşmacı defalarca dinlediğim kişi olsa, yeni tek bir cümle bile öğrensem kardır der o seminere katılırdım’ demişti H. Kavas (PDR). Bu görüşe katılmamak mümkün değil.

LYS’ye girecek öğrencilerimize hayırlı ve başarılı bir sınav süreci diliyorum. Unutmayalım; Sınav kolaysa herkese kolay, zorsa herkese zor. Önemli olan sınavı soğukkanlı biçimde son ana kadar sürdürebilmek ve rakiplerine göre bir fazla net yapabilmektir (veya bir az yanlış yapmak!) YARIŞI SON ANA KADAR KOŞANLAR KAZANIR. Allah zihin açıklığı versin. 

Not:Bir sonraki yazım dershanelerin temel liselere dönüşmesi konusunda olacak. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 4963
Kayıt tarihi
: 24.11.13
 
 

Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Lisans, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster