Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '15

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
274
 

2016 Cadillac CTS-V

2016 Cadillac CTS-V
 

2016 Cadillac CTS-V


Cadillac CTS'i 2003 yılında gösterime giren Matrix serisinin ikinci filmi olan "Matrix Reloaded"'daki unutulmaz otoban sahnesinden hatırlarsınız. Bu aracın CTS-V modeli, 2004 yılında  ilk kez piyasaya sürüldü. V modelleri Cadillac'in BMW M serisine ve Mercedes'in AMG'sine cevabı olarak ta bilinir. Su anda satılan modeler arasında M3'e rakip olarak ATS-V ve M5 ve M6'ya rakip olarak da CTS-V bulunuyor. CTS-V'lerde şimdiye kadar hep Corvette motorları kullanıldı. Aracın 2016 modelinde de bu gelenek bozulmamış.

Biraz aracın performans değerlerinden bahsetmek istiyorum. 0-60 mil hızlanmasını 3.8 sn'de gerçekleştiren araç 400 metrelik drag pistini ise 11.9 sn'de tamamlıyor. Skidpad testini ise inanması güç olan 1.01 g ile geçmeyi başarıyor. 1 g'nin üzerindeki sayılar eskiden sadece süper spor araçların ulaşabileceği bir performans değeriyken günümüzde 2016 Cadillac CTS-V gibi 1863 kg'lik sedan araçların ulaşması bize teknolojinin geldiği noktayı bir kez daha gösteriyor. Fren testini ise saatte 60 mil hızla seyrederken 30 m'nin biraz üzerinde durarak geçen araç yine inanması güç bir performansa imza atıyor. Aracın yakıt tüketimi ise eski modeline göre bir hayli gelişme göstermiş. Şehir/Otoban/Karma tüketiminde 12/18/14 mpg olan değerler yeni modelde 14.9/21.5/17.3 mpg gibi etkileyici değerlere yükselmiş. Aracın kalbinde önceden de söylediğim gibi 650 bg'lik Corvetten çıkma bir LT4 V8 bulunuyor. Beygir gücü 10 bg düşürülerek 640 beygir üretilmiş Cadillac CTS-V de...Şanzıman ise direksiyondan degiştirilebilen 8 ileri bir otomatik vitesle süslenmiş. Aracın torku ise 854 Nm. Son hız ise saatte 320 km olarak tahmin ediliyor.

CTS-V'nin şasisi ise kardeşi CTS'e göre zeminde bulunan özel bir alüminyum plaka ile güçlendirilmiş. Şasinin esnemesini azaltmak amacıyla Mac-Pherson tipi gergi çubuğu bulunan araçta çok bağlantılı arka suspansiyonlar 3 kademeli Magnetic Ride (manyetik sürüş) kontrollü şoklarla süslenmiş. Önde 6 arkada 4 pistonlu Brembo marka frenler bulunan araçta yine önde neredeyse direksiyonla aynı büyüklükte soğutma kanallı fren diskleri ve arkada da soğutma kanallı diskler bulunuyor. Araçta bulunan dövülmüş alüminyum jantları ise Michelin Pilot Süper Sport lastikler sarıyor.

 CTS'V de sunulan sürüş modlari ise Kar, Touring, Sport, ve Yarış modlari olarak ayarlanabiliyor. Sürüş modlari muadili araçlardaki gibi, elektrik destekli direksiyonun sertliği, gaz tepkisi, LED paneldeki gösterge çeşitleri, şanzımanın vites değiştirme hızı ve hangi devirlerde değiştirdiği gibi parametreleri ayarlayarak seçilen sürüş modunu optimize ediyor. Bunun dışında sadece Yarış moduna özel olarak, 5 farklı derecelendirme ile "preformanslı yol tutuş yönetimi" ayarlanabiliyor. Bu ayarla elektronik kontrollü denge ve yol tutuş sisteminin özellikleri (ESP olarak duyduğumuz sistemin gelişmiş versiyonu) değiştirilmiş oluyor. 

Bana sorarsanız yeni Cadillac CTS-V'nin hakkını vermek için Matrix gibi bir film çekmek ve en guzel sahnelerinden birini bu essiz araca ayırmak gerekiyor...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 55
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1445
Kayıt tarihi
: 15.06.14
 
 

Ceyhun Kirimli lisans egitimini Bogazici Universitesi Molekuler Biyoloji ve Genetik Bolumunde tam..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster