Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '16

 
Kategori
Söyleşi
 

2016 EKPSS de işitme engelliler ön lisans dalında 99.5 puan alan Batuhan Ertürk ile....

2016 EKPSS de işitme engelliler ön lisans dalında 99.5 puan alan Batuhan Ertürk ile....
 

Batuhan Ertürk


2016  EKPSS  sınavında Ön lisans  İşitme Engelliler Dalında  99.5 Puan alan Batuhan Ertürk:“ Sınava giren öğrencilerin sınava son 2-3 ay kala değil, daha uzun bir süre önceden, belli bir plan program dahilinde, düzenli bir şekilde çalışmaları gereklidir. İşitme engellilerin doğru planlarla, doğru bir çalışma düzeniyle istediklerini başaracaklarına inancım sonsuzdur.”

SORU-  Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?

BATUHAN ERTÜRK- Merhaba ben Batuhan ERTÜRK. 1991 yılında İstanbul'da doğdum. 1994 yılında havale geçirerek işitme engelli oldum. Bunun üzerine ailem Eskişehir'de Anadolu Üniversitesi'nde bulunan, İşitme Engelli Çocukları Eğitim Merkezi ( İÇEM ) 'de okumam için Eskişehir'e taşınmaya karar verdi. Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul eğitimimi İÇEM'de aldım. Liseyi Tayfur Bayar Lisesi'nde okudum. Üniversiteyi Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Kimya Mühendisliğinde okudum. Fakat engelimden kaynaklanan birtakım sorunlar ve akademik eğitmenlerin ilgisizliğinden dolayı okulumu yarıda bırakıp ön lisans diploması aldım. 2014 EKPSS sınavında İstanbul Çağlayan Adliyesi'ne atanarak orada bir süre çalıştım. Şu an Eskişehir Adliyesi'nde memur olarak çalışmaktayım.

SORU-EKPSS  de  99.5 puan almayı umuyor muydunuz? Sınav açıklanmadan önce ve sonrası duygularınız nasıl?

BATUHAN ERTÜRK- EKPSS Ön-Lisans'ta bu puanı almayı ummuyordum. Benim için sürpriz bir sonuç oldu. Açıklanmadan önce heyecanlıydım. Açıklandıktan sonra hem şaşkın hem de rahatlamış hissettim.

SORU-.Ailenizden bahseder misiniz? Bu başarınızda ailenizin katkısı  nedir?

BATUHAN  ERTÜRK- Annem, babam ve ikiz kardeşim var. Ailem küçüklüğümden bu yana konuşabilmem, okul ve sosyal hayatta kendi ayaklarım üzerinde durabilmem için çok mücadele ettiler. Onlara çok şey borçluyum. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki, İÇEM'de bana hocalık yapan öğretmenlerim de benim için de ailem sayılır. Onların da bu günlere gelmemde çok emekleri vardır.

SORU- EKPSS de bu başarıyı elde etmek  için nasıl bir çalışma   yaptınız?


BATUHAN ERTÜRK- Bu sınavda iyi olmadığım konularda yani Tarih, Coğrafya gibi konuları çalıştım. Liseden kalma Matematik ve Türkçe temelim sağlam olduğu için bu konuların üstüne çok düşmedim. Hatırlayamadığım bir kaç konuyu gözden geçirdim.

SORU- Nerede ise tamamına yakın işitme engelliler EKPSS den zorluğundan şikayetci siz  ise çok soruları cevaplamışsınız bunu nasıl başardınız?

BATUHAN  ERTÜRK- İşitme engelliler genelde soru cümlelerini anlayamadıkları için şikayetçi olmaktadırlar. EKPSS Matematik kursu verdiğim öğrencilerde bu sorunu gözlemledim. Sorun matematik yapamamaları değil, soruyu anlayamamaları. Soruyu onlara açıklayıcı bir şekilde tercüme ettiğimde gayet iyi bir şekilde soruları cevaplandırıyorlardı. Genel sorun budur. Sınavda buna göre bir düzenleme yapılması şarttır. Eğitim sistemimizin büyük eksikliği burada görülmektedir maalesef.

SORU- EKPSS de  işitme engelliler başarılı olmak için  nasıl yöntem izlemeli

BATUHAN ERTÜRK- Öncelikle işitme engellilerin cümle anlam ve bilgisini geliştirmeleri şarttır. Matematik ve Türkçe' de sorulan soruları anlayabilmeleri için, cümle bilgisini geliştirmeleri sonra da diğer konulara çalışmaları gereklidir. Ayrıca sınavlar 2 senede bir defa yapılmaktadır. Sınava giren öğrencilerin sınava son 2-3 ay kala değil, daha uzun bir süre önceden, belli bir plan program dahilinde, düzenli bir şekilde çalışmaları gereklidir. İşitme engellilerin doğru planlarla, doğru bir çalışma düzeniyle istediklerini başaracaklarına inancım sonsuzdur.

SORU- Sizce EKPSS sistemi nasıl olsa daha iyi olurdu?

BATUHAN  ERTÜRK- Sınav sistemi kesinlikle değişmelidir. Her engel grubu ayrılmalı ve sınav soruları buna göre düzenlenmelidir. Devlet engel gruplarını, eğitim düzeylerini,  eğitim sistemini iyi araştırmalı ve buna göre düzenleme getirmelidir bana göre. Sorular işitme engelliler için daha basit ve açıklayıcı olmalıdır.

SORU- İşitme engellilerin gelişimi için neler önereceksiniz?

BATUHAN ERTÜRK- Dediğim gibi işitme engellilerin sorunu cümleyi okuyup anlamakta zorlanmalarıdır. Öncelikle bu konunun üzerinde durup kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir.

SORU- İşitme engellilerin genelde kelime hazinesi az ve bu da yanlış anlamalara ve çok sorunlara sebep oluyor sizce bunları aşmak için neler yapmalı engelli?

BATUHAN  ERTÜRK- Kelime hazinesi en iyi kitap okuyarak gelişir. Basit kitaplardan başlayarak,  gittikçe daha zor kitaplar okuyarak kendilerini geliştirebilirler. Kitap okumayı sevmeyenler bol altyazılı film de izleyebilirler. Böylece hem hızlı okuma hem de okuduğunu anlama gelişmiş olur.

SORU- Bu konuda başka neler anlatacaksınız?

BATUHAN ERTÜRK- Söylemek istediğim, işitme engelliler gerçekten bir iş sahibi olmak istiyorlarsa öncelikle kendilerini geliştirmeliler. Çoğunda gördüğüm üşengeçliği ve tembelliği bırakıp sadece hayatlarından 1 seneyi vererek, kendilerini geliştirmeye ve çalışmaya adamalılar. Çünkü iş sahibi olmak hiç kolay bir şey değildir. Tırnaklarınızı kazıyarak, emek çaba göstererek bir şeyler elde edebilirsiniz. Bizlerin sadece kulakları duymuyor. Bu bize hayatta bir şeyler başarmak için bir engel değildir. Engel, çaba emek ve hırsla aşılır.

Batuhan Kardeş, sizi tekrar tebrik ederiz. Çok güzel bir röportaj oldu. Başarılarınızın devam etmesini dileriz.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..