Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '16

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
463
 

2016 Ford Focus RS

2016 Ford Focus RS
 

2016 Ford Focus RS


Ford Focus RS geri döndü (Türkiye pazarına değil). İlk bakıldığında herhangi bir 3. jenerasyon ford focus gibi görünse de RS aslında çok farklı. 5 kapılı araç dışarıdan çok da hızlıymış gibi görünmese de gerçekler bunun tam tersi...
 
Yeni Ford Focus RS'in kaputunun altında Mustang'den çalma bir 2.3 litre Ecoboost motor bulunuyor. 345 bg maksimum güç üreten bu canavarın (Mustang'te ki 306 bg'e göre 39 bg fazla güç üreten motorun turbosu farklı, silindir gömlekleri var ve Cosworth marka silindir kapağı bulunuyor) torku ise 440 Nm (2000-4500 rpm aralığında). Diğer ecoboostlarin bazılarında da olduğu gibi 18 saniyelik bir overboost özelliği sayesinde 470 Nm'ye kadar artabilen bu tork bu hacimde bir motor için hiçte fena sayılmaz...
 
Aracın hava emme boşluğu ise kaputla örtülmüş durumda ve dyno'da kaput açık ölçüm alındığında olduğu yerde durmaktan kaynaklanan eksikliği gidermek için tasarlanmış. Aracın 0-100 hızlanması 4.7 saniyede gerçekleşirken son hızı ise saatte 264 km ile sınırlandırılmış. Tork yönlendirmesine (torque vectoring) imkan veren arka dingili bulunan araç 4 çeker sistemine sahip. Sayısal olarak Mercedes A45 AMG ve Audi RS3'un arkasında kalsada bunun sebebi büyük oranla aracın düz vites olması. Bana sorarsanız kullanması çok daha zevk vericek olan aracın sahiplerinin bu sayısal değerleri pek takıcagını sanmıyorum. Fiyatının da bu iki aracın 4'te 3'u civarında olduğunu söylemek gerekiyor. Aracın İngiltere'de ki fiyatının önden çekişli Honda Civic Type R ile aynı olduğunu düşünürsek kelepir bile diyebiliriz. 
 
RS tork yönlendirmesine imkan vermek için alman araçlarında bulunan Haldex sistemini denedikten sonra etkilenmemiş ve yerine GKN tarafından geliştirilen ve bir çift kavrama ile kontrol edilen bir arka dingili tercih etmiş. Tork yönlendirmesinde full kontrol sağlayan sistem Haldex'e göre çok daha dinamik ve hızlı cevap veren bir sistem. Bu şu anlama geliyor, araç istenildiğinde arka aksa gönderilen tork'un tamamını arka tekerlerden birine yönlendirebiliyor (pistlerde hiç bir zaman bu derece bir kontrol gerekmese de). 
 
Bana sorarsanız Türkiye'de bu klasmanda bir çok araç olmasına rağmen Ford'un RS'i getirmemesi Ford'un ayıbıdır. Umarım sadece Ford değil, diğer firmalarda bu şekilde davranmaktan bir an önce vazgeçerler de bizde bu araçları yollarda görürüz...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 55
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1421
Kayıt tarihi
: 15.06.14
 
 

Ceyhun Kirimli lisans egitimini Bogazici Universitesi Molekuler Biyoloji ve Genetik Bolumunde tam..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster