Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '16

 
Kategori
TV Programları
Okunma Sayısı
3808
 

2016’nın en iyi ve en kötü dizileri!

2016’nın en iyi ve en kötü dizileri!
 

En iyi ve en kötüler!


Bir senenin daha sonuna yaklaşırken dizi dünyasında en iyi ve en kötü dizilerini sıralayalım… Değerlendirmede dizilerin aldıkları reyting değil dizilerdeki sergilenen oyunculuk , konu , senaryo kısacası kalite dikkate alınmıştır. Ayrıca dizilerin 2016 yeni sezon başlangıcından itibaren gösterdikleri performans göz önüne alınmıştır ve bitmiş diziler göz önüne alınmamıştır…

2016’nın En İyileri:

1 -Poyraz Karayel:

Başrollerinde Burçin Terzioğlu ve İlker Kalelinin bulunduğu Kanal D nin sevilen dizisi Poyraz karayel 2016 sezonuna en iyi giriş yapan dizi bence. Gerek senaryosu gerek oyuncularının olağanüstü oyunculuk performansı olsun resmen kalite kokan bir iş…

2 – Diriliş Ertuğrul:

Başrollerinde Engin Altan Düzyatan , Esra Bilgiç , Cengiz Coşkun , Nurettin Sönmez gibi oyuncuların bulunduğu TRT1 in fenomen dizisi Diriliş Ertuğrul da 2016 sezonuna en iyi giriş yapan dizilerden. Gerek kurgusu gerek senaryosu gerek ise görselliği ile çok farklı bir iş. Tarihi dizi unvanını şuan hak eden tek proje.

3 – Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz

Başrollerinde Oktar Kaynarca , Deniz Çakır , Sanem Çelik gibi tecrübeli oyuncuların bulunduğu atv nin başarılı dizisi de bu sezona en iyi başlayan diziler arasında. Senaryosu ve oyuncularının oyunculuk performansı ile adından söz ettiren bir proje…

4- Anne

Başrollerinde Cansu Dere , Vahide Perçin , Beren Gökyıldız , Can Nergis gibi oyuncuların bulunduğu  Star’ın sevilen dizisi daha yakın zamanda başlamasına rağmen etkileyici olay örgüsü ve konusu ile tüm dikkatleri üzerine çekti. Yeni sezonun en hızlı çıkış yapan dizilerinden biri bence ve Cansu Dere kariyerinin en iyi oyunculuk performansını sergiliyor ben çok beğendim…

5- İçerde

Başrollerinde Çağatay Ulusoy , Aras Bulut İynemli , Çetin Tekindor , Mustafa Uğurlu , Bensu Soral gibi oyuncuların bulunduğu Show’un başarılı dizisi de daha bu sene başlamasına rağmen oldukça hızlı bir çıkış yakalayarak fenomen olma yolunda hızla ilerliyor. Farklı konusu ve aksiyon dolu senaryosu ile izleyicileri ekrana kilitliyor…

6- Cesur ve Güzel

Başrollerinde Kıvanç Tatlıtuğ ve Tuba Büyüküstün’ün paylaştığı dizi daha ilk bölümden sektörde büyük yankı uyandırdı. Özellikle Kıvanç oyunculuğu ile bir kez daha izleyiciyi mest etti. Dizi genel olarak kaliteli hikaye olsun senaryo olsun sağlam.

7- Vatanım Sensin

Başrollerinde Halit Ergenç ve Bergüzar Korel’in yer aldığı Kanal D nin bu seneki en iddialı dizisi Vatanım Sensin de bu sezon başlamasına rağmen oldukça ses getiren bir iş. Kaliteli senaryosu ve efsaneleşmiş oyuncuları ile adeta izleyiciye her saniye kalite sunan bir proje.

2016’nın En Kötüleri:

1 – Hangimiz Sevmedik

Başrollerinde Can Yaman ve Selen Soyder in olduğu kadrosunda Altan Erkekli , Cengiz Bozkurt ve Gül Onat gibi tecrübeli oyuncularında yer aldığı TRT dizisi maalesef bu senenin en büyük fiyaskolarından biri. Dizi kesinlikle senaryo açısından vasata yakın. Dizinin hala sürüyor olması bence oyuncularına zaman kaybettiriyor.

2- Familya

Kadrosunda Uğur Yücel , Erkan Kolçak Köstendil , Sezer Avcı , Cansu Tosun gibi oyuncuların olduğu Fox’un büyük umutlarla başlattığı ama umduğunu bulamadığı dizisi Familya da bu senenin en kötü işlerinden. Bu diziyi çekmelerindeki amaç neydi diye insan düşünmüyor değil. Özellikle Erkan Kolçak Köstendil beni çok şaşırttı. Kesinlikle beklenenin altında bir oyunculuk sergiliyor. Ben bu kadar kötü rol yapacağını düşünmüyordum çok şaşırdım açıkçası. Neyse zaten dizi ne kalite açısından ne de reyting oranları açısından  kanalını tatmin edemedi şuana kadar bana göre çok devam etmez bu gidişat devam ederse…

3 – Kiralık Aşk

Başrollerinde Elçin Sangu ve Barış Arduç’un yer aldığı dizi bu sene kadrosuna Seçkin Özdemir ve Müjde Uzman gibi çok kaliteli ve tecrübeli oyuncuları dahil etmesine rağmen istenen başarıyı gösteremiyor. Dizi geçen sene zaten sezon finali yapmadan tatile girmeden aldığı son haftalardaki reytingler 4 lü oranlardaydı yani  ben konu olarak tükendim diyordu dizi. Dizinin senaryo açısından tükendiğini görüyoruz izleyince izleyiciye çekinmeden aynı şeyleri izleten bir dizi konumunda şuan. Hitap ettiği yaş grubu sanırım 14-17 artık diziye göz atınca , kalitesiz senaryosundan bunu anlıyoruz… Bazı oyuncular da artık dizide tıkanmış durumda mesela Barış Arduç elindeki tüm kartları bitirmiş artık oyunculuk namına stabil gidiyor ben bu adam oynuyor dediğim bir performans görmedim bu sezon.

Senarist elinde Elçin Sangu , Barış Arduç gibi yeni isim yapan popüler oyuncular ve Levent Ülğen , Salih Bademci ve bu sene diziye dahil olan Seçkin Özdemir ile Müjde Uzman gibi üst düzey oyunculuk yapabilen tiyatro asıllı oyuncular olmasına rağmen düzgün senaryo yazmıyor. Mesela ben olsam Barış ile Elçin’e dizinin standart romantik komedi sahnelerini yazardım ardından Salih Bademci ve Müjde Uzman’ı ilave ederdim sonra ise Seçkin Özdemir’ e dizinin tüm dram yükünü omuzlatıp ayrı bir hikaye yazıp dram seven izleyicileri de çekmek için bir taktik uygulardım. Çünkü Seçkin Özdemir’in sadece ağlaması için bile diziyi izleyecek yerli yabancı dram seven izleyici var. Şimdi hem romantik komedi hem dram seven izleyicileri çekebilecek bir senaryo yazmak var iken ‘’ergen’’ diye hitap ettiğimiz 14-17 yaş aralığındaki insanlara yönelik zayıf ve saçma senaryo yazmak niye? Bu yol yol değil… Acilen dizi kalite olarak çıtasını yükseltmeli sokakta bile dizi hakkında çok kötü yorumlar yapılıyor… Artık senarist mi değişiyir yoksa şuanki senarist aklını başına mı alır orasını bilemeyeceğim...

4- Altınsoylar

Kadrosunda Aras Aydın , Ayça Ayşin Turan, Şebnem Bozoklu gibi isimlerin bulunduğu Kanal D nin daha yeni başlayan dizisi Altınsoylar da bu senenin en vasat dizilerinden. Hayır ben en başta Kanal D gibi bir kanal bu derece vasat bir işi nasıl yayına soktu anlayamıyorum. Oyunculardan Aras Aydın gerçekten göze batıyor ama kötü anlamda yok böyle bir şey sen başrol sıfatını taşıyorsun ama figüran gibi oyunculuk yapıyorsun bu kadroyu nasıl kurdular bilmiyorum ama Aras Aydın asrın hatası olmuş. Dizi gerek senaryo gerek konu gerek oyuncular olsun tamamen kalitesiz…

5- Bodrum Masalı

Kadrosunda Timuçin Esen , Şevval Sam , Murat Aygen , Hilmicem İntepe , Alperen Duymaz gibi isimlerin yer aldığı dizide bu senenin en gereksiz işlerinden biri olmayı anlamsız senaryosu ile son dönemlerde kanıtlamış oldu. Dizide kalite namına hiçbir şey yok yazın başladığı zamanlar rakipsiz ortamda az çok izlendi ama sezon başlayınca rakipler gelince reytingleri dibe doğru inmeye başladı hatta gün değiştirdi daha az rakibin olduğu bir güne geçti… Ama hala Kanal D nin istediği reytingleri alamıyor.

6- Kertenkele

Kadrosunda Ahmet Kayakesen , Asena Tuğal , Umut Oğuz , Ümit Acar gibi isimlerin yer aldığı kertenkele dizisi bu sene kadro değiştirdi ve ardından bir önceki sene aldığı reytingleri alamadı. Diziyi 5 dakika izleyebilmek bile bir başarı resmen dizi sektörünün adını lekeleyen bir iş. Bu kadar kalitesiz bir dizi nasıl ekranlarda yayınlanabiliyor ben anlayamıyorum. Dizinin konusu ve senaryosu oldukça zayıf. Oyuncu kadrosu da çok güçlü sayılmaz.

7- Bana Sevmeyi Anlat

Başrollerini Kadir Doğulu , Seda Bakan ve Mustafa Üstündağ’ın paylaştığı Fox un bu sezon başlayan dizisi Bana Sevmeyi Anlat beklenin altında bir performans sergileyerek sezonun en kötü işleri arasına girmeyi başardı. Başrollerin uyumsuzluğu , konunun durağanlığı , senaryonun özensizliği gibi etmenler dizinin Ay Yapım dizisi olduğunu anlamamızı zorlaştırıyor. Özellikle Kadir Doğulu oldukça kötü bir oyunculuk sergiliyor şimdi biraz daha iyi ilk bölümlerde oldukça kötüydü falan ama yine hala beklenenin altında…

 

Evet bu sezonun en iyi ve en kötü dizilerini en azından bir kısmını sınıflandırmış olduk. Listede sıralamaya takılmayın yani 1. Sırada olan ile 7. Sırada olan arasında bir fark yok fazla…

Çetin Kaya

Twitter/Fankafacetinn

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 304
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1523
Kayıt tarihi
: 31.01.14
 
 

Şuanda Turizm İşletme Fakültesinde okuyorum.Endüstri Teknik Ve Meslek lisesi mezunuyum. Ufak mana..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster