Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '17

 
Kategori
Eğitim
 

2017-2018 Eğitim Yılı

2017-2018 Eğitim Yılı
 

Salih Arıkan kitap okurken


Öğrencilerimize Başarılar Dileriz. Yarın Eğitim Öğretim yılı başlayacak.  Tüm Eğitim camiasına hayırlı olsun. Son günlerde okul servisleriyle ilgili birçok tartışma oldu. Öğrencilerin servislerde unutulması bazı sürücülerin suça karışanlar olması birçok konu tartışıldı. Tartışılmayan toplu taşıma araçlarının tümünün erişilebilir olması hiç gündeme gelmedi kaç tane engelli erişimine uygun okul servisi var. Okullar engelli erişimine uygun mu okullarda engelli tuvaleti var mı kaynaştırma sınıflarda Öğretmenlik yapanlar engellilerle ilgili bilgiye sahip mi öğrencilere kaynaştırma sınıfındaki öğrencilerle iletişim kurmalarıyla ilgili bilgiler verildi mi yani okuldaki idare Öğretmenler öğrenciler engellileri tanıyor mu nasıl iletişim kuracaklarını biliyor mu aslında herkes gibi olmaları gerektiğini biliyor mu engelliliğin bir aczi yet değil de bir farklılık olduğunu biliyor mu görme engelli öğrencilerin kitapları zamanında geliyor mu son yıllarda görmeyen öğrencilerin kitapları ve görmeyen Öğretmenlerin kılavuz kitapları kabartma basılıp gönderiliyor. Ama zaman zaman bazı sorunlar çıkıyor. Görmeyen görme engelli İmam Hatip Liselerindeki öğrencilerin kitapları kabartma olarak basılmıyor. Görme engelli İmam Hatip ve İlahiyat okuyan görmeyenlerin kitapları sesli kitap olarak da yetersiz.  Bazı görmeyen öğrencilerimiz YGS LYS kabartma yazı kaynakları istiyor. Sınavlara hazırlık kitapları sadece sesli var. Düşünün bir öğrenci hem duymuyor hem görmüyor sesli kitap dinleyebilecek mi hayır kabartma sınavlara hazırlık kaynakları da olmalı. İnsanları seçeneksiz bırakmak yanlıştır. Görme Engelliler okullarının biri kapandı bazı Görme Engelliler okullarının yatılı kısmı kapandı hâlbuki Görme Engelliler okulları iyileştirilebilir. Görme Engelliler  meslek eğitimi merkezleri haline getirilebilir. Hem diğer müfredat uygulanır hem de okuldan mezun olan öğrenciler daha önce olduğu gibi bir kaç mesleği öğrenmiş olarak Görme Engelliler okullarından mezun olur. Görme Engelliler okullarında iyi bir bağımsız hareket ve iyi derecede bilgisayar eğitimleri verilmeli. Kaynaştırma eğitimine giden görmeyen öğrenciler takip edilmeli ve yıllık raporlar yayınlanmalı. Kaynaştırma eğitimine giden görmeyen öğrenciler benimle iletişime geçerse eğitim durumlarını takip ederiz yaşanılan sorunları gündeme getirir ve çözümü için taşın altına elimizi koyarız. Eğitim öğretim yılımız hayırlı olsun sorun yaşayan öğrencilerimiz mutlaka bana ulaşsınlar. Eğitim gören Ailelerin mutlaka birleşerek sorunlarına ortak çözümler üretmeye çalışması gerekiyor. Biz her zaman danışmanlık yapmaya hazırız. Salih ARIKAN, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..