Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '17

 
Kategori
Deneme
 

2017 kararları

2017 kararları
 

Görsel internetten alıntıdır.


Yeni yıl ülkemiz için iyi başlamadı. Art arda gelen kötü haberler hepimizin moralini bozdu. Hatta bazı astrologlardan kötü haberleri almaya devam edeceğimizi de okudum. Ama daha önce de dedim ya, ben umutlu kesimdenim. Bu yüzden yeni yıldan her sene olduğunda  biraz daha çok şey bekliyorum.

Bir kere yeni bir yıla girmeye sadece takvimin değişmesi gözüyle bakmıyorum. Benim için gerçekten yeni bir başlangıç, yeni bir defter yaprağı gibi bir hissi var. Ve elbette ki yeni kararlar aldım. Hatta bir öncekilerden daha çok karar aldım. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak istiyorum ki şahitlerim olsun ve ne zaman uygulama konusunda bir boşluğa düşersem aklıma bu yazı gelsin ki kendimde tekrar bir güç bulayım.

Karar 1: Bir süredir kilo olarak inmek istediğim bir rakam var. Aslında geçen sene tartıda bu rakamı görmüştüm ama yoğun KPSS stresi yüzünden tekrar kilo aldım. Bu yüzden bu sene de ilk hedef olarak kendime bu kiloya inmeyi belirledim. Bir de şöyle bir şey var, her alanda olduğu gibi kilo verme konusunda da hedef belirlemeden harekete geçmek ilerleyen zamanlarda motivasyon düşüklüğüne sebep oluyor ve pes ediyoruz. Bu yüzden kendime bir rakam belirledim ve ona ulaşmak için ne yapmam gerekiyorsa onu yapacağım.

Karar 2: Spor yapacağım. Eskiden voleybol oynadığım için kendimi spor yapanlar kategorisinde görüp başka hiçbir şey yapmazdım. Ama gerçekten hareketsiz yaşamın vücuda çok zararı var. Ben de kendime birkaç hareket belirledim ve her gün yarım saatimi ayırıp kendimi de çok zorlamadan bunları yapmaya başladım. Yoğun iş hayatından dolayı vaktim yok diyebilirsiniz ama inanın bunlar hep bahane. İşe giderken yürümek (araç kullanmayı gerektirecek kadar uzaksa bile bir kaç durak önce inip yürümek), ev işi yapmak, çocuklarınızla oyun oynamak, dans etmek... Bunların hepsi hareket. Bunu yapmak için illa spor salonlarına yazılmaya, squat, mekik gibi hareketler yapmaya, sporu sadece spor kategorisine hapsetmeye gerek yok. Ve inanın spora spor gözüyle bakmadığınızda hayatınıza daha kolay uyarlayabileceksiniz.

Karar 3: Daha planlı olmaya karar verdim ve bu konuda motive olmak için kendime ajanda aldım. Hepimizin gün içinde aklında bir sürü düşünce ve yapacaklar listesi dolaşıp duruyor.ve 24 saatin bunlara yetmeyeceğini düşünüyoruz. Aslında zamanı doğru yönetemiyoruz. Tüm gün onu mu önce yapsam bunu mu kararsızlığı içinde geçiyor. Ama aklımızdakileri bir yere not almak hem zihnimizi hem hayatımızı hem zamanımızı düzenliyor. Ve inanın günlük, haftalık, aylık plan yaptıkca  ve yaptıklarımızın üstünü çizdikçe yeni planlar için kendimizde daha çok enerji buluyoruz.

Karar 4: Yüksek lisanstı KPSS idi derken çalışma hayatına henüz atılmadım. Bu benim için çok büyük bir kayıp. İleride ne olacağı belli olmaz bu yüzden bir yerden başlamam lazım. Bu sene çalışmaya başladığım yıl olsun istiyorum.

Karar 5: Yüksek lisansımın tez aşamasındayım ve bu süreç içerisinde makale çıkartmam gerekiyor. Bu sene tezimi bitirmek ve makalemi yayınlamak istiyorum.

Karar 6: Biliyorsunuz ki artık uçak kuşa bile ingilizce biliyor musun diye soruyorlar. İngilizce bilmemenin her anlamda kayıp olduğu bir dönemde yaşıyoruz. Bilimsel çalışmalar olsun iş hayatı olsun çok gerekli olduğundan bu sene ingilizceyi öğrenme kararı aldım.

Karar 7: Gün içinde susadığı aklına gelmeyen bir insanım. Ama susuz kalmak vücuda her anlamda zarar olduğundan daha çok su içmeye karar verdim. Hatta bu iş benim için daha kolay olsun diye aldığım ajandaya günde kaç bardak su içtiğimi kaydetmeye başladım. Elbette ki bunun için de günlük bir hedef belirledim ve her gün bunu tamamlamaya çalışıyorum. Bazen akşamdan suyun içine portakal, limon, elma, çubuk tarçın, nane ( hepsini bir arada değil tabii) atıp sabaha kadar bekletiyorum. Böylece hem yavan yavan su içmemiş oluyorum hem de detox yapmış oluyorum.

Karar 8: En azından her ay bir kitap okuyacağım. Aslında eskiden çok kitap okuyan biriydim ama son iki senedir başka nedenlerden dolayı kitaba hiç vakit ayırmadım. Ne kötü bir şey! Bu yüzden bu sene böyle bir karar aldım. Hatta aylık plana okuyacağım kitabın adını yazıyorum ki benim için daha çok yaptırımı olsun.

Karar 9: Hiç film kültürüm yok. Bir filmi izleyebilmem için çok çok çok merak etmem lazım. Böyle olunca da film muhabbeti açılınca bön bön bakıyorum. Bu yüzden yine her ay bir film izlemeye karar verdim. Öneriniz varsa yorumlarda belirtirseniz çok sevinirim.

Karar 10: Öyle her şeyi kafaya takmayacağım. Yapım gereği pek mümkün olmadı bu zamana kadar ama bunun bana çok zarar verdiğini, duygusal anlamda çok yıprattığını farkettim. Bu yüzden mümkün olduğu kadar umursamamayı öğreneceğim.

Evet benim 2017 den beklentilerim bu kadar. Belki bunu okuyup siz de karar listesi yapmak istersiniz diye yazdım. Eğer yaparsanız veya yaptıysanız bunu yorumlarda benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Umarım 2017 herkes için güzel bir yıl olur. 

 
Toplam blog
: 21
: 954
Kayıt tarihi
: 28.08.11
 
 

Matematik bölümü mezunuyum ve aynı bölümden yüksek lisans yapıyorum. Seçtiğim meslekten de anlaşı..