Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '19

 
Kategori
Kitap
 

2018 TYB Ödüllü Mustafa Uçurum

2018 TYB  Deneme Ödülü Sahibi Mustafa  Uçurum:
”Ödüller manevi haz dışında yazara çok da bir şey katmıyor.”

    Mustafa Uçurum  Türkçe Öğretmeni Öğretmeni ve Yazar . Kitapları ile adından söz ettiren   Çocuk Edebiyatının  önemli bir yazarı. 2018 de  Türkiye Yazarlar Birliği  Deneme  Ödülünü “Şairin Aynası “ deneme kitabı ile aldı. Çıra Yayınlarından  Şakir Kurtulmuş üstadın   değerlendirmesi ile çıkan Şairin aynası yıllarca adından  söz ettirecek gibi.

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Mustafa Bey? Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde çalıştınız?

MUSTAFA UÇURUM- Tokat-Pazar-Erkilet doğumluyum. İlkokulu, ortaokulu ve liseyi Adapazarı’nda; üniversiteyi Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okudum. Arkadaşlarımla Martı dergisini ve Yitik Düşler Edebiyat dergisini daha sonra Tokat merkezli Polemik dergisini çıkardım.

Şiir ve yazılarım; Dergâh, Yediiklim, Hece, Hece Öykü, Yolcu, Karabatak, Aşkar, Türk Dili, İtibar, Temmuz, Cins gibi dergilerde yayınlandı.

Ali Bal ile birlikte Tokat yazmacılık tarihinin anlatıldığı Elvan Yazmalar Diyarı kitabının editörlüğünü yaptık.

Şairin Aynası kitabımile Türkiye Yazarlar Birliği 2018 Deneme Ödülü’nü aldım.

Milatgazetesinde köşe yazıları yazmaya devam ediyorum.

Dergileri ve dergilerde yazmayı çok önemsiyorum. Her ay okuduğum dergiler ile ilgili izlenimlerimi dünyabizim.com sitesinde yayınlıyorum.

SORU-Bugüne kadar çıkardığınız eserler konusunda  bilgi verir misiniz?

MUSTAFA  UÇURUM- Kitaplarım 2019 yılı itibari ile şu şekilde;

Tenhalayın Kalbimi ( Şiir)

Esmerliğime Bakma  (Öykü)

Dünya Telaşı (Şiir)

Fedakâr Dost (Hikâye)

Çocuklar Çocukluğunu Bilsin (Şiir)

Irmaklarla Büyüyen Çocuk (Hikâye)

Konuştukça Memleket ( Şiir)

Deneme Çekimi ( Deneme)

Kalbime Takılan Uçurtma ( Hikâye)

Şehirde Yeni Bir Rüzgâr (Deneme)

Şairin Aynası ( Deneme)

SORU-En son aldığınız  TYB Deneme ödülünün öneminden bahseder misiniz?

MUSTAFA UÇURUM- Ödüller manevi haz dışında yazara çok da bir şey katmıyor. O da hızlı bir haz. Etkisi zamanla geçiyor. Motive etme gibi bir fonksiyonu da olabilir belki ama ben zaten gayet motive olmuş halde yazmaya devam ediyorum. Bu ödül; anlık bir poz olarak yer alacak hayatımda.

SORU- TYB deneme  ödülünü almak size edebiyat ürünleri üretme konusunda ne  kazandırdı?

MUSTAFA UÇURUM- Üretme konusunda şükür hiç sıkıntı yaşamadım. Dediğim gibi ödül anlık bir mutluluktu, o kadar.  Ben yine dergilerde yoğun şekilde yazmaya devam ediyorum. Gazete yazılarım devam ediyor. Dergiler üzerine yazılarım da aynı yoğunlukta sürüyor.

Şiir, öykü, deneme, inceleme, makale gibi türlerde çalışmalarım sürüyor. Yirmi yoldan fazladır bu böyle.

SORU- Öğretmen yazar olarak bu konuda   ödül almak  öğretmenliğe bakış açınızda ne  gibi değişmelere sebep oldu?

MUSTAFA UÇURUM- Mesleğimle ilgili çok da büyük katkısı olmadı, olmasını da beklemiyorum zaten. Öğretmen yazar olmayı değerli buluyorum. Çünkü elimizde kitaplarla buluşturacak cevherler var. Bu bizim için çok büyük bir şans.

SORU-Edebiyat ödüllerini pek önemsemeyen  bir akademik ve yazar kitlesi  var bu konuda ne diyeceksiniz?

MUSTAFA UÇURUM- Akademik çevre kendi çevresinde olan her şeyi önemser. Kendi dışındaki dünyadan pek de haberdar değiller. Aslında haberdarlar ama görme sorunu yaşadıkları için uzağı pek göremiyorlar. Örneğin, benim aldığım deneme ödülünü isminin başında bol miktarda unvan olan bir akademisyen alsa yere göğe sığdıramadıkları bu ödülü mesela ben alınca yokmuş gibi saymayı tercih ediyorlar. Bu benimle ilgili bir durum değil. Genel durum bu. Elbette bunu “bir kısım akademisyen” yapıyor. Bu bir kısmın içini herkes kendi doldursun.

SORU- Bu ödülü almak gelecek konusundaki bakış açınızda hangi öneme sahip?

MUSTAFA UÇURUM- Bu ödülün benim için şöyle bir iyi yanı oldu; Anadolu’nun da büyük şehirlerden göründüğünü anlamış olduk.

SORU- Okuyan yok ama okumadan yazan  çok  bu konuda  ödüllerin  ne kadar önemi var?

MUSTAFA UÇURUM- Bu tür bir yazarlığı benimseyenlerin zaten ne ödülde, ne edebiyatta yeri var. Onlar kısa süreli rüzgâr gibi. Esip bitiyorlar. Anmaya bile gerek yok.

SORU- Edebiyat dünyasında   da sanat dünyası gibi çok ödül veren  kurumlar var. Bu edebiyat kalitesi  konusunda  ne gibi olumlu  olumsuz katkı sağlar?

Ödül bir kalite işi değil ne yazık ki. Görme ve görünme işi. Ödül düşünerek iş yapmak ortaya konan çalışmanın ruhunu da incitir. Samimi bir şekilde çalışmalar yapmak gerek. Gün gelir, gören oluyor elbette.

SORU-Edebiyat ödülleri konusunda  başka ne anlatacaksınız kamuoyuna?

MUSTAFA UÇURUM- Her yıl ödüller dağıtılıyor. Farkında olunması anlamında bazen isabetli kararlar veriliyor. Hakkıyla yapılan her işe saygımız sonsuz.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..