Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '19

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
29
 

2020'lı Yıllar Ne Getirecek?

Artık 2020’li yıllara girmeye sadece 2 gün kaldı. Bir hayli gürültülü ve zaman zaman da acı dolu geçen 2010’lardan sonra bu gelecek on yılı ülkemiz ve dünya için hayırlar getirmesini niyaz ediyoruz.

            Şimdi burada yazacaklarımız  kesinlikle kehanet değil. Kâhinlik yapmıyoruz yani. Mümkün mertebe bilimsel yöntemleri kullanarak gelecek on yılların hangi değişimlere sahne olabileceğini tahmin etmeye çalışıyoruz. Literatürde bu işin adı Gelecek Bilim ya da Fütürolojidir.

            Bizce hem ülkemiz, hem de dünya için 2020’ler yeni bir çağa dönüşümün eşik dönemi olacaktır.  Zamanımızda artık bazı şeyler, yapılar artık taşınamaz hale geldi. Bu durumda bir yıkılış ve yeniden oluş kaçınılmaz görünüyor. Öte yandan bilimsel ve teknolojik potansiyel de kinetik enerjiye dönüşmek üzere. Başka bir ifadeyle bu olgular öyle merhaleye erişti ki, bugüne dek tanık olmadığımız gelişmeler, icatlar ve ürünlerle karşılaşacağız. O kadar ki internet ve facebook gibi devrimsel icatların tahtını sallayabilecek mikyasta…Tüm bunların ışığında Türkiye ve dünyada olup biteceklere bir göz atarsak,

            -  Bir defa Türkiye’de “Yüzyıl Dönüşümleri Çağı”…TBMM’nin, büyük zaferin, 100.Yıldönümü kutlandıktan sonra cumhuriyetin 100.Yılını tamamlayıp, ikinci yüz yılına adım atacağız. Gerçi bu tarih için verilen hedeflerin hemen hepsi tutmayacaksa da, Türkiyemiz hem siyasi, hem de ekonomik anlamda yeni bir döneme adım atacak. Sancısız gerçekleşmesi hepimizin dileği. İktidarlar geçici, devlet ve millet kalıcıdır. Herkesin görevi “Devleti Ebed Müddeti” veya “Naçiz vücudum toprak olsa da Türkiye Cumhuriyeti’ni ilelebet payidar yapmaktır.”

            - Türkiye devasa problemlerini aynen 2020’lere taşırken, bilimsel ve teknolojik gelişme anlamında “Arpa boylarını” birazcık geçecekse de insanlığın tümüne gene bir şey sunamıyacaktır. Buna geri kalan tüm İslam Dünyasını da katarak genelleme  yapabiliriz. Bari  “Çağdaş uygarlık düzeyine” ulaşalım derken, yukarıda değindiğimiz gibi dünyamızda zaman zaman yüz güldüren, zaman zaman da ürkütücü şeyler yaşanabilecektir:

            -  Öncelikle şu büyük devletlerin bölgesel sorunlara burnunu sokup, vekâlet savaşlarından paralı asker veya başka bir deyişle “Paralı katiller” kullanması, az gelişmişlerin üç kıtasını da kan ve ateşe boğacaktır. Suriye ve Libya ön provaydı. Çok daha genişlerine hazır olun!

            Böyle olunca da küresel ısınmanın azdırdığı iklim transformasyonun da etkisiyle yüzbinler hatta milyonlar kuzeyin zengin ülke sınırlarına akın edecektir. Bu fenomen gidişat  zaten ekonomileri ve sosyal yapıları sarsılmış gelişmişleri titretmeye başlarken, bir yandan da bilim ve teknolojik patlamalar gerçekleşecektir.

            Gelişmiş Batı ve Pasifik Havzasında hızlanacak bilimsel ve teknolojik gelişmeleri, silah, lüks tüketim malları ve çılgınlaşan eğlence endüstrisine kanalize etmek yerine, az gelişmiş ülke nüfusunu yerinde tutmak için kullansa kendi hayırlarına olacaktır.

            Zira nispeten sakinleşen ve mutlu olmaya başlayan bir dünya, Ay’ın veya Mars’ın fethinden daha önemlidir. Bunlar kolonize edilmek için biraz daha bekleyebilir ancak raydan çıkmış bir dünyanın 2020’lerde nerde duracağını ancak Allah bilir!

           

             

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 326
Toplam yorum
: 166
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 420
Kayıt tarihi
: 19.02.11
 
 

Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Teknoloji Yönetimi dalında mast..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster