Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '06

 
Kategori
Üniversiteler
 

21. Yüzyıl yönetim işletme eğitimi için 100 özellik

21. Yüzyıl yönetim işletme eğitimi için 100 özellik
 

Bir hayalim var..

21. yüzyılda bir Yönetim ve Liderlik Dersi hayal ediyorum…

· TOP 100 LİSTESİ: 21. Yüzyıl Yönetim Dersi için 100 özellik

21. Yüzyılın Yönetim ve Liderlik dersleri bugünkülere kıyasla çok

DAHA FAZLA:

1. Öğrenci odaklı ve öğrenci merkezli

2. Küresel, uluslararası ve kültürlerarası

3. Yenilikçi ve sıradışı

4. Bütüncül ve senteze dayalı

5. Pozitif, moral verici, motive edici

6. Uygulamalı ve pratik

7. Disiplinler arası köprüler kuran

8. Gerçek projelerin geliştirildiği, sınıf ortamının dışına çıkılan

9. İnteraktif ve katılımcılığı teşvik eden

10. Birebir özelleştirilmiş

11. Simulasyonlu, deneyli ve denemeli

12. Multimedya, teknoloji, görsel ve video destekli

13. Yeşil, doğa, sürdürülebilirlik, insan hakları, insani gelişim gibi sosyal ve küresel konulara önem veren

14. İnsan odaklı ve sevgi merkezli

15. Dayanışmaya dayalı

16. Yaratıcılığı teşvik edici

17. Geleceği kucaklayıcı

18. Etik ve ahlakı vurgulayan

19. Dinamik, esnek ve sürekli geliştirilen, adapte edilen

20. Sistemci, kompleks ve çok boyutlu düşünmeyi sağlayan

21. Yetkinlik ve beceri geliştirici

22. Takım çalışmasına dayalı

23. Performans değerlendirmeli

24. Kafeterya tarzı opsiyonlu ve seçenekli

25. Sosyal sorumluluğu ve sosyal yeniliği teşvik edici

26. Değerler merkezli

27. Derinlik, sanat ve anlam odaklı

28. İş dünyasıyla içiçe olan

29. Bireysel inisiyatifi esas alan

30. Bireyin kendini tanımasını sağlayan

31. Teori ile pratik arasında köprüler kuran

32. Derinlemesine düşündüren, sorgulatan, merak ettiren

33. Ruhsallığa ve insan ruhuna daha fazla önem veren

34. İnsanlar arası iletişimi vurgulayan ve iyileştiren

35. Stratejik bilgi üretimini sağlayan

36. Araştırmayı, soru sormayı, bilgi toplamayı teşvik eden

37. Gönüllülük esasına dayalı ve gönüllülüğü yeşerten

38. İnsanı tüm yönleriyle(zihinsel, duygusal, fiziksel, ruhsal) esas alan

39. Ufuk açıcı ve vizyon oluşturucu

40. Eğitim ihtiyaç analizine dayalı, bol ölçümlü ve değerlendirmeli

41. Gelenekle geleceği buluşturan

42. Farklılıklara saygılı

43. Hedef, sonuç ve performans odaklı

44. Bireysel düzeyde ve grup düzeyinde öğrenme platformları oluşturan

45. Orijinal fikirler yeşertici

46. Farklılıkları buluşturucu, dengeleyici ve zenginliğe dönüştürücü

47. Ulusal bilinci ve kültürü geliştirici

48. Yerel kültüre önem veren, öz değerlere vurgu yapan

49. Değişimi ve dönüşümü tetikleyen

50. Beyin fırtınaları yaptıran

51. Yoğun deneyimler yaşatan

52. Renkli ve eğlenceli

53. Öğrenciyi güçlendiren, yetkilendiren, aktif hale getiren

54. Bağlantılar ve analojiler kurduran

55. Yüksek teknolojiyi ve Interneti kullanan ve kullandıran

56. Birebir etkileşimli ve herkesin birbirinden olumlu etkilendiği

57. Kaliteli ve yapıcı geri beslemede bulunan

58. Anlamlı katkılar oluşturan, etkisi olan

59. Mikro ve makro sistemler arası bağlantılar kuran

60. Tekdüze olmayan, çeşitliliği barındıran

61. Yüksek hedefleri zorlayan, hayalleri gerçeğe dönüştüren

62. Pozitif grup dinamiklerini harekete geçiren

63. Koçluk ve yönlendirmeye dayalı

64. Kültürel farkındalığı arttırıcı

65. Akademik düzeyi ve bilimsel bilinci arttırıcı, teorilerin derinine inen

66. Kritik düşünmeyi ve sorgulamayı geliştiren

67. Profesyonel düşünmeyi geliştiren

68. Sosyal ve analitik becerileri birlikte geliştiren

69. Kişilik farklılıklarını hesaba katan

70. Sosyal bilimler farkındalığını arttıran

71. Paradigma değişimini yansıtan

72. Bol yazma ve bol okuma fırsatları sağlayan

73. İçinde yaşanan çağı okuma fırsatı veren

74. Kişisel değerlendirme, günlük tutma ve portföye dayalı

75. Sivil toplum anlayışını ve sosyal sorumluluğu geliştiren

76. Sosyal liderlik ve girişimciliği geliştiren

77. Toplum için, insanlık için, çevre için fayda üreten

78. Liderlik üzerine derinlemesine düşündüren

79. Herkesin kendi liderlik tarzını keşfetmesini sağlayan

80. Kişinin güçlü ve zayıf yönlerini bulmasını sağlayan

81. Grup ve kurum dinamiklerini ve işleyişini gösteren

82. Organizasyonlarla ilgili farkındalığı arttıran

83. Ülkenin gelişimi için sorumluluk bilinci uyandıran

84. Kişisel gelişimi destekleyen aynı zamanda tevazuyu geliştiren

85. Yaşam boyu öğrenme bilinci oluşturan, meslek için değil hayat için eğitim veren

86. Sunum becerilerini geliştiren, Yazılı ve sözlü iletişimi geliştiren

87. Aklı, kalbi ve ruhu besleyen, tatmin eden, eğiten

88. Kurumsal gelişim ilkelerini ve süreçlerini öğreten

89. Organizasyonların durumlarını sistematik analiz etmeyi sağlayan

90. Strateji geliştirmeyi ve stratejik düşünmeyi vurgulayan

91. Örnek vakalarla ve hayattan örneklerle konuları destekleyen

92. Danışmanlık ve koçluk becerilerini geliştiren

93. Problem çözme ve karar verme yetkinliklerini geliştiren

94. Kurumlara yön verebilen ve vizyon geliştirebilen

95. Tüm paydaşların ilgi, çıkar ve perspektiflerini göz önüne alan

96. Katılımcıların birbirinden öğrenmesi için platformlar geliştiren

97. İnkübatör projeler, ARGEler ve girişimler için destek sağlayan

98. Herkesin güçlü yönlerini buluşturan ve sinerji oluşturan

99. Hoca öğrenci ilişkisinin samimi, bütüncül ve ömür boyu süren kaliteli bir usta çırak ilişkisi olduğu

100. Ülkenin ihtiyacı olan genç girişimcileri, profesyonelleri, küresel liderleri, sosyal liderleri çok boyutlu yetiştiren, geliştiren ve geleceğe hazırlayan

DERSLER OLMALI.

21. yüzyılı kucaklamak için üniversitelerimiz ve eğitimimiz kritik bir öneme sahip. Şu an eğitim yöntemlerimiz ne yazık ki çoğunluk itibarı ile tıkanmış, kısırlaşmış ve köhnemiş durumda. Ezberci yöntemlerle ve kuru bilgiye dayalı sınav sistemiyle hiçbir yere varamayız. Şu anki eğitim yöntemlerimizi at arabasına benzetirsek, geleceği kucaklamak için en az uçak hızında teknolojilere ve yöntemlere sahip olmamız gerektiğini söyleyebiliriz. Geleceğin profesyonellerini ve yarının liderlerini yetiştirmek için yepyeni paradigmalar ve zihinsel bir devrim gerekiyor. Liderler sınıfta tekdüze ders anlatarak yetiştirilemez. Dünyada yönetici yetiştirme alanında geliştirilen en son teknolojileri ve yöntemleri acilen ülkemize adapte etmeli ve kendimiz daha iyilerini geliştirmeliyiz. Bu konuda bütün akademisyenlere, eğitimcilere, yöneticilere ve profesyonellere görev düşüyor. Bu önemli konuda küçük de olsa anlamlı bir katkı yapabilmek için bu makaleyi kaleme aldım. Yöneticilere ve profesyonellere eğitim verecek ve yol gösterecek kişiler ve kurumlar için ufuk açıcı ve faydalı olabildiysem ne mutlu bana!

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..