Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '15

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

21. yüzyılın en kıymetli hazinesi

21. yüzyılın en kıymetli hazinesi
 

Ahmet ELER'in konuğu, Engin Oytaç (sağda)


Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, müşteri ilişkileri yönetimi anlayışını tamamen değiştireceğe benziyor.

01 Mayıs 2015'ten itibaren yürürlüğe girecek olan Kanunun amacı, elektronik ticarete ilişkin esas ve usulleri düzenlemek. 

Yasa, ticari iletişimi, hizmet sağlayıcıların sorumluluklarını, elektronik iletişim araçlarıyla yapılan sözleşmeleri, elektronik ticarete ilişkin bilgi verme yükümlülüklerini ve uygulanacak yaptırımları kapsıyor.

Keşanlı Yönetici ve İşadamları Derneği (KEYİAD) başkanı Ahmet Eler'in hazırlayıp sunduğu "Alternatifsiz Gündem", bu hafta konuyla ilgili olarak Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç'ı Tek Rumeli ekranlarında konuk etti. 

Koç Topluluğuna bağlı faaliyet gösteren "Tanı", entegre pazarlama şirketidir. 

Farklı sektörlerden markaları bir araya getirerek koalisyon sadakat programı oluşturmak için Türkiye'de kurulan ilk şirket olan Tanı, sektöründe öne çıkan markaların müşteri veri tabanlarını yöneten ve halen toplam kırk dört milyonu aşkın müşteri kaydıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

* * * 

Entegre pazarlama şirketleri, müşterinin verisini anlamaya ve veriden anlamlı deneyimler yaratmaya odaklı olarak çalışır. 

Bu amaçla "web" mağaza ve mobil platformlarda entegre pazarlama çözümleri sunarak, danışmanlık hizmetleri verir. 

*
Engin Oytaç, özellikle son 3 yıldır değişen global trendlere paralel tamamen "insanı odağına alan teknoloji" anlayışıyla yeni yatırımlar yaparak yeni ürünler geliştiren entegre pazarlama şirketleri için  "1 Mayıs 2015'te yürürlüğe girecek olan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Türkiye'de özellikle CRM ve pazarlama iletişimi alanında önemli değişiklikleri de beraberinde getirecektir" diyor.
*
Yeni yasayla tüketiciler koruma altına alınıyor, kişinin izni olmadan telefonuna SMS dahi gönderilemeyecek.

Günümüzde CRM yani müşteri ilişkileri yönetimi adı altında gerek SMS ve telefon, gerekse e-posta yoluyla tüketicilerin arzuları dışında iletişim kurulduğuna dikkat çeken Oytaç, "Aşağı yukarı her tüketicinin bir şekilde maruz kaldığı bu duruma yönelik, yürürlüğe girecek yasa ile tüketicilerin lehine düzenlemeler getiriliyor. İzni olmayan hiç kimseye SMS, e-posta gönderilemeyecek ve dış arama yapılamayacak. Bunu yapan firmalara ise ağır ceza yaptırımları uygulanacaktır" diyor.
*
Kanun'un getirdiği yükümlülüklere ilişkin olarak Engin Oytaç, "Artık opt-in yöntemi geçerli olacak. Yani gönderiden önce geçerli izin alınmış olması gerekiyor. Gönderide bulunması zorunlu olan birtakım bilgiler var. Göndericinin kimliği, iletişim adresi, tüketicinin ileti almayı reddedebileceği bilgilendirmesi gibi. Tüm bu gereklilikler CRM alanında iş yapım, biçim ve süreçlerini tamamen değiştirecektir" diye de ekliyor.

Yeni yasayla müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yaklaşımları değişecek, firmalar insanı odağına alacak:

Yürürlüğe girecek yeni yasa ile CRM anlayışının nihayet SMS göndermenin ötesine de geçeceğini belirten Oytaç, birçok firmanın müşteri ilişkileri yönetiminde, elinde izinli veri tabanı bulunan "kaynak firmalarla" işbirliği yapmak ve profesyonel destek almak durumunda olacaklarının gerekliliğine dikkat çekiyor.
Bu alanda faaliyet gösteren firmaların, markalarla insanlar arasındaki ilişkinin katma değerini artıran yenilikçi servisler geliştirmek zorunda olduğunu hatırlatan Ahmet Eler de;

"Bu anlamda özellikle perakende alanında CRM anlayışı, 2015 yılında yeniden yazılacak" diyor.
* * *
Sonuç olarak, bizim anladığımız;
Daha birkaç yıl önce bilinçli firmaların attığı ve kamuoyunca henüz anlaşılmayan adımların önemi, bu yasanın yürürlüğe girmesiyle tam olarak fark edilecek.

Bununla birlikte birçok firmanın, 21. yüzyılın en kıymetli hazinesi olan veriyi yönetme konusunda çeşitli girişimlerde bulunması bekleniyor. 

Özellikle veri yönetimi konusunda artık, profesyonel bir sektör oluşacağa, böylece bilinçli firmaların yarattığı değer ve sağladığı faydanın önemi daha bir başka olacağa benziyor.

*

Temenni ediyoruz ki; geçen hafta sözünü ettiğimiz sahte "genel sağlık yaşam destekçilerin” ve dolayısıyla dolandırıcıların kurbanı olmayalım.  

Öyle olur olmaz bilmesinler, kolayca bulmasınlar, bizi de şaşırtmasınlar.

Yürürlüğe girecek yeni yasa ile CRM anlayışı, SMS göndermenin ötesine de geçsin.

Aman arkadaşlar, dikkat!

Yeni dolandırıcılık yöntemleri, yaşam sağlık destek hattı falan filan diyerek geliyor.

İşte konunun temelinde bu sorun bulunmakta.

Dolandırıcıların “başarısı” gerek SMS ve telefon, gerekse e-posta yoluyla tüketicilerin arzuları dışında, "birilerinin" herkesle kolayca iletişim kurabilmesinden kaynaklanıyor.

 
Toplam blog
: 276
: 1102
Kayıt tarihi
: 19.11.12
 
 

Evli, 2 evlat babası, 1965'te doğdu, inançlı, müziksever, insansever, yurtsever, iyi yüzer, ünive..