Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '06

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

22 Sene önce bugün, birinci olmuştum

22 Sene önce bugün, birinci olmuştum
 

Kanser olduğunu çok sonraları öğrendiğim öğretmenimi, kimbilir belki de bu son cümlem yaralamıştı.

İlkokul beşinci sınıfa devam etmekteydim. Hayatımda, ilk kez bir yarışmaya katılmıştım. Yarışmanın konusu, 24 Kasım öğretmenler günü münasebetiyle, öğretmen sevgisi üzerine idi. Kendim de bir, eğitimci babanın çocuğu olmam hasebiyle daha farklı anlamlar içeriyordu benim için bu katılımım.

Yarışma; resim, şiir, kompozisyon olmak üzere üç farklı alanda ve tüm şehir ilkokulları çapında, Milli Eğitim Müdürülüğü tarafından organize edilmişti. Ben, kompozisyon dalında hazırlandım. On - on bir yaşlarımın psikolojisiyle, babamı ve kendi öğretmenimi anlatmaya çalıştım. Kesinlikle, bir büyük desteği almadan, yazmış olduğum kompozisyonumu teslim ettiğim sınıf öğretmenim, okuduğunda gözleri yaşardı. "Umarım derece alırsın yavrum" dediğini bugün gibi hatırlıyorum.

Yarışmanın birincilik ödülü, maddi değeri ile de oldukça cazip olan geniş bir kitap ve ansiklopedi seti idi. Yazımın sonunu bitirirken kullandığım veciz ifadeyi hiç unutmadım: "Öğretmenler bir mum gibidirler. Etraflarını aydınlatırken, kendileri erir giderler." Kanser olduğunu çok sonraları öğrendiğim öğretmenimi, kimbilir belki de bu son cümlem yaralamıştı.

Yirmi iki sene önce, tarihler bugün olduğu gibi yine 24 Kasım'ı gösterdiği gün yarışma sonuçları açıklandı. Kompozisyon dalında, şehir çapında birincilik ödülüne, benim yazımı layık görmüşlerdi. Babamın ağlayışı, annemin bizim o halimizi görüp, burnunu çekerek mutfağa kaçması, öğretmenimin yüzündeki gurur ve onur ifadesi içeren mutluluk tablosu sanki bugün yaşanıyormuş gibi gözlerimin önünde.

Biraz sonra, artık emekli olmuş olan ve farklı şehirlerde yaşadığımız babamı arayacağım. O'na yirmi iki sene öncesini hatırlayıp hatırlamadığını soracağım ve yine titreyen sesiyle sanki bugün kazanmışım gibi yarışmayı beni tebrik edecek. Çünkü yirmi iki senedir, her 24 Kasım günü biz bunu yapıyoruz.

Bu vesile ile; tüm öğretmenlerimizin, yolu, suyu, elektriği olmayan, eşek-katır sırtında ulaşılabilen köylerimize zihinsel medeniyet götüren fedakar kardeşlerimin, ağabeylerimin, ablalarımın, mesleklerin en onurlularından biri olan öğretmenlik mesleğine gönül ve ömür veren kıymetli insanlarımın, babamın, Naciye öğretmenimin ve her birinin Öğretmenler Günleri kutlu ve uğurlu olsun. Ölenlerinin toprakları bol, ruhları şad olsun.

Alınlarında bilgilerden bir çelenk, nura doğru can atan Türk gençlerine selam olsun!

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..