Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

23 Nisan '21

 
Kategori
Bayramlar
 

23 Nisan Kutlu Olsun

 
ATATÜRK'ÜN DÜNYADA İLK VE TEK OLARAK ÇOCUKLARA ARMAĞAN ETTİĞİ, TÜM DÜNYANIN DA BUNU AYNEN KABUL ETTİĞİ 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN. BUGÜN CUMA, HAYIRLI CUMALAR OLSUN. ŞU MÜBAREK GÜNLER VESİLESİ İLE ÜLKEMİZE VE TÜM İNSANLIĞA SAĞLIKLAR, HAYIRLAR, HUZURLAR GETİRSİN İNŞALLAH!
 
23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Birinci Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı ve Türk halkının egemenliğini ilân ettiği gün. 101 yıl. Bir asırdan fazla, bu süreçte neredeyse üç nesil geldi geçti; Cumhuriyetimiz yaşadı. Bizler Cumhuriyet çerçevesinde büyüdük, düşündük. Annemiz, babamız da Cumhuriyette doğmuş, büyümüş nesiller. Ve bizim çocuklarımız, Cumhuriyet ilkeleriyle büyüttüğümüz gelecek günlerimiz.
 
Cumhuriyet evvelimiz dedelerimizin zamanıydı. Rahmetli ecdadımız haçlı bunaltmalarından hiç gün yüzü görmemişler. Şanlı ecdadımıza ülkemizde gözü olan, parayla semirmiş dünya güçleri siner vermemişler. Topraklarmızı elimizden almak ve bizi tarihin derinliklerine gömmek istemişler. Çok şükür Rabbimize Kahraman Türk Ordusu canlarını siper ederek buna fırsat vermemişler. Allah her birinden ebeden razı olsun.
 
Bugünün çocukları 23 Nisan'ı bayram olarak kutlasın diyerek çocukluklarını yaşayamadan bu dünyadan göçen, kanlarını dökerek bu toprakları müdafaa eden, Çanakkale'yi geçilmez kılan 12-14 yaşlarında harbe katılan o güzel çocuklara selamlar olsun. Nurlar içinde yatsınlar. Onların sayesinde bayramlar yaptık, yapıyoruz, vatanımızda huzurla uyanıyoruz. Allah bu vatan uğruna canını hiçe sayıp ölüme koşan tüm şehitlerimizden ve gazilerimizden razı olsun.
 
Çocukken evimiz hükümet meydanına yakındı. Hafta başında ve hafta sonunda bir tabur asker gelir, meydandaki göndere bayrak dikerlerdi. Bu süreçte aslan yürekli askerlerimiz ne kadar vakurlu dururlardı. Haftanın başında ve sonunda yapılan bayrak merasimini hiç kaçırmazdım. Askerlerin ayak seslerini büyük bir hazla dinler, dikkatlice "rap rap" seslerini taklit etmeye ve onları adım adım takip etmeye çalışırdım. Daha çocuk yaşımdan öyle hayrandım Mehmetçiklerimize.
 
23 Nisan Bayramları geldiğinde öğretmenim bayram törenine katılmak isteyenleri belirlerken "ben asker olarak katılmak istiyorum" derdim. Tabi ki kız çocuğu olmam nedeniyle bu tutkumu öğretmenlerim hiç bir zaman gerçekleştirmedi. Lakin vatanımın koruyucusu Mehmetçiklerimize duyduğum hassasiyetim hiç değişmedi. Onlar vatan bekçiliği yaparlarken, tırnaklarının ucuna bile zarar gelsin istemem. Her duamda her birini sevgiyle yad ederim. Allah bu vatan uğruna seve seve askerlik yapan yürekli gençlerimizi daim korusun. Güzel Vatanımızı ve Meclisi Bizlere Emanet Eden Atatürk ve Aziz Şehit ve Gazilerimizi Minnet ve Rahmetle Anıyorum. Ruhları şad olsun, mekanları cennet olsun. 
 
23 Nisan, Türk Milleti’nin kendi geleceğini belirlediği, egemenliğin millet iradesine bırakıldığı ve milletin bağımsızlığını tüm dünyaya haykırdığı, Türk tarihinin en önemli dönüm noktalarından birisidir. 23 Nisan Ulusal Egemenliğimizin dostça düşmanca bilindiği gündür. Sevgili Çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı ve Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışının 101. yıldönümünü En İçten Duygularımla Kutluyorum. Cümlemize kutlu bayramlar, hayırlı cumalar.
 
Ayfer AYTAÇ * ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..