Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

23 Nisan Ulusal ve Egemenlik Bayramı günü İzmir’in incisi Alsancak Kordon’da bir gezinti

23 Nisan Ulusal ve Egemenlik Bayramı günü İzmir’in incisi Alsancak Kordon’da bir gezinti
 

Bana İzmir’in en güzel yeri neresi derseniz hatta İzmir’in neresinde yaşamak istersin derseniz Alsancak, Kordon derim. Kordon boyunca sıra sıra dizili apartmanlarda, insanlar onlara apartman dairesi olmasına rağmen yalı diyorlar, denize bakan, Gündoğdu meydanında konser olduğu zaman balkonuna oturup konser dinlenen apartman dairelerinden birinde oturmak isterdim. Yalı dairelerinin arka tarafındaki sokaklarında oturmak istemem nedeni ise diğer sokaklarda evler çok içiçe, manzaradan nasibini almamış. Tabii ki bu evler çok pahalı bir de araba park yeri sorunları var. Alsancak semtinde oturduğunuz zaman Pasaport kahvesinden Alsancak iskelesine kadar her yer cıvıl, cıvıl, gündüz saatlerinde havasının temizliği, gökyüzünün ve denizinin manzarası, denizinin kokusu insanın canına can katıyor.

Bir zamanlar eşime verilen lojmanda 6 yıl kadar oturmuştuk. Lojman sahile çok yakındı, lojmandan çıkınca kendi evimize çıktık. Lojmanda otururken her gün Kordon’da yürüyüş yapar ve yürüyüş sonrası alışverişimi yapardım. Kordon gezisinden sonra Kıbrıs Şehitleri sokağını baştanbaşa turlardım. Mustafa Bey sokağı, Bonjour Pastanesi, Sevinç Pastanesi, Oğlumun İlköğretim Okulunu bitirdiği Gazi İlköğretim İlkokulu civarı her gün tur attığım yerlerdi. Buralar gerçekten çok hareketli her tür insanın cirit attığı yerlerdir. Orasının havasına alışanlar bir daha o havanın etkisinden kurtulamazlar. Anlatmak yetmez, insanların belli bir süre yaşaması gerekir, o bölgelerin tadını anlayabilmesi için.

Bu arada benim çocukların arkadaşları benim evi restoran, kafe ve otele çevirmişlerdi. Kızımın arkadaşları üniversiteli kızlar 24 saat bizim evde, oğlumun arkadaşları gece 12’ye kadar her gün bizdelerdi. Onların karnını doyurmak sorumluluğu tabii ki bendeydi. Yemekten sonra dışarıdan sipariş edilen özel istekler hiç bitmiyordu. Mutfak masrafımız beş katı katlamıştı ama herkes memnundu. O zaman anladım ki eğlenceli bir yerde oturmanın bedeli evinizin hiç boş kalmamış olmasıydı. Allah’tan ben çocukları çok sevdiğim için rahatsız olmuyordum, işlerim çok artmıştı ama Kordon havası bana çok iyi geliyordu ve yorgunluğa tahammül gücü veriyordu.

Bu arada ben bir yandan yazı işlerime ağırlık vermiş ve altı yıl içinde beş tane kitap yazmıştım. Bir yandan ikinci Üniversiteyi bitirmek için Açık Öğretim Fakültesi’ne kayıt olmuştum, harıl harıl gece uykularımdan çalarak iki arada bir derede derslere çalışıyordum. Lisede fazla ders çalışmayan, tembel bir öğrenci olan ben, bu kadar işin üstüne hiç sınıfta kalmadan ve Eylül sınavlarına dahi kalmadan bir de onur belgeleriyle okulu bitirmiştim. Galiba Kordon’un temiz havası, enerjisi bana iyi gelmişti.

2015 yılı 23 Nisan Günü yine Kordon’a gittim ve temiz havasını, manzarasını, cıvıl cıvıl insanlarını, denizin kokusunu içime çektim. Kordon ve Alsancak arka sokakları, restoranlar, kafeteryalar, pastaneler yine her tatil günü gibi çok kalabalıktı. 23 Nisan dolayısıyla küçük çocuklarda çok fazla idi. Sahildeki tüm çimenlerin üzerine gençler yayılmışlardı kimisi gitar çalıyordu, kimisi sohbet ediyordu. Sihirli bir hava sanki her yere hakim olmuştu. Faytona binenler, ata binen küçük çocuklar, çocuklar için yapılan gösteriler, sokak sanatları, caddeden kulağımıza gelen Harbiye Marşı, öğretmenleri ile geziye çıkan küçük çocuklar şehrin havasını sevgi dolu, rengarenk yapmıştı.

Ne zaman fırsat bulsam Kordon’a mutlaka giderim ve o sihirli havasını teneffüs ederim ve bana çok iyi gelir. Temiz havasıyla, denizinin kokusuyla, gökyüzünün mavi, beyaz, gri tonda bulutlarıyla, rengarenk insanları ile, kafeteryaları, restoranları ile bir başkadır oraların havası.

Bir başkadır İzmir, bir başkadır Alsancak Kordon’un havası, yedi sülalem İstanbul’da olduğu halde ben İzmir’den bir türlü kopamadım. Uzaktan insana köy gibi gelse de yaşayınca alışkanlık yapıyor bu şehir insanda.

Herkese sevgi dolu, mutlu günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..