Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

23 Nisan ve Mustafa Kemal'im.

23 Nisan ve Mustafa Kemal'im.
 

23 Nisan balosunda..


"Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız! Memleketi asıl aydınlığa boğacak sizsiniz. Kendinizin ne kadar mühim, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şeyler bekliyoruz."

Mustafa Kemal ATATÜRK

Ulu Önderimizin anlamlı armağanlarından biri olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 89.yılını kutluyoruz bu yıl.

Türk Milleti’nin “Buyruğunu yürütme gücü” nü yani egemenliğini kendi seçtiği temsilciler eliyle kullanmaya başladığı gün bu gün… Atatürk bu önemli günü çocuklara armağan etmiş. Bu bayram tüm Dünya çocuklarının birbirleri ile kaynaşması, kültür alışverişinde bulunması ve barışa gidecek yol için fırsattan öte bir buluşma.

19.Mayıs.1919 “Kurtuluş”un yolunun açıldığı tarih.

“Gençler! Benim gelecekteki emellerimi gerçekleştirmeyi üstlenen gençler! Bir gün bu memleketi sizin gibi beni anlamış bir gençliğe bırakacağımdan dolayı çok memnun ve mesudum” derken Türk gençliğine olan güvenini de anlatmış ve bu günü gençlere armağan etmiştir.

30.Ağustos.1922 düşmanın çember içine alınıp yok edildiği gün.

“Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır. Bu satıh, bütün vatandır. Vatanın her karış toprağı vatandaşın kanıyla ıslanmadıkça terk olunamaz.".

Topraklarımızı düşman işgalinden kurtarmak için Türk ordusu ile omuz omuza verilen uzun ve yorucu mücadelenin son noktası.

Bu bayramı da şerefli Türk Ordusuna armağan etmiştir. 30 Ağustos Türk Milleti’nin Zafer Bayramıdır. Bu Zafer’de ki en büyük pay halktan aldığı güç ve inançla cepheden cepheye koşan Türk Ordusunundur.

29.Ekim.1923 Cumhuriyetin İlânı.

“Benim naciz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidâr kalacaktır.”

Bu gün de bu topraklar üzerinde yaşayan “Kayıtsız, şartsız egemen” halkın bayramıdır.

Bugün yokluğunu bu denli çok hissediyor ve halâ yüreğimizde sevgisini taşıyorsak bunun nedeni ; Mustafa Kemal Atatürk’ün, başarılarını kişiselleştirmemesinden ve kendini PADİŞAH ilân etmek yerine Egemen bir Ulus yaratma mücadelesinden kaynaklanıyor. Halktan aldığı gücü halk için kullanan, her fırsatta güven duygusunu dillendiren, dik duruşu ile Dünya’ya meydan okuyan, halktan aldığını halka veren gerçek bir lider…

Gençlere ve “genç fikirlere” güveni o denli tam ki büyük mücadelelerle kurulan Türkiye Cumhuriyeti’ni onlara emanet ediyor.

Ondan sonra ki dönemlerde siyasi arenada gördüğümüz insanların yaş ortalamasına baktığımda hep isyan ettim.

TRT 1 de ki törenleri izledim bu yıl da. Heyecansız bir şekilde… Törenleri sunan spikerin donuk ve renksiz sesi, 89.yılı önce 85 diye telaffuz etmesi, gösterilerde ağırlıklı olarak kız çocukların olması, özensiz kıyafetler ve provasız çıkılmış izlenimi veren karman çorman bir gösteri geçmiş yılları ve kendi çocukluğumda ki kutlamaları özletti bana.

Tüm çocuklar çiçektir. Papatyadır, güldür, leylaktır, çiğdemdir, kardelendir, sümbüldür… Ortak dildir çiçek benzetmesi. PEYGAMBER çiçeği mısraları örtüşmedi bu törenle.. Hattâ hiç olmadı…

Ülkemde iyi şeyler de oluyor. Engelli çocuklarımızı gözlerim dolarak izledim. Eğitimcilerine şükranlarımı sunuyorum.

Ulu Önderim ! Unutturulmaya çalışılsan da unutamıyoruz. Açtığın yol o denli aydınlık ki karanlıklar dayanamıyor ışığına. Biz yüzümüzü çağdaş, lâik, demokratik bir hukuk devleti olan Türkiye ve kurduğun Cumhuriyet’e döndük. Fikirlerimiz, özgür, bağımsız ve aydınlık bir gelecek için. Senin çizginde ve izinde, emanet ettiğin vatanın bir karış toprağı için mücadeleye hazır bir gençlik yetiştirdik. Onlara güveniyoruz.

Ruhun şâd olsun…

Saygılarımla..

Nur Zeynep Çelik.

23.Nisan 2009

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..