Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '07

 
Kategori
Güncel
 

24 Kasım

Yarın Öğretmenler Günü, bize emeği geçen tüm öğretmenlerimizin gününü kutluyorum. Yıllar sonra yeniden geriye dönüp bakmak istedim. Saçlarımı tepeden toplayan annemin taktığı beyaz kocaman saten kurdeleler geldi aklıma. İlk sıraya oturuşum, siyah önlük ve bembeyaz yakalar içinde bambaşka bir yerde bulmuştuk kendimizi. Güzel yazı defterim. Kenarında ilkokul öğretmenimin gördüğünü belirten imzası. Pekiyiler, yıldızlar. Ne hoş bir kadındı ilk öğretmenim. Sevecen, başımızı okşayan yumuşacık elleri geldi aklıma. İlkokul bitine kadar kaç öğretmen değiştirdik. Ama o ilk öğretmenimin yeri bambaşkadır kalbimde. Ertan öğretmenim, üçüncü sınıftan son sınıfa kadar getirmişti bizi. O yaramazlıklarımıza hiç kızmazdı. Nasıl sabırlı ve tatlı, şeker gibi bir adamdı.

Her yıl olduğu gibi bu yılda 24 Kasım Öğretmenler günü olarak kutlanacak(!). Beni yanlış anlamayın senede bir günün bizlere Öğretmenlere ayrılması güzel ve doğru bir yaklaşım. Yanlış olan ise genelde eğitim ve öğretime, özelde ise eğitim emekçilerine karşı takınılan tavır. Tavır diyorum çünkü bu yaklaşımı başka türlü izaha kelime ve kavram bulamıyorum. Senede bir gün havada uçuşan söylemleri dinleyin, ertesi gün hepsi boşluktaki yerlerini alır, unutulur gider. Tabii öğretmen milleti gönül adamı ya, o da söylenenleri unutur. Onun dünya işleri eli ayağı kesilmiştir. Böyle şeylere aldırmaz.

Bu günde karamsar olmamız için o kadar şey varken size beni dün sevindiren olaylardan da söz edip, neden hala umutlu olmaya çalıştığımı biraz açıklayayım. Dün okulumda ana sınıfı öğrencisi bir kızımız elime sarılıp "öğretmenler gününüz kutlu olsun" demez mi. Çok duygulandım, minik elleri ile bana uzanışı sırasında parlayan gözleri beni umutlandıran sebeplerden biri. Başka bir neden ise blog' cu arkadaşlarımın bazılarının nazik kutlamaları oldu. Ne kadar uğraşırlarsa araşsınlar içimdeki, içimizdeki umudu yok edemeyeçekler. Sıradan bir yazı olmadığının ayrımımındayım ama bu sefer böyle olsun. Tüm eğitim emekçisi arkadaşlarımın çarenin örgütlenmede olduğunu anlayıp bu yönde tavır almalarını da olduğunun önemini vurguluyor, günüzü, günümüzü kutluyorum.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..