Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '16

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

24 Kasımlarda öğretmenlerimizi anmak

24 Kasımlarda öğretmenlerimizi anmak
 

24 Kasım öğretmenler günüdür. Bu günün ve bu haftanın tüm öğretmenlerimize sağlıkla ve başarıyla mutluluk dolu günlerle geçmesini diliyorum. Tüm öğretmenlerimize selam ve saygılar gönderiyorum. Yabancı bir bilim adamı Goethe Tanrı için bir sözünde şöyle diyor: Tanrı gökten yere inseydi, muhakkak öğretmenliği tercih ederdi.

Öğretmenler için söylenmiş başka sözlerde vardır. Onlardan da bir kaçını alalım:

* Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri olacaktır. Atatürk

* Geleceğin güvencesi eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır.

* Unutmayınız ki cumhurbaşkanı bile sınıfta öğretmenden sonra gelir. Atatürk

* Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum Hz Ali (ra)

* Heykeltıraş mermere ne ise; öğretmen de çocuğa odur. Addison

* Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. Ruffini

* Öğretmen ve ağaç ürünlerinden belli olur. Ukrayna Atasözü

* Öğretmenler! Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister. Atatürk

* Öğretmen nasılsa sınıf da öyledir. Alman Atasözü

* Öğretmen doğan güneşe benzer. Etrafını aydınlatarak karanlıklara meydan okur.

* Bir topluluk ulus olabilmek için mutlaka eğiticilere, öğretmenlere muhtaçtır.

* Onlardır ki, toplumun gerçek bir ulus haline getirirler. Atatürk

Öğretmenler Günü’nde bizleri yetiştiren öğretmenlerimizi hatırlamak, yakımızda bulunan emekli, yaşlı ve hasta öğretmenleri ziyaret etmek bir vefa borcudur. Öğretmenler Günün anlamı da budur bence… Öğretmenlere verilen değer konusunda deneyimli eğitimci eski Aydın Milletvekili Mustafa Kemal YILMAZ, öğretmenlerimize çok değer veriyordu. 2001 Kasımında Ankara’dan beni telefonla arıyor ve aynen şöyle diyordu : “ Şairim, Kadir, 24 Kasım’da Söke’de olacağım, görevine yeni başlayan 20 öğretmene ve emekli öğretmenlerle birlikte 45 kişilik bir liste hazırla onlara Söke Öğretmenevi’nde bir yemek vereceğim “ dedi. Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gittim, durumu O günlerde Milli Eğitim Müdürü olan Sayın Durmuş Bozkurt’ta ilettim ve 24 Kasım Öğretmenler Günü akşamında Öğretmenevi’nde bir araya geldik.

O gece de aramızda Ekrem Karakaş, Halil Özşarlak, Fahri Sevil, Mustafa Özcanyüz, Selim Sabit Pülten, Yaşar Çağbayır, O.Hasan Bıldırki, Musa Elitaş, Yaşar Ünal, İsmail Kara da vardı. Bunların bir kısmı ne yazık ki bugün yok aramızda. M. Kemal Yılmaz’da 2013 martında aramızdan ayrıldı. Vefat edenleri rahmetle anıyorum. 24 Kasım Gecesinde günün anlamına uygun konuşmalar yapıldı. 

Bu arada  bazı öğretmenlerimi saygıyla  anmak iöstiyorum:  İlkokul'dan: Aziz Arıç, Hıdır Oran, Hatip Dicle,   A.Rahim Akpolat, Mehmet Temiz, Osman Cano, Ortaokul'dan:   Hayati Hamzaoğlu, Hayrettin Özgül, Melahat Yıldırım, Şevki Öcal,  muhterem eşleri Fransızca öğretmenimiz  sevgili  Nezihe Öcal. Dr.  Ragıp Utkan, (  Dr. Sayın Utkan hasta öğretmenlerden hiç bir zaman   muayene  parasını almıyordu), Fuat  Çetin, Diyarbakır Erkek İlköğretmen okulu'ndan: Nuri Arısoy,  Arif  Pınar,  İsmail Mercan, Rahmi Gemici, Leman Aykal ( Güllü ), Halis Biçer, Erdoğan Toker,  Erdoğan Aykal, Fuat Marangöz, Ülkü  Aydın  eşi Cengiz Aydın,  Diyarbakır Eğitim Enstitüsü' den: Sıtkı Sağlam, Bekir Ay, Şükrü Orhan,  Günay  Karakan, yine Leman  Aykal (Güllü)  ve  Batı Edebiyatı derslerimize   gelen Mehmet Kutlu  gibi   değerli öğretmenlerimizi  anmamak olur mu?  

Ben şahsen  bu saygıdeğer  öğretmenlrimize  çok şeyler  borçluyum...Aramızdan ayrılanlar   varsa  Allah'tan   rahmet  ve yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum...Bu değerli  öğretmenlerimizin  ellerinden hürmetle öpüyorum... 

***

  Söke' ye  tekrar  dönmek  istiyorum:  Sözü  Eski Aydın Milletvekili ve eğitimci  yazar, şair  M .Kemal  Yılmaz' a getirmek istiyorum.   24 Kasım 2001 yılında Söke Öğretmen evinde neşe dolui bir gece yaşamıştık.  Bu şölen Sayın YILMAZ'ın  daveti ve katkılarıyla olmuştu. Öğretmenlerimize verilen  değeri bir kez daha   öğrenmiştik..  ( Sayın  M.Kemal YILMAZ  09 Mart 2013'te aramızdan  ayrıldı, rahmetle ve saygıyla anıyorum.  Mekanı cennet  olsun. (1 ) .

O gece öğretmenlik mesleğiyle ilgili anılar anlatıldı ve şiirler okundu. M. Kemal YILMAZ ağabeyim “ Umurlu’dan Çıktık Yola” – Anılar, Denemeler, adını taşıyan kitabından ( İst. 2000 ), tüm öğretmenlere birer adet imzalı olarak armağan ettiler. Gecenin masrafını Sayın YILMAZ ödemişti… Aradan 16 yıl geçti, tadı kaldı damaklarımızda ve hafızalarımızda… Zaman akıp gidiyor… Sözlerime son verirken Arımızdan ayrılan tüm saygıdeğer öğretmenlerimizi rahmetle anıyor, emeklilere sağlıklı günler ve göreve yeni başlayan genç öğretmenlerimize tüm yaşamları boyunca mutluluklar ve başarılar diliyorum. Sözleri benim ilkokul öğretmenim olan ve yakın zamanda aramızdan ayrılan Aziz ARIÇ’a armağan ettiğim aşağıdaki şiirimle bağlamak istiyordum.

ÖĞRETMENİM

Sevgili öğretmenim Aziz Arıç’a

Öğretmenimin sözleri

Bu sabah güzel mi güzel

Gözbebeklerindeki yankılar

Buram buram dostça

Tüm insanlara

El ediyor

Merhaba

*

Öğretmenimin gözleri

Alev alev, pırıl pırıl

Türkiye okunuyor öğretmenimin

Gözlerinden ılgıt ılgıt akça

Konuşuyor

Öğretmenim

Dağlarca

*

Öğretmenimin elleri

Öpülesi, öpülecek ellerdir

Özgürlük türküsünü söylüyor

Burcu burcu pakça

Ve öğretmenim

Kara tahtanın

Başında

İnsanca …

Abdülkadir GÜLER

1- Dicle Köprüsü, şiirler, Ankara 1970

2- Eğitim’de Öğretmen Dergisi, M. E. B. 2004

NOT: Sevgili öğretmenim Aziz Arıç’ı 5 Ocak 2014’te kaybettik.

Allah rahmet eylesin…

Abdülkadir GÜLER

22.11. 2016- SÖKE 

-------------------------------------------------------

1- Geniş  bilgi: " Hayatı ve Eserleriyle  Umurlu'dan M.Kemal  Yılmaz

İnceleme, Araştırma, - Abdülkadir GÜLER,

3.baskı- Söke / Cumhuriyet  Matbaası- 2013. 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..