Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

24 sanatçının katıldığı”Kuzey” Karma Resim Sergisi Diyarbakır Amed Sanat Galerisi’nde

24 sanatçının katıldığı”Kuzey” Karma Resim Sergisi Diyarbakır Amed Sanat Galerisi’nde
 

Küratörlüğünü Barış Seyitvan'ın, açılışını Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Turizm Daire Başkanı Muharrem Cebe'nin yaptığı 24 sanatçının katıldığı ”Kuzey” Karma Resim Sergisi Diyarbakır Amed Sanat Galerisi’nde

 

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi sanatsal etkinliklerinin düzenlendiği Sümerpark’taki Amed Sanat Galerisi kapılarını  Diyabakır’da yaşayan 24 resim, grafik ve heykel sanatçısına açtı. Altısı bayan olmak üzere 24 sanatçının 100’ü aşkın çalışması 04-18 /2013 tarihleri arasında sanatsever izleyicilerle buluşuyor.

 

Sanatçıların alfabetik sıralı ve Diyarbakır Büyükşehir Belediye başkanı Av. Osman Baydemir’in “Çoğu zaman insanlar, emekler, eserler şehrin labirentlerinde kaybolurlar. Daha doğrusu var olsalar da bize görünmezler. Oysa mekanlar insanları, emekleri biraraya getirir, görünür kılar. Amed Sanat Galerisi de Diyarbakır’da resim, grafik ve heykel sanatında çalışma yürüten altısı kadın yirmidört sanatçımızı bir araya getiriyor. Amed Sanat Galerisi penceresinden 24 sanatçının bakış açısıyla sanat içinde yolculuğa çkacağız. Bakur- Kuzey-North’un çoğalması dileğiyle  en derin saygılarımla”  önsözü ile hazırlanan kataloğda sanatçıların birer çalışması ve kısa özgeçmişleri yer almakta.

 

Ali Aksakal’ın;

Siyah-beyaz ve gri değerlerin dengeli dağılımlı çalışmasını; sarı ve kırmızı renklerinin çalışmaya zenginleştirici serpiştirilmesiyle oluşturulan ve karmaşa gibi görünen rahatlatıcı görselini;

 

Aşkın Adan’ın

Papatyalarla bezenmiş motifsel, ustaca oluşturulan renk çümbüşü “Balon” adlı eserini;

 

Aziz Kanat’ın

Üçüncü şahıslara öfkeli babanın şefkatli koruyuculuğunda, huzur bulan çocuğun plastik ögelere araç olduğu, sicak yeşillerin kırmızı kahveyle kontrast bütünlüğünde, çalışmanın iskeleti diyebileceğimiz dikey,yatay ve diyagonal çizgilerin sağlam temelli kurgusu çalışmaya kattığı zenginliği;

 

Aziz Tilki’nin

Açık, koyu ve gri değerlerin beyin rahatlatan dengeli dağılımı, büyük ve büyük diyebileceğimiz az sayıda lekenin; küçük çok sayıda leke ile  dengeli dağılımlı çalışması;

 

Barış Aydın’ın

Mesaj verici parmak izini işaret ettiği “Kimlik” adlı “Özgün”, nitel ve minimalist çalışması;

 

Bedran Tekin’in

Kırmızı rengin hakimiyetinde, kırmızı renk ile siyah değer arasında tatlı bir pasaj yaparak yer alan ve kendi içinde pasajsal dağılım göstererek siyahta haykırışa dönüşen titrek harflerin oluşturduğu “Tinsel Haykırış” adlı parçalı bütünlük sağlayan çalışması;

 

Burhan Özdemir’ in

Dörtlü Figürün sembolik baş bağlamalı, günümüz “Dövme” modasına nüve oluşturan; alın ve altçenenin asırlar öncesi dövmelerini gururla taşıyan dikbaşlı analarımız ile boynu bükük, uzadıkça uzayan boyunların yamalanan ve beyin ölümü gerçekleşmiş “Tutsak Yüzler” adlı çalışması;

 

 

 

 

Gökhan Aslan’ın

Siyah zemin üzerine farklı büyüklükte birbirleriyle ilintili ve formsal bağlantılı çoklu formlar ile Çalışmanın olmazsa olmazı yuvarlak küresel formun modülasyonundan yansıyan ışığın kurgulu çalışması;

 

Gül Aydın’ın

Küresel formun oluşturduğu bütünün dörtgensel bölgelerle ustaca parçalanışı, siyah ile fıstıki yeşilin dengeli dağılımını oluşturan “Nötralizasyon-II” adlı çalışması;

 

İsmail Olur’un

Başarılı rölyefimsinin etkileşiminin beyaz değerlerin yarattığı etkili dağılımını yansıtan karışık teknikli çalışması;

 

Mehmet Kapçak’ın

“Renkler de siyah, beyaz ve gri tonlara denk değerlere sahiptirler”  adlı sanat eğitimi ağırlıklı, lekeselin beyin rahatlatan çalışması

 

M. Şiyarbar Epözdemir’in

Anlamlı ve umutlu “Beklerken” adlı seramiğin etkili kurgusu;

 

Mesut Özkırtay’ın

Kavurucu sıcağınrengi ile uyumlu zebanilerin güçlü kanatlarının dahi yetersiz kaldığı; güçlü, adaleli kollarla desteklenerek, kızgın ifadelerle zenginleştiği “İsimsiz” çalışması

 

Nevret Azizoğlu’nun

Masumane duruşlu portrenin ten renginin ışıklı bölgelerindeki pasajların fonla yarattığı kontrastlık ile kızıla çalan saçların, sol göğüs altı koyuluğun yarattığı dengeli dağılımı oluşturan “İsimsiz”  çalışması;

 

Nezir Şahin’in                                                                                              

Açık, koyu ve gri değerler oluşturan renklerin dengeli dağılımlı natürmortu;

 

Nimet Keser’in

Turuncu ile mavinin kontrast armonisinin güçlü kurgusu ile figürlerin farklı duruşlarının yarattığı rahatlık; açık, koyu ve gri tonlara denk düşen değerlerin dengeli dağılımlı “Uyurlar” adlı çalışması;

 

Nezir Akul’un

Siyah beyaz70x150 cm boyutlu lekelerin dengeli dağılımlı “Kamyona Sor II” adlı çalışması;

 

Orhan Baytekin’in

Adını hakim renk yeşilden alan “Yeşil” ve kontrast renk kırmızıkahvenin, adeta  Baytekin’in imzasını sembolize eden “Sandalye ve Şişe”nin ustaca sitilizasyonlu çalışması;

 

Orhan Umut’un

Plastik öğelerin rahatlatıcı, dengeli dağılımını; güçlü ve karakteristik ifadeli figürlerin üstlendiği rolleri ustaca oynayan, adeta senaryosu  senaristler tarafından kaleme alınmış bir tiyatro oyununun  dramatize sahnesini andıran son perdesinde veda eden oyuncuların “Son Veda” adlı avangart (Başyapıt)  çalışması;

Rabia Arslan’ın

Güçlü kurgusuyla linolyum baskısı

 

Remzi Sever’in

Üç parçalı bütünsel ve güçlü, formsal kontrast armoni ile çizgsel, açık, koyu ve gri değerlerin dengeli dağılımlı çalışması;

 

Rıdvan Keday’ın

Lekesel güçlülük ve değerlerin tablonun milimetrik dengesi ile ana figürün alttan ve üstten kesilmesinin yarattığı büyüklük;

 

Şengül Acil’in

21x30 cm’lik küçük, ancak o oranda büyük, güçlü leke dağılımlı çalışmasının rahatlığı ve her şeyden önemlisi özgünlüğü;

 

Yunus Güçlü’nün

Büyük boy, figüratif ve alabildiğine hareket barındıran sıcak renklerin hakim olduğu oldukça başarılı çalışmasıyla son bulan  kataloğunun dizaynını Barış Aydın’ın, Küratörlüğünü Barış Seyitvan’ın üstlendiği KUZEY adlı serginin açılışı görülmeye değerdi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 78
: 1725
Kayıt tarihi
: 07.05.07
 
 

1947 yılında Mazıdağı'nda doğdu. İstanbul İlköğretmen Okulu'ndan mezun olduktan sonra; İstanbul A..