Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '09

 
Kategori
Blog
 

26 Ağustos…

26 Ağustos…
 

Bir yıl evel bu gün için ilk yazımı Milliyet Blog'a vermenin heyecanı içinde idim. Acaba kabul edilir mi, edilirse okuyan çıkar mı, çıkarsa tenezzül edip yorum yazan olur mu diye ikidebir bilgisayara bakmış durmuştum.

İtiraf edeyim aldığım her tık ayrı bir sevinç vermişti. Sonra yorumlar. Onlar kabul edildiğimin göstergesiydi sanki. Beni ilk günden beri yalnız bırakmayan dostlara çok teşekkürler.

Evet, tam bir yıl olmuş. Günler ne çabuk da geçiyor. Tabii insan kendini camianın bir parçası olarak hissettikçe, camiaya vermek istediklerinin yanında bazı şeyleri de sorgulamaya başlıyor.

Bir ara kişisel polemikler blog gündemine damga vururyordu. Sonra güvenilir üyelik konusu. Bütün bunların gerçek neden ve kurallarını bilmediğim için sanırım uzak durmayı yeğledim. Rahatsız olduğum konular oldu tabii. Örneğin, “Saksağanın kuyruğundaki dördüncü tüyün rengi” hakkında yazdığım bir yazı bir saate kalmadan yayına girerken, gündemi tutan bir yazının iki gün beklediği oldu. Bu tür bekleyen yazılarım içinde sadece fikir içeren yazılar hakkında dertlenmedim. Ne de olsa o konuda şimdiye kadar benim fikrimi zaten bilen yoktu ve iki gün sonrada öğrenseler pek bir şey farketmezdi.Haber içeren yazılarda ise üzüldüm. Böylesi yayınlandığında artık haber değeri bitmiş bazı yazılarım da oldu ve onları yayınlandığını gördüğüm anda sildim.

Ama herşeye rağmen MB üyesi olmakla, kimisi sanal, kimisi fiziki kaşılaşmalarla çok değerli dostlar edindim ki, onlar benim hayatımdaki çok değerli kazanımlarım oldular.

İlk yazımda 26 ağustosu konu etmiştim. 26 Ağustos bence Türk ulusunun küllerinden yeniden doğuşunun destanı olan İstiklal savaşımızı taçlandıran bir sürecin başlangıcı idi. O yazımda da yeterince önem verilerek anılmadığından özellikle gençlerimize iyi öğretilmdiği stemimi getirmiştim. Durum bu günde hemen hemen aynı. Kuru içi boş bir iki cümle ile geçiştirilecek. Korkarım bir süre sonra 26 Ağostos nedir sorusuna bilgili gençlerimiz, 1924 de İş Bankası'nın kuruluşu veya 1972'de Mizah dergisi Gırgır Oğuz Aral yönetiminde yayımlanmaya başladı gibi yanıtlar verecek.

Ben ve benim gibilerde, MB var olduğu ve sağlığımız el verdiği sürece unutturmamaya çalışacağız.

Hepinizi çok seviyorum…

Osman Tamtürk

Çarşamba, 26/8/2009

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..