Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '13

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

27 Nisan 2013 'İşsiz Konservatuar Mezunları 'konulu Söyleşi...

27 Nisan 2013  'İşsiz Konservatuar Mezunları 'konulu Söyleşi...
 

27 Nisan cumartesi günü saat 14.30 da İstanbul Caddebostan Kültür Merkezi A salonda gerçekleşecek bir söyleşi ilanı dikkatimi çekti bugün. Söyleşinin konusu 'İşsiz Konservatuar Mezunları '

Müzikoloji Platformu'dan Ersin Antep'in düzenlediği ' Bugün Toplum ve Müzik ' konulu Seminerin bir etkinliği olarak gerçekleşecek olan bu söyleşide Burç Balcı, Naci Özgüç, Orhun Orhan ve Mehdi Kamraz 'İşsiz Konservatuar Mezunları' konusunu tartışacaklar.

Konservatuar mezunlarının işsizlik başta olmak üzere yaşadıkları sorunlar, neden aldıkları öğrenimi topluma sunmaları gerektiği ve toplumun bu sanatçılara neden ihtiyacı olduğu konularının enine boyuna konuşulacağı ve cevaplarının aranacağı bu söyleşi bu konuda yapılmış ilk resmi söyleşi mi acaba. Sanırım daha önceleri masa başında yapılan şahsi tartışmaların dışına çıkılmayan bu konuda yapılacak olan  söyleşinin olumlu neticeler vereceğine inanıyorum. Bu arada bir yanlışlığa mahal vermemek için ekleyeyim. Belki daha önce de bu konuda seminerler, araştırmalar yapılmıştır ve ben duymamış olabilirim. Ne de olsa ben bir sanatçı değilim ve bazen bu konulardan uzak kalabiliyorum.

Yukardaki cümlemde sanatçı değilim dedim ama 23 yıldır, ülkemizde, Avrupa'da, Amerika'da, Kanada'da bu sorunların birebir içinde yaşadım ve gören bir göze, değerlendiren bir kafaya sahip olduğum için bu konuda epey bilgi birikimim oldu. Evet bir sanatçı değilim ama 'Bir sanatçı annesi' yim. Küçük kızımla 8 yaşından beri bu sorunların içindeyiz. Ayrıca çevremde Klasik Müzik dinleyicisi olmaktan başka bir sıfatları olmayan başka meslek mensuplarının bu konuda uzman olarak konuştuklarına, yazdıklarına şahit olduğumdan ben de bu cesaretle yaşadığımız sorunları yazmaya başladım. Yazarken de cevaplar kendiliğinden ortaya dökülmeye başladı.

Ben bir İktisatçıyım. Ben İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde eğitim yaptığım yıllarda ülkemizde 5 er yıllık Kalkınma Planları yürürlükte idi. Bu Planlara göre önümüzdeki 5 yılda hangi meslek gruplarında kaç kişiye ihtiyaç varsa Üniversitelerin o meslek gruplarını yetiştiren bölümlerine o sayıda öğrenci alımı prensip olarak kabul edilmişti. Yani önümüzdeki 5 yılda açılacak fabrika sayısına göre 500 mühendise ihtiyacımız varsa o kadar mühendis yetiştirecek şekilde Üniversitelere öğrenci alımı planlanıyordu. Kısacası 500 mühendise ihtiyaç varken 5000 kişiyi Üniversitelere mühendislik okumak üzere alırsanır, sonunda 4500 kişi işsiz mühendis olarak ortada gezer olacaktı 5 yıl sonra.

Ülkemizdeki sanat eğitiminde öncelikle o yetişen kişilere iş imkanı sağlamadan, Orkestra açmak yerine mevcutları kapatarak, Konser ve Opera Sahneleri açmadan öğrenci doldurulursa Konservatuarlara sonunda işsiz Konservatuar mezunu kaçınılmaz oluyor. Kaldı ki sanat eğitimi için gerekli büyük  yetenek, özveri, disiplinli çalışma, uzun ve meşakketli eğitim dönemi gibi gerekli şartları bilmeden bu işe atılmak da sonunda işsiz kalmaya sebep olabiliyor. Ben içinde bulunduğum yıllarda şunu çok iyi anladım. Her meslekte orta olablir ama sanatta ya çok iyisinizdir veya yoksunuzdur. Öyle hiçbir şey olamadım, bari bir saz çalayım, şarkı söyleyeyim diye sanatçı olunmaz.

Konu çok uzun. Ben 2 yıldır blog yazılarımda yazıyorum, yazıyorum, daha çok başlardayım. Sanırım Victor Hugo'nun 5 ciltlik  Sefiler kitabını geçecek yazılarım.

Umuyorum ki 27 Nisan Tarihli söyleşide bir adım atılır ve bir iki cümle söylenir bu konu ile ilgili. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..