Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

27 Ocak’ ta erik ağacı çiçek açmış

27 Ocak’ ta erik ağacı çiçek açmış
 

İnebolu’nun yüksekçe bir yerinden limanın fotoğraflarını çekmek için gittiğimde ağaçlardaki çiçekleri vizörden farkettim. Şaşkınlıkla gözümü vizörden ayırıp uzaklarda o ağacı ararken hemen yakınımda olduğunu gördüm. İki ağaçta beyaz çiçekler vardı. Erik ağaçlarının sıcağa çok kolay kandığını hep bilirdim ama İnebolu’da Ocak ayında eriklerin çiçek açtığını görene - bilene rastlamadım. O iki ağaç sabahtan akşama kadar güneş alan bir yamaçta oldukları için bu kadar şaşkın olabilirlerdi. Tam karşılarında deniz, durgun ve sakin, yukarıda güneş hergün parlıyor, erik ağaçları nasıl şaşırmasınlar.

Fotoğrafları çektikten sonra oradan geçecek birilerini bekledim, hem o çiçekleri gösterip buraların tarihinde ilginç olaya başka tanıkların olmasını sağlamak hem de o ağacın erik ağacı olduğundan emin olmak istedim. İki kişiye sordum, ikisi de erik ağacı dediler, benimle üç oldu. Üçte üç yeterli olur diye düşündüm. Genç olan daha şaşkındı, yaşlı olan “havalar sıcak, açacak elbette” diye yorumladı.

Bugün 12:20’den 15:50’ye kadar üçbuçuk saat yürüdüm ve fotoğraf çektim. İlk çıkarken hava güzeldi, üzerimde bir kazak yeterli oldur diye düşündüm, deniz kıyısında esen rüzgarın üşüteceğini görüp eve döndüm, daha sıkı giyinip hemen çıktım. Deniz durgundu, hırçınlaştı. Esen rüzgar fırtına oldu. Güneş gitti, yağmur başladı. Üçbuçuk saat sonra bahar gidip kış geldi.

Eskiden, bahçemizdeki erik ağaçları erken zamanlarda bembeyaz çiçekleri açtıklarında artık soğuk olmaz umudumuz olurdu. Oysa bu yıl henüz kış gelmemişti ki, o umudumuz olsun. Kış mutlaka gelecekti ve bugün akşama doğru geldi. Şimdi sıra kar yağmasında.

Erik ağaçlarındaki çiçeklerin beyazı belki bu gece belki de yarın yağacak kar beyazıyla karışacak. O ağaçlarda bu yaz erik olmayacak. Daha az güneş alan yerlerdeki erik ağaçlarını sonraki erken günlerin güzel havaları kandırmazsa yazın meyveleri olacak.

İnebolu, 27 Ocak 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..