Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '09

 
Kategori
Siyaset
 

28 Ekim Komünizm Bayramı

28 Ekim Komünizm Bayramı
 

Tam yirmi beş sene önce bugün, Çin Komünist Partisi öyle bir karar aldı ki bu karar, özelde Çin Halk Cumhuriyeti’nin, genelde ise koskoca bir dünya coğrafyasının tüm dengelerini alt üst edecek sonuçların tam da ateşleyici fitili olacaktı. O güne dek, Mao’nun kurmuş olduğu katı komünist rejimden hiçbir alanda ödün vermeden, adeta bir prototip idare fotoğrafı veren Çin yönetimi; 28 Ekim 1994 günü tüm dünyaya, oldukça problemli bir hal alan ekonomik gidişatını düzeltmek amacıyla artık, serbest girişime ve rekabete ülke sınırları içerisinde izin verileceğini açıklamaktaydı.

Bence komünistlerin en büyük tarihi başarısı, bu, komünizmden ciddi anlamda taviz verme kararını cesaretle almalarıdır. İşte bu nedenle, yine bence, “28 Ekim Komünizm Bayramı”dır bu tarihi günün adı.

Üretim faktörlerinin, finansal aktörlerin, sosyal çalışma yaşamı paradigmalarının ve dahi aklınıza gelebilecek ne kadar sosyo-ekonomik gösterge varsa maaile hepsinin kendi aralarında kurdukları, kapitalizm orijinli hassas dengeler; Çin komünistlerinin tam yirmi beş sene önce aldıkları bu kararla yerle bir olmuştur. Tabiri caizse, dünya ekonomisinin çivisi çıkmıştır.

Pek tabi ki burada ayrıntılı olarak incelenebilecek etkileşime girmiş ve başkalaşmış pek çok ekonomik ve sosyolojik konu başlığı var ama ben sözü daha fazla uzatmak istemiyorum.

Son söz: Özellikle Çin komünistleri olmak üzere, tün dünya komünist/sosyalistlerinin 28 Ekim Komünizm Bayramı kutlu olsun.

Çin Vahşetini Asıl Protesto Etmesi Gerekenler Biz Değiliz

Başbakan Milliyetçi ise Ben de Komünistim

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..