Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

29 Ekim 2039'daki Kızıma mektup

(29 Ekim 2039 tarihine ve büyük kızıma hitaben yazdığım hayali mektuptur.) 

CANIM YAVRUM,  

Öncelikle, dilerim 30 yıl sonra, yine sağlıklı, mutlu, hayatla barışık, sevdiklerinle ve sevenlerinle birlikte yaşıyor olursun. Umarım baban, ben ve kardeşin tıpkı bu günkü gibi sevgi ve huzur dolu bir yaşam sürüyor oluruz. Bitanem geleceği hiç kimse bilemez, en güzel gelecek senin olur inşallah. 

Sana bu günü anlatmak istiyorum. 29 Ekim 2009. Şu an anlamını tam olarak kavrayamadığın ama büyüdükçe ne derece önemli olduğunu anlayacağın gün bugün. Ben bugün öylesine mutluyum , öylesine heyecanlıyım ki şu an bu cümleleri yazarken bile ellerim titriyor inan. Bir Cumhuriyet çocuğu olarak doğmanın ve öyle yetişmenin, ayrıcada iki Cumhuriyet çocuğu doğurmuş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Canım kızım, sen Atamızın hayal ettiği aydınlık geleceğimizsin. 

Bu günü anlatacaktım sana değil mi? Bu gün Atamızın bize şeref madalyası olarak bıraktığı Cumhuriyetimiz, bütün sancılarına, bütün istismarlarına rağmen dim dik ayakta. Zor zamanlardan geçiyoruz bi tanem. Savaşlarla, yokluklarla, acılarla kazanılmış Cumhuriyetimizin değerini bilmeyen öyle çok insan var ki... Üstelik bu insanların çoğu ülkeyi yönetmekte. Anlamak zor değilmi? Nasıl olurda Cumhuriyet sayesinde iktidarı kazanmış insanlar, onu baltalamaya uğraşır. Sana bir kaç satırla bunları anlatmak çok zor, sen tarihini oku ve araştır yavrum. Göreceksin ki gelişmişliğe, uygarlığa açılan tek kapı Cumhuriyettir. Atanın ilkelerine sahip çık ve onları her zaman koru. Şu an vatanını korumak için canını vermiş insanların, boş yere mi canından olduğunu tartışır durumdayız. Ne acı değil mi? Güzel ülkemizi bu hale getiren insanların vicdanı sızlar umarım. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmanın onuruyla yaşamak yerine, gereksiz tartışmalarla insanımızı kutuplara ayırmak, gaflet uykusundan başka birşey değildir. Dilerim ki gelecekte bunlar ders alınacak tarih kesitleri olarak geçmişte kalır. Ve senin zamanında Cumhuriyete sahip çıkma idealimizin yerini, daha çok gelişme idealleri alır. Çünkü Cumhuriyete yönelik hiçbir tehdit kalmaz ortada. 

Mektubu aldığın zaman sağlıklı ve beraber olursak bunları çok konuşuruz seninle. Cumhuriyet insanı olmanın mutluluğunu birlikte yaşar ve bayram törenlerine ellerimizde Türk bayrakları beraber gideriz.Belki torunlarım da olur yanımızda, onlarında ellerinde Türk bayrakları olur. İstiklal marşımızı yanyana söyleriz tabi ayakta duracak halim olursa... Olmazsa da üzülme bitanem. İdeallerimiz bizi herzaman birleştirecektir 29 Ekimlerde... 

Neyse bitanem. Sana anlatmak istediğim çok şey var ama bunlar bir mektuba sığmaz. Sana Cumhuriyetimize sahip çık demeyeceğim. Çünkü bunu yapacağını biliyorum. Çok oku, çok çalış, önce kendini, sonra çevreni, aileni ve ülkeni sev... Karşılaştığın zorluklar seni isyana sürüklemesin. Aksine ideallerini kamçılasın. Vatanına, milettine faydalı bir insan ol. Cumhuriyetimize yeni çocuklar doğurup, yetiştiren aydın bir kadın ol. Atatürk'ün hayalindeki Türkiyeyi sen kur ki bende dünyanın en mutlu annesi olayım. 

Canım kızım... Seni çok seviyorum. Geçmişten geleceğe kucak dolusu sevgiler.... 

... ANNEN ... 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 47
: 793
Kayıt tarihi
: 17.10.09
 
 

Yaşıyorum, yaşadıkça öğreniyorum, öğrendikçe düşünüyorum, düşündükçe çözümlüyorum, çözümledikçe y..