Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
 

Cumhuriyet Bayramımız ve Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK


Cumhuriyetim... 87 yıl önce karanlıkların üzerine doğan güneşim…

Sen, çorak topraklara can veren yağmurlar misali; özgürlük, çağdaşlık, laiklik ve bağımsızlık tutkusuyla besleyip büyüttün bizi. Işığınla aydınlattın; örümcek ağlarıyla örtülü en kuytu köşeleri…

Ne zaman “…dağ başını duman alsa” sen “ufuktan şimdi doğarsın…”

Ne zaman karanlık bulutlar kapatsa gökyüzünü; sen, en koyu “karanlıkları boğarsın” Kara bulutlar, gelir geçer; geçip gider. Ve derler ki “ şafak; gecenin en koyu anında söker!...”

Kimi zaman hüzünlenip; boynumu büksem de “çıktık açık alınla” diye başım dik alnım açık yürüyorum ileriye. Dönüp bakmıyorum geriye.

Anlat bana Cumhuriyetim; ben senden nasıl vazgeçerim…Güneşi nasıl yok bellerim...

Cumhuriyetim... Kökleri 87 yıl öncesine uzanan koca çınarım. Mustafa Kemal ATATÜRK komutasındaki kahraman ordunun ve Kahraman Türk Milleti’nin yıllar önce diktiği körpe fidan. Bu gün senin ve bayrağımın gölgesinde yaşamanın onurunu duyuyorum.

Ey koca çınar; Cumhuriyetim benim!... Güneşim, gururum, yaşam kaynağım!... Dedemden ninemden miras aldığım büyük hazinem; bu emaneti hiç şüphe yok ki; torunlarıma devredeceğim... Damarlarımda dolaşan kudretli asil kanımın son damlasına kadar; Cumhuriyetimin ve Mustafa Kemal ATATÜRK’ ün ilkelerinden asla vazgeçmeyeceğim...

Türkiye Cumhuriyet’i için canını veren; bu günlerimizi borçlu olduğumuz tüm şehitlerimizin anıları önünde saygıyla eğiliyorum.

Cumhuriyetimizin kuruluşunun 87 nci yıl dönümü; Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun…

 
Toplam blog
: 161
: 735
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

1955 yılının, aydınlık Nisan sabahlarından birinde; 22 Nisan sabahı duyulmuş ilk avazlarım… Üsküdar ..