Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

 

Okurlar, ben ne yazık ki Atatürk'ü okulda verilen eğitimlerde öğrenemedim. Ben Atatürk'ü öğrenimimin sonrasında okuduğum kitaplardan öğrendim.

İlber Ortaylı'dan, Turgut Özakman'dan, Sunay Akın'dan, Yılmaz Özdil'den, Lord Kinross'dan, Alev Coşkun'dan, Sinan Meydan'dan ve daha nice yazar ve tarihçiden öğrendim. Nutuk'tan öğrendim.

Diyeceğim o ki, okumadan Atatürk'ü anlamak mümkün değil. Kurtuluş savaşını, Cumhuriyetin kuruluşunu, O'nun tam bağımsızlık savaşını anlamak için, yaptığı devrimleri anlamak için ancak ve ancak okumamız gerekir. 

Nutuk'un sonunda yer alan Gençliğe hitabesini başka türlü anlamamız mümkün değil.

Bu veile ile Cumhuriyet Bayramımızın 98. yılını kutlarım. Daha nice yıllara...

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..