Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '07

 
Kategori
Anılar
 

3. teneffüs ve...

3. teneffüs ve...
 

Ben bu ikili ile ilkokulda tanıştım. Önceleri parası olmayanların öğle yemeği diye düşünmüştüm ama yıllar sonra anladım ki; damak tadına sahip olanların öğle yemeği oluyor.

Benim eşsiz lezzetlerimden biri; gevrek ¹-ayran.

Okulda en çok sevdiğim teneffüstü 3. zilin teneffüsü. En uzun teneffüstü namına sahipti çünkü.

3. zili duyduğumda rahatlıyordum. Şimdi tekrar tekrar yaşıyorum o anları; zil çalar hepimiz kapıya koşar sonra sınıflarda yangın varmış gibi koşarak inerdik merdivenlerden. Eee teneffüs bu her saniyesi inanılmaz kıymetli. Koşarak kantine gider hemen sıraya girip gelen sıcakcık gevreklerden alırdık. “Hayır onu deilll, abiii daha çıtırını verrr” ve tabii; “bir de, ayran alabilir miyim?”

Hemen ağaçların altına oturur ve muhteşem ara teneffüs yemeğimizi yerdik. Yetmedi mi? Koş bir daha al.
Gevrek ayran sonrası hemen kızlarla köşe kapmaca oynamaya giderdik. Sonra bi de mendil kapmaca vardı. Ben, o oyunu okul hayatım boyunca bir kere oynadım desem bana inanır mısınız? Lise falanda buna dahil tabii. Çok sevmeme rağmen oynamadım, içimde kaldı. İlk blog buluşmasında oynanmasını, oylarınıza sunuyorum.

İlkokul biteli yıllar oluyor ama o yıllardan çok güzel fotoğraflar hala var zihnimde. Mesela sınıfımızın en haylaz çocuklarından biriydi Metehan, nam-ı değer Mete. Mor bir çantası vardı, mesela, o çantayı hep ben taşıyormuşum ama hatırlamıyorum hiç. Hatta o benim güzel tokalarımı bile hatırlıyor ama ben hatırlamıyorum. İlkokul her şeyi ile çok ama çok güzeldi.

Başka neler var?

Hımmm mesela körler derneği okulumuza konsere gelirdi, çocuk aklımızla harçlıklarımızdan ayırır, onlara verirdik.

Benim ezberim kuvvetli diye bütün belirli gün ve haftalarda şiirleri hep bana okuturdu öğretmenim, ilk başlarda bütün okulun önünde şiir okumak beni biraz kassa da ilerleyen yıllarda buna alıştım. Tabii bu kutsal vazife bütün okul hayatım boyunca devam etti. Lisede şiir okuttukları yetmiyormuş gibi sunuculukta yaptırırlardı.

Kimler hatırlıyor bilmiyorum ama ben 3. sınıfa giderken okulda süt dağıtılırdı. Sek sütlerden aa bir de fındık dağıtırlardı. Günde 3 litre süt içerdim.

Tabii okul hayatımda 3. sınıfın çok ayrı bir yeri var. Sınıf birincisiydim. Ki bir daha hayatım boyunca hiç sınıf birincisi olamadım. Çok genç bir öğretmenimiz vardı Öznur öğretmen. Geçen sene karşılaştım kendisi ile artık yaşlanmıştı tabii. Eee sanki ben yaşlanmıyorum.

Yakar top, köşe kapmaca, mendil kapmaca, uzun eşek, bezirgan başı, yağ satarım bal satarım ilkokul yıllarımın meşhur oyunları…

Okul yıllarım, teneffüslerim, oyunlarım, çocukluk arkadaşları, çocukluğum…
Bunları nasıl mı hatırladım?

Bugün öğle yemeğinde gevrek ayran yedim.




Açıklamam var; ¹Gevrek: Biz İzmir'de "gevrek" diyoruz, siz simit diyorsunuz ama benimle iddaya girmeyin onun adı simit değil, GEVREK.

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..