Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '11

 
Kategori
Opera / Bale
 

3 Boyutlu Karmen

3 Boyutlu Karmen
 

Carmen 3D Afişi


20 Nisan Çarşamba gecesi büyük bir müzik ziyafeti çektik gözümüze, kulağımıza, gönlümüze. RealD ve Royal Opera House işbirliği ile gerçekleştirilen 3 boyutlu çekimler sayesinde Carmen’i sinema salonunda, perdeden 3 boyutlu olarak izledik. 

Palladium Cinebonus’da koltuklarımıza oturup, 3 boyut gözlüklerimizi taktığımızda saat 21.00’di. Salona büyük bir sessizlik hakimdi. Işıklar kararıp Royal Opera House’ın içinden ilk görüntüler perdeye yansıdığında; salonun büyüklüğü, ihtişamı büyüledi. Royal opera House’daki izleyicilerin de yerini almasıyla orkestra şefi Constantinos Carydis alkışlarla orkestra çukuruna geldi. Ve o dinlemeye doyulmaz uvertürün başlamasıyla bizim de 3 saatlik yolculuğumuz başlamış oldu. 

Devlet Tiyatrolarında ve Operalarında en beğendim üç öğe “dekor”, “kostüm” ve “ışık”tır. Royal Opera House’da da dekor, kostüm ve ışık muhteşemdi. Carmen’i canlandıran Christine Rice çok başarılıydı. Ancak, söylemeden geçemeyeceğim, Carmen denilince aklıma “kırmızı” gelir. Ya kulağının arkasında kırmızı bir gülü olan Carmen, ya kırmızı şalına sarınan Carmen ya da kırmızı kostümle baştan çıkaran Carmen… Oysa bu Carmen’de Christine Rice’ın ilk perdede Don Jose’ye attığı çiçekten ve ikinci perdede giydiği soluk kırmızı bluzdan başka kırmızı göremedik. 

Carmen’le ilk tanışmam uzun yıllar önce satın aldığım Carmen cd si ile olmuştu. Unutulmaz ses Maria Callas’dan dinlediğim Habanera aryasını Uzunköprü Ticaret Meslek Lisesi’nde sahneye koyduğum Vedat Nedim Tör’ün kısa oyununda bir öğrencime playback yaptırmıştım. 

Carmen’i birkaç yıl önce İstanbul Devlet Opera ve Balesi sahnelediğinde de izlemiştim. Hakan Aysev Don Jose rolünde harikalar yaratmıştı. 

Büyük olasılıkla Londra’daki Royal Opera House’da bir opera izleme şansımız olmayacaktı. Ancak, bu gösteri sayesinde ilk kez yabancı bir ülkede sahnelenen bir opera izlemiş olduk. Kendimi şanslı hissediyorum. 

 
Toplam blog
: 13
: 3213
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

Üniversite için gittiği Ankara'dan 17 yıl boyunca ayrılamadı. Büro Yönetimi ve Sekreterlik öğretm..