Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '17

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

3 Dünya modeli

3 Dünya modeli
 

3 dünya modeli


Hem siyah beyaz televizyonun evlerimize girmesine hem de internetin keşfi ile bilgi çağına şahit olan kuşağın bir ferdi olarak; kendi kariyerime baktığımda görüyorum ki 28 yıldır iş hayatındayım. Bunun 23 yılı aynı sektörede geçmiş. İlk beş yıl profesyonel, 17 yıl girişimci ama sonra köklü bir değişiklikle kalan 5 yılda sıfır backround ve knowhow ile 2 farklı alanda yeni işler edindiğimi görüyorum. 23 yıl istikrarlı bir hayat sürmenin acısını maymun iştahlı olmakla mı çıkartıyordum acaba, yoksa birşeyler değişiyor, evriliyor da ben henüz farkına varamadığım için gereksiz yere kendime mi yükleniyordum. Uzun süren tek başına  debelenmenin sonun da farkediyorum ki yaştılarımın bazıları, birazcık büyüklerim arasından da benim gibi tekrar hayatta yer edinmeye çalışsan, sıfırdan kariyer edinmek için emek veren insanar var. Yalnız değilim, aynı derdi taşıdığım birileride var etrafımda.

Sonra ülkemde garip şeyler oluyor, taşlar yerinden oynuyor bir bakıyorum;  parası, pulu, mevkisi, holdingi, sağlığı ya da bir işi var olduğunu sanarak gece rahat rahat uyuyan insanlar sabah uyandıklarında aslında hiç bir şey olmadıkları ile yüzleşiyor. Herşeyin her an değişebileceği  gerçeği birkez daha yüzümüze yüzümüze çarpıyor.

İşin aslı dünya’ dan gelen sesler her türlü supriz değişime ve gelişime hazır olmamız gerektiği yönündeydi ama birçoğumuz kapitalist düzenin birer köleleri olarak gözümüz gönlümüz kapalı güne kurtmarma derdindeydik.

2007 yılında  PwC tarafından yayınlanan  ‘’Geleceğin İnsanlarını Yönetmek  2020 ‘’  adlı  rapor da  ( https://goo.gl/aqmwVb )‘’ 3 dünya modeli’ nden bahsediliyor bu modele Sevgili Ufuk Tarhan’ın T-İnsan adlı kitabında rastladım ve aynen aktarıyorum.

Rapor, 2020’ler ve sonrasında, iş yaşam ve çalışma modellerinin üç farklı modelde şekilleneceğini anlatıyor.Mavi, Turuncu ve Yeşil Dünyalar.

Mavi Dünya :  Şirket Krallıkları :Bugunkü kapitalist dünyanın kurumsal Global şirketleri devasa boyutlara erişir. Mavi dünyada her sektörde en fazla 4-5 tane sektör lideri kalır. Ve bunlar yepyeni anlayışla, her kişiyi mutlu edecek şekilde yeni dünyanın tüm dünyanın tüm ARGE üretim, dağıtım, satış, pazarlama, teknoloji v.b. modellerinin mutlak belireyicisi olurlar.

Turuncu Dünya : Küçük güzeldir. Bu dünyada şirketler küçük derin uzmanlıklara sahip kişi ve yapılardan oluşan networklerle işbirliği içindedir. Ekonomimin hakimi uzmanlardır. Ücretli çalışanların yerini kontratlı, sözleşmeli taşeronar, freelance projeciler almıştır.

Yeşil Dünya : Umursamak iyidir. Yeşil dünyanın sorumluluğu çevresel ve toplumsal sorunları çözmektir. Bu dünyada yer alan sivil toplum kuruluşları ile sosyal sorumluluk ve filanttropik ( hayırsever ) organizasyonlar insanlarla ilgilenir. Sertifikasyon, akreditasyon kurumları da kurallarla Yeşil dünya diğer iki dünyayı hem kontrol eder hem de onlara destek verir.

Yeni dünya ile ilgili gelen haberlerine göz atarsak : Şimdiden  Apple ve Samsung’a üretim yapan Foxconn 60.000 çalışanı robotlarla değiştirdi.  ( Mayıs 2016 )

- 2018 yılında dünya çapında 3 milyon kişinin işten çıkarılması öngörülüyor.

- Uzmanlar, 2025 yılında insanların yaptığı işlerin üçte birinin yok olacağını, bunun yerine robotların işleri devralacağını söylüyorlar.

Yani bize bağıra bağıra  diyorlar ki ; Gözünüzü gönlünüzü açın, davranın, zaman azalıyor, ya kendinizi yeni dünya düzenine göre hazırlayın, donatın, kuşatın …  ya da emeklilik planlarınızı hızlıca tamamlayın.

Benim dünyamın rengi Yeşil miş renginiz ne olursa olsun yeni dünyalarımızda buluşmak üzere :) 

 

 
Toplam blog
: 36
: 195
Kayıt tarihi
: 26.03.14
 
 

Selam.. Bir parça ANNE'yim ben  sonra  bir parça iş kadını, bir parça ev kadını , bir parça  eş ,..