Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '09

 
Kategori
Teknoloji
 

3 G (Göreceğim, göreceksin, görecekler)

3 G (Göreceğim, göreceksin, görecekler)
 


Hatırlıyor musunuz bilmem; Vizyontele filminin bir sahnesinde belediye başkanı vizyontele ile ilgili halka hitap ederken Cem Yılmaz' ın canlandırdığı uyanık esnaf; "Zeki Müren de bizi görecek mi?" diye bir soru sormuş, ahali öylece donup kalmıştı çünkü onların Zeki Müren' i görmesi iyidi de birilerinin onları televizyon karşısında ki halleri ile görmesi hiç iyi değildi.

Hazırlanalım, işte o durum şu 3G teknolojisi ile artık gerçekleşiyor gibi. Artık telefonlarla sadece konuşmayacağız, konuştuklarımızı göreceğiz de. İşte şenlik de o zaman başlayacak; bir defa hepimiz hazır kıta gibi düzgün elbiselerimizle oturup bekleyeceğiz çalan telefonları. Öyle efendim şu çizgili pijamamı giyip geçeyim telefonun karşısına durumu yok, zamparalığa gidip toplantıdaydım ayaklarına yatmak yok veya telefonun görüntü kapsamı içindeki dar alan uygun bir şekilde düzenlenecek ( Merak etmeyin yakında; 3G ile konuşun ve iz bırakmayın şeklinde çalışmalar dahi gündeme gelir.)

Şu tür konuşmaları ise çok duyacağımız kesin;

-Rıfkı neredesin?
-Toplantıdayım karıcığım.
-O kadın ne yapıyor öyle binmiş boynuna.
-Kadın mı? Hangi kadın?
-Gel eve ben sana anlatayım hangi kadın olduğunu.

-Kemal hani zengin olduğunu, fabrikalarının olduğunu söylüyordun.
-Evet hayatım öyleyim, yalan mı söyliyeceğim.
-O üzerine yağ lekesi dökülmüş tarihi atleti değiştirecek paran da mı yok Kemal.
-E, şey biz ailece eskiye önem veririz hayatım.

-Elif, Kızım nasılsın?
-İyiyim hocam,sağolun.
-Hani kızamık çıkarıyordun kızım, maşallah on dakika içinde yüzündeki bütün kırmızılıklar gitmiş, gel okula istersen yeter kızım o kadar izin yaptığın.
-Peki hocam...

-Nazmi,
-Efendim patron.
-Nerdesin oğlum sen?
-E...Ofisteyim patron, bıraktığınız dosyaları inceliyorum.
-Arkanda deniz var Nazmi.
-D..deniz mi? O ofiste ki tablo patron.
-O denize ben gelmeden atla istersen Nazmi.
-O...olur, siz nasıl emrederseniz patron.

Kaçmak yok; telefonla konuşurken burun karıştırmak yok, yüz göz işareti ile konuşanı tiye almak, ofislerde çalışırken; "Müdür gitti, çıkarın kıravatları arkadaşlar" yok. Herşey görülmediğimiz zamanlardan farklı olacak. Saygılarımla...

Diğer Blog yazılarım için

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..