Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '09

 
Kategori
İstanbul
Okunma Sayısı
1782
 

3.Köprü için zihni sinir alternatif projesi

3.Köprü için zihni sinir alternatif projesi
 

Boğaz Köprüsü'ne alternatif çözüm


Boğaz trafiğine dikkat ederseniz, sabahları Avrupa tarafına, akşamları Asya tarafına doğru giderken, köprüyü geçer geçmez trafik ortadan kalkıyor. Boğaz trafiği Avrupa tarafında, akşam vakitlerinde Haliç'e kadar uzanıyor. Sabah ve akşamları köprü geçişini rahatlatmak için geliş yolundan bir şerit, gidiş yoluna veriliyor.

Köprüyü geçince trafik ortadan kalkıyorsa, o halde neden köprüyü genişletme yoluna gidilmiyor ? Resimde görüldüğü gibi, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ikisinin de, hemen bitişiklerine birer köprü daha yapılabilir. Bu sayede trafiği köprünün tıkaması önlenmiş olur. Köprüye girişteki yan yolların da genişletilmesi ile sorun büyük ölçüde çözülebilir. İki bitişik köprüden her biri tek yönde hizmet verir.

Bir köprü yerine iki köprü yapmak daha maliyetli olacak gibi gözüküyor ama 3.köprüden geçiş için gidilecek mesafe ve trafikte harcanarak benzin parası ve zamana kesinlikle değer bu maliyet.

Aslında Haliç Köprüsünün eski halini bilenler bu çözümü hatırlarlar. Sabah ve akşam saatlerinde sürekli tıkanan köprünün genişletilmesi (yeni iki köprü eklendi) ile trafiğin sıkışması sorunu büyük ölçüde çözüldü. Yani önümüzde denenmiş bir çözüm de var.

Boğaz köprülerinin bitişiklerine yapılacak yeni köprülerin altından raylı ve tercihli geçiş de sağlanabilir. Böylece toplu ulaşımın, normal trafiği olumsuz etkilemesinin önüne geçilebilir.

Marmaray projesinin inşaatı halen devam ediyor. Bu muhteşem projede sadece raylı geçiş öngörülmüş. Araç geçişi yapılamayacak. Ama Marmaray biter ve hizmete açılırsa görülecek ki, deprem riskine rağmen boğazın altından böyle bir geçiş mümkün. Marmaray projesinin hemen yanından, araç geçişine imkan sağlayacak bir geçiş daha yapılabilir. Üstelik bu da dünyada ilk defa denenen bir şey de olmayacak. Fransa ile İngiltere arasında Manş tüneli, denizinin altından iki ülkeyi birleştiriyor.

Denizcilik işletmeleri de, deniz ulaşımını artırmak için alternative çözümler üretebilir.

3.Köprü tartışmalarına girmemize de gerek kalmaz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Murat bey, Amaç çözüm aramak değil ki! Amaç başka, dilim döndüğünce yazdığımdan ve yazmayı sürdüreceğimden burada tekrarlamayacağım. Şunu ekleyeyim sadece, Tarabya-Beykoz seçilmiş ya, hani yeşile zarar az olsun diye. Yanıltıcı seksi beyan! Asıl amaç, 4. ve 5. köprüye, oradan kazanılacak ranta pay arazi bırakmak . Kaleminize sağlık.

Seval Uzunal 
 02.09.2009 10:48
Cevap :
Ben her halukarda mevcut köprülerin çiftlenmesinin boğaz geçişini rahatlatacağını düşünüyorum. Yeni "köprüye" ihtiyacımız yok ama yeni boğaz geçişlerine ihtiyacımız var. Ben rant olayı konusunu biraz muammalı görüyorum. Çünkü o bölge sadece iktidar partisi yandaşlarının gayrımenkullerinin olduğu bir bölge değil. Üstelik zaten pahalı bir bölge. İsteyen herkes de arazi satın alabilir o bölgeden. Amaç rant elde etmek olsa, kimsenin ruhunun duymayacağı elli bin yol bulurlar nasılsa. Bence İstanbul'a denizin altından tüneller yapılmalı. Tüneller her yöne 7-8 şerit genişlikte olsa ne güzel olurdu, değil mi ?  02.09.2009 18:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 70
Toplam yorum
: 99
Toplam mesaj
: 19
Ort. okunma sayısı
: 2608
Kayıt tarihi
: 28.12.08
 
 

1992 yılından beri yurtdışında yaşıyorum. Moskova Maksim Gorki Edebiyat Enstitüsü mezunuyum. Mosk..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster