Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '09

 
Kategori
İstanbul
 

3.Köprü için zihni sinir alternatif projesi

3.Köprü için zihni sinir alternatif projesi
 

Boğaz Köprüsü'ne alternatif çözüm


Boğaz trafiğine dikkat ederseniz, sabahları Avrupa tarafına, akşamları Asya tarafına doğru giderken, köprüyü geçer geçmez trafik ortadan kalkıyor. Boğaz trafiği Avrupa tarafında, akşam vakitlerinde Haliç'e kadar uzanıyor. Sabah ve akşamları köprü geçişini rahatlatmak için geliş yolundan bir şerit, gidiş yoluna veriliyor.

Köprüyü geçince trafik ortadan kalkıyorsa, o halde neden köprüyü genişletme yoluna gidilmiyor ? Resimde görüldüğü gibi, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ikisinin de, hemen bitişiklerine birer köprü daha yapılabilir. Bu sayede trafiği köprünün tıkaması önlenmiş olur. Köprüye girişteki yan yolların da genişletilmesi ile sorun büyük ölçüde çözülebilir. İki bitişik köprüden her biri tek yönde hizmet verir.

Bir köprü yerine iki köprü yapmak daha maliyetli olacak gibi gözüküyor ama 3.köprüden geçiş için gidilecek mesafe ve trafikte harcanarak benzin parası ve zamana kesinlikle değer bu maliyet.

Aslında Haliç Köprüsünün eski halini bilenler bu çözümü hatırlarlar. Sabah ve akşam saatlerinde sürekli tıkanan köprünün genişletilmesi (yeni iki köprü eklendi) ile trafiğin sıkışması sorunu büyük ölçüde çözüldü. Yani önümüzde denenmiş bir çözüm de var.

Boğaz köprülerinin bitişiklerine yapılacak yeni köprülerin altından raylı ve tercihli geçiş de sağlanabilir. Böylece toplu ulaşımın, normal trafiği olumsuz etkilemesinin önüne geçilebilir.

Marmaray projesinin inşaatı halen devam ediyor. Bu muhteşem projede sadece raylı geçiş öngörülmüş. Araç geçişi yapılamayacak. Ama Marmaray biter ve hizmete açılırsa görülecek ki, deprem riskine rağmen boğazın altından böyle bir geçiş mümkün. Marmaray projesinin hemen yanından, araç geçişine imkan sağlayacak bir geçiş daha yapılabilir. Üstelik bu da dünyada ilk defa denenen bir şey de olmayacak. Fransa ile İngiltere arasında Manş tüneli, denizinin altından iki ülkeyi birleştiriyor.

Denizcilik işletmeleri de, deniz ulaşımını artırmak için alternative çözümler üretebilir.

3.Köprü tartışmalarına girmemize de gerek kalmaz.

 
Toplam blog
: 70
: 2722
Kayıt tarihi
: 28.12.08
 
 

1992 yılından beri yurtdışında yaşıyorum. Moskova Maksim Gorki Edebiyat Enstitüsü mezunuyum. Mosk..