Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

3 SBS karşılaştırılsın

3 SBS karşılaştırılsın
 

Bu yıl SBS7’da ilk 50 bin öğrenciyle gelecek yıl SBS8’de ilk 50 bin öğrenciden kaçının aynı öğrenciler olduğunu bulun.

Bu yıl SBS6’da ilk 50 bin öğrenciyle gelecek yıl SBS7’de ilk 50 bin öğrenciden kaçının aynı öğrenciler olduğunu bulun.

Bu yıl SBS6’da ilk 50 bin öğrenci, gelecek yıl SBS7’de ilk 50 bin öğrenci ve daha sonraki yıl SBS8’de ilk 50 bin öğrencinin kaçının aynı öğrenciler olduğunu bulun.

Size sonuçları söyleyeyim, 50 bin öğrencilerin en az 40 bini ortak olacak, geri kalan 10 bin öğrenci de yakın biryerlerde bulunacak.

Tek sınavın seçiciliğinin yeterli olduğunu kanıtlamaya çalışıyorum. Başka bir deyişle 3 sınav yaparak elde edilecek seçiciliğin tek sınavdan daha iyi olmayacağını anlatmaya çalışıyorum.

Umarım SBS kabusu bu karşılaştırmaları yapacak kadar uzun sürmez.

SBS’NİN KALDIRILMASI GEREKTİĞİNİ YAZDIM

Uzun zamandır SBS’nin kaldırılması gerektiğini yazıyorum:

OKS kalkacakmış (18-11-2006):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=14141

2006 yılının son günleriydi. O günlerde OKS’nin kaldırılacağı konuşuluyordu ve yerine ne konulacağı belli değildi. Sınavı hep kaldırmanın yaratacağı kaosu anlatmaya çalıştım:

“OKS’yi kaldırmak çocukları gençliği ilk adımlarında kabullenemeyecekleri haksızlıklar içine atmaktır. Bunun toplumsal ve kişisel zararları, şu andaki sınava hazırlık koşullarının yarattığı zararlardan daha büyük olacaktır. Şimdi sınavı kazanamadığı zaman kabullenip kendi yollarında ilerliyorlar. Sınavsız koşullarda diledikleri liselere gidemeyen öğrenciler ve aileleri bu durumu şimdi olduğu kadar kolay kabul edemeyecektir. Çözümsüz sorunları olan bir kuşak yetişecektir.”

OKS kalktı yerine 3 OKS geldi (10-3-2007):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=29880

OKS yerine SBS koyduklarını söylediklerinde, sınavın kalmamış olmasına sevindiğimi yazdım ancak yeni sistemin 3 OKS olduğunu vurguladım.

“Milli Eğitim Bakanı bunun 3 OKS olmadığını söylese de şu anda 1 OKS yerine 3 OKS konulmuş bir durumda. Sonuç olarak OKS’nin kalkmamış olmasına sevindim.”

Milli Eğitim Bakanının ÖSS önerisi kaos yaratır. (30-1-2008):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=89134

SBS’lerin konulmasının üzerinden henüz bir yıl geçmeden sıkıntıları belli olmaya başladı:

“Geçen yıla gidelim. OKS kaldırılacak denildi. 8. Sınıfta yapılan OKS kaldırıldı ve yerine 6., 7, ve 8. sınıflarda SBS adı verilerek 3 OKS konuldu (2). Eskiden, ilköğretim öğrencilerinin çoğu yalnızca 8. sınıfta özel dersaneye giderdi. Şimdi 5. sınıftan itibaren 4 yıl gitmeye başladılar. Bu karar Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2007 yılı içindeki en büyük hatasıdır.”

Lise 3 yılda bitirilebilecekmiş (28-5-2008):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=111690

“Bu bir oyundur, tüm eğitim sistemini dersane hegemonyası altına alma oyununun son perdesidir. Lütfen, işleri iyice arap saçına çevirmeden vazgeçiniz.

Bu oyunun daha önceki perdelerini yıllardır izliyoruz:

1 OKS yerine, adını SBS yaparak 3 OKS yaratmadınız mı? Bununla, eskiden ilköğretimde yalnızca 1 yıl dersaneye giden öğrenciyi 3-4 yıl dersaneye bağlamadınız mı?

Anadolu Liselerini sıradan liseler düzeyine indirme çabanızla (bunu henüz tam olarak başaramadınız) özel okullara açık destek vermediniz mi?

Hem ilköğretimin hem de lisenin son sınıflarında öğrencilerin kitlesel olarak aldıkları sahte sağlık raporlarına göz yumduğunuzu bilmeyen kaldı mı? Bu göz yummanın etik çöküntünün başlangıcı olduğunun farkında değil misiniz?”

Başbakan dersaneleri kaldıracakmış! (16-6-2008):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=114945

“Aynen katılıyorum. Bu bir garabettir ancak bu garabete şimdiki Milli Eğitim Bakanınız kadar katkıda bulunan hiç kimse olmamıştır. Milli Eğitim Bakanının icadı olan SBS, dersane sektörünün ilacı, eğitimin ise zehri olmuştur. Dersaneden gerçekten kurtarmak istiyorsanız bu çok zor değildir: Devletin tüm okullarını tam gün yapınız. Sınıflardaki öğrenci sayısını 30’un altına düşürünüz. Okullara verilen ödenekleri artırıp, öğrencilerden eğitime katkı payı almayınız. Öğrencilerin sahte sağlık raporları almalarını önleyiniz. Devamsızlık alışkanlığına son verecek önlemler alınız. Anadolu Liselerinin eski günlerine dönmesini sağlayınız. SBSleri kaldırıp yeniden 8. sınıfta tek OKS'ye dönünüz.“

SBS kaldırılsın, hemen... (19-6-2008):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=115778

“Eğitimde bir tehlike var ve başbakanın bile görmezden gelemediği bir garabet var. Bu tehlikeyi görmeliler ve görmek zorundalar. OKS yapıldığı zamanlarda öğrenciler yalnızca 8. sınıfta, az sayıda öğrenci de 7. sınıfta dersaneye giderdi. Bu yıl ve ilerideki yıllarda yapılması planlanan SBS için öğrenciler 6., 7. 8. sınıflarda dersanedeler. Bu konuda telaşlanıp iyice abartan aileler 4. ve 5. sınıfta başlatıyorlar çocuklarını. Ne olacak bu çocukların hali. SBSleri kaldırmak tam çözüm değil elbette, ancak sorunu biraz çözecek bir çözüm.”

SBS’de sınava gir(e)meyenler sınavı iptal ettirir mi? (22-6-2008):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=116178

“En doğrusu işler arap saçına dönmeden Milli Eğitim Bakanlığı’nın SBS’lerden vazgeçtiğini ve 8. sınıfta tek OKS’ye geçtiğini açıklamasıdır (2). Bu durumda dersaneler kıyametleri kopartacak ve şu ana kadar velinimetleri olan Milli Eğitim Bakanını artık hiç sevmeyeceklerdir. Varsın onlar sevmesinler, öğrenciler rahata ereceklerdir, önemli olan bu değil mi?”

SBS’YE KARŞI OLANLAR ÇOĞALDI

Pazar günü, Başbakan SBS’lere karşı çıkmış. Abbas Güçlü yazmış:

“Başbakan Erdoğan, pazar günü Batman’da Seviye Belirleme Sınavı SBS’nin kaldırılacağı müjdesini vermiş. Erdoğan, Milli Eğitim Bakanı Çelik’e “Çocukları sınavdan bıktırdınız. Her gün sınav, her gün sınav. Sınavın da bir anlamı kalmadı. Bunu oturup konuşmalıyız. Bir tane sınav yeter değil mi?” demiş.”

Bugün, ÖSYM Başkanı bu sınav olmasın diye Anadolu ve Fen liselerinin kapatılmasını önerdi. (2)

“Anadolu ve Fen Liselerine girişte ilköğretimin 6, 7 ve 8'nci sınıflarında sınav yapılması uygulamasına ÖSYM Başkanı Prof.Dr. Ünal Yarımağan karşı çıktı. ÖSYM Başkanı, "Anadolu ve Fen liseleri ya kapatılsın, ya da sayıları bir kaça indirilsin. Bugünkü eğitim sistemi hiç bir amaca hizmet etmiyor" diyen Yarımağan, okulları "seviyelendirme"nin yanlış olduğunu söyledi.

Bu sınavlardan, ders programlarının durumu, iller, bölgelerarası eğitim farklılıklarının ortaya çıkarılması ve bunların giderilmesi için veri olarak kullanılabilir. Buna itirazım yok. Ama Seviye Belirleme sınavı sonuçlarına göre Anadolu liselerine, fen liselerine öğrenci yerleştirmede kullanılacaksa, bu okullara girmek isteyen adaylar ciddi bir biçimde üç yıllık sınava hazırlanmak zorunda. Üç sınavdan birisinde başarılı olamayan öğrenci, iki sınavda çok başarılı olsa bile Anadolu liselerine, fen liselerine giremez.”

Son cümle çok anlamlı: “Üç sınavdan birisinde başarılı olamayan öğrenci, iki sınavda çok başarılı olsa bile Anadolu liselerine, fen liselerine giremez.”

(1) Abbas Güçlü “Hükümet öğrenciyle dalga mı geçiyor?” (24-6-2008, Milliyet):

(2) ÖSYM Başkanı: Anadolu ve fen liseleri kapatılsın (24-6-2008, Hürriyet): http://www.hurriyet.com.tr/egitim/anasayfa/9258751.asp?gid=171&sz=90615

SBS’YE KARŞI OLMAK ÇOCUKLARI SEVMEK ANLAMINA GELİYOR

SBS’nin çocuklar için ne kadar zararlı olduğunu görenler artıyor. SBS’nin kaldırılması zorunludur. SBS’ye karşı olmak çocukları sevmek anlamına geliyor. SBS’yi kaldırmak için güçlerimizi birleştirelim.

Ankara, 24 Haziran 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..