Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '16

 
Kategori
Rüyalar
 

3 tuhaf Rüyam

3 tuhaf Rüyam
 

google


12.04.16, 11:50.

3 Tuhaf Rüya

(Dün gece görüldüler. Yazıldıkları sırayla.)

Bir:

Ziyaver ve ben Afyon’dayız. Ziyaver bir kuburtaşı alacak. Bu kuburtaşı,  orta-koyukahverengi ve ytong taşından. Antikaymış. Daha önce yir yerde gördüğüm gib, bu kuburtaşı tuvalette zeminden 80 santim falan yukarıda yerleşikti.

İki:

2 kadın ve ve 2 erkek ve 2 çift var. Bunlar evliler. Bunlar çocuk yapamak üzereler. Sonra son anda boşanıyorlar. Çaprazlama evleniyorlar. Çocuk yapıyorlar. 2 fotoğraf vardı rüyada: Baba, anne, çocuk, yalnızca kafalar, karpostal, siyahbeyaz 2 foto.

Üç:

Sezen Kasu, açkıhavada yağmur yağarken, yüzüne yağmur düşerken, şu şarkıyı söylüyordu:

“Güller açtı yüzümdee, güller öldü içimdee...”

Açıklama ve yorum:

Sonuncu rüyayı tam görüyorken kendimi uyandırdım, rüyayı yazayım diye. Çok özel bir rüya oldu bu.

Sonuncu rüya, Türkiye’deki kadınlara yönelik ölüm sonuçlu erkek şiddetinin sivil toplum aktiviteleri sayesinde azaldığını bana söyleyen 2 gençkıza yanıldıklarını, gidip TUİK istatistiklerine bakmalarını söylediğimin hemen arkasında, bir tür kapanış klibi gibi göründü.

O rüya parçasından önce de, bir müzayede hediye olarak bir film bileti veriyordu ama ben filmi seyretmek için giyilmesi gereken giysiyi giymemek için, seyretmek isteyeceğim filme gitmiyordum. O zaman da, açıkhavada yağmur yağıyordu.

Yani o 3 parça, peşpeşeydi ve anlamsal eşlenik gibiydi. En azından renk atmosferi aynıydı.

Yorum:

Son aylardaki, insanların muazzam anlamsızlığı duygu fonuma yönelik rüyalar. Ziyaver’in saçmalığına karşı, Sezen’in söylediği ama benim söylüyor olacağım şarkı: Yüzünde güller açarken içinde güllerin ölmesinin absürdlüğü ama geçerliliği de. Yaşamın önce insanın yüzünde güller açtırması, sonra içindeki gülleri öldürmesi acımasızlığı.

Rüyalarda fon hüzünlüydü ve ben şu an yaşarken de, rüyalarımı anımsarken de hüzünlüyüm.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..