Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

30 Mart; Sınama dünyasının bir parçası !

30 Mart; Sınama dünyasının bir parçası !
 

resimler alıntıdır


Ülkemizde seçim atmosferi çok ama çok sıcak olaylarla birlikte gidiyor. Bu yazımda bu sıcak olaylara değinmeyeceğim. Fakat 30 Mart’tan bahsedeceğim. YSK verilerine göre, 52 milyon 695 bin 831 seçmenin bulunduğu Türkiye’de 194 bin 310 sandıkta oy kullanılacak. Kısaca 52 milyon 695 bin 831 kişi bu vebali paylaşacak. Ben bu vebal kısmını işlemeye çalışacağım.

Ülkemizin söylemlere göre Müslüman olduğu  iddia edilir. Müslümansa her anın hesabının olacağını bilir. İşte oy verme alanında yalnızdır ve iki melek ve en önemlisi Allah(c.c) ın şahit olduğu bir ortamdadır. Seçimin sonucu ne olursa olsun bu seçim sonucunda herhangi bir kul  mağdur olursa bu kulun mağduriyetinden o sonucun oluşmasında oylarıyla etkili olan insanların tümü sorumludur. Ben şöyle düşünerek verdim, yok öyle, yok şöyle ile mahşerde kurtulamaz. Çünkü oy verme yerinde mühürü vurduğu anda içinden geçenlerin hepsini Allah(c.c) bilmektedir. Bu dünyada insanlara karşı çeşitli savunmalar yapabiliriz. Fakat mahşerde hesap bu  dünyada olduğu kadar basit değildir. Bilmek zorundayız ki bu oyun hesabını vereceğiz. “Ben katılmam” demek te kurtuluş değildir.

Doğru olan nedir diye sorabilirsiniz. Bunu ben aciz kul olarak bilemem. Çünkü doğru olanı sadece Allah bilir. Allah(c.c) ındoğrusuna yakınlaşan bu sorguda  zorlanmaz. Fakat Allah(c.c) ın verdiği aklı kullanıp doğruyu bulamaz veya yaklaşamazsa bu kişinin mahşerdeki işi zor olacaktır. Mahşerde kolay hesap vermek için bu dünyada Allah(c.c) a  yakın olup doğruya yaklaşmak hayırlı  olandır. Zor bir sınav. Önemli olan basit   sınamaları geçmek değil. Büyük sınavlarda başarıdır. Hz. İbrahim canı ateşle, evladı kurbanla sınanmıştır. Bu sınav Hz.İbrahim’in ateşe atıldığındaki andan daha zor değil. “Teslimiyet” bu sınavdaki başarının temeli olduğunu biliyoruz. 1982 anayasa oylamasında “Hayır” oyu verirken inanın bu evredeki kadar zorlanmadım. Belki o evrede “vebal” kavramını ve Allah(c.c) korku ve sevgisini bu kadar  net bilemiyordum.

Ülke insanı zor  bir sınava gidiyor. Sen ne yapıyorsun dediğinizde elimden geldiğince olanları çeşitli kaynaklardan dinliyorum. Okuyorum, özellikle mahşeri aklımdan çıkarmıyorum. Akıl melekemi zorluyorum ve en önemlisi yalnız olduğumda “Allah(c.c) a kendi katındaki doğruyu  göstermesi için dua ediyorum. Bilin ki bu sınama sadece benim değil  tüm seçmenlerin. Bu asla unutulmamalıdır. Saygılarımla….

 

 

 

seçim2 

 

 

 

 

 

 

www.selcukefendi.com  sayfasında yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..