Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

30 yıl sonra CHP'ye verdiğim oy

30 yıl sonra CHP'ye verdiğim oy
 

Sosyal demokrat bir siyasi görüşü benimseyen bir kişi olarak oyumu 1973 seçimlerinden beri bu görüşe sahip olduğuna inandığım partilere verdim. Tabii o yıllarda yani 1973 ve 1977 seçimlerinde CHP ve rahmetli Ecevit sosyal demokrat ya da demokratik sol kavramlarının kalesiydi. Oyumu tereddütsüz ve gönül rahatlığı içinde vermiştim. 1980 den sonraki gelişmeler hepimizin malümüdur.

1983 ve sonrası seçimlerde oyumu bir kere dahi CHPye vermedim. Çünki partinin başındaki kişiye yani Baykala kesinlikle güven duymuyordum. Çünki onun siyasetteki tutumunun tam bir Bürütüs davranışı olarak görüyordum. Her seçim sonrasında da bu görüşümün haklılığı ortaya çıkıyordu. Hırçın politıkalarla değerli insanları partiden uzaklaştırmalarla ve rahmetli Ecevitle didişerek CHPyi bir yere getirmesine imkan yoktu ve olmadı da. Bir ara Sayın Altan Öymen başkanlığında parti belirli bir ivme yakalamışken hemen tekrar uzmanı olduğu hizipçilik hünerini kullanarak partiyi ele geçirdi.

Bütün bunları bilmeme ve Baykala rağmen geçtimiz pazar günü DSP ve SHPnin seçime girmemesi cumhuriyet mitinglerinin etkisi AKP nin politikalarını benimsemeyişim ve en önemlisi Bülent Ecevitin vefatı nedeniyle onun CHPye verdiği emekleri düşünerek oyumu 30 yıl sonra tekrar CHPye verdim.

Ama seçim sonuçları gösterdi ki CHP kesinlikle Baykalla bir yere varamaz. Ama kendisi hala bunu anlamamazlıktan geliyor ve hala partinin başında kalacağını söylüyor. Eminimki bundan sonraki ilk seçimde Baykallı CHP meclise giremiyecektir. Ve ben de o olduğu sürece kesinlikle CHPye oy vermeyeceğim.

30 yıl sonra CHPye verdiğim oy sol elimin işaret parmağında kara bir leke olarak duruyor. CHPye oy veren tüm seçmenlerimize Baykallsız AK GÜNLERE temennisinde bulunuyorum.

 
Toplam blog
: 5
: 780
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Merhaba, 1955 İstanbul doğumluyum. Galatasaray İktisat ve İşletme mezunuyum. Çalışma hayatına 1974 d..