Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '13

 
Kategori
Özel Günler
 

35 yaş envanteri

35 yaşımı devirdim bugün.

Beş yaş genç gösterip, beş yaş daha yaşlı hissediyorum. “Hissedilen yaşı nasıl bilebilirsin ki?” demişti birisi bana. Bilmem ki, bir ağırbaşlılık hissediyorum ruhumda, ondan olsa gerek üstüne beş-on koyuşum.

Ne hissetmek gerek 35’inde? Yolun yarısında olduğunu mu? Bilemezsin!  Şair bizi yanıltmış. 35’inde öğreniyorsun yolun ortasını hesaplayamadığını. Onun için, baştan yapmak gerek tüm hesapları.

Bu yaşa varıncaya dek ne kadar değiştim ve ne kadar aynı kaldım, oturup düşündüm bugün. Ne idim, ne oldum ve nereye doğru gidiyorum? Aynı kalamaz insan, kalmamalı da. Ama değişim rüzgârları ne yöne esiyor, arada bir yoklamak gerek zannımca.

Öyle bir hafıza var ki bende, her yaşımı ayna anda yaşar gibiyim. Hiçbir yılım geride kalamıyor sanki. Aslan burcu olmaktan olsa gerek, bilinler bilir. O yüzden, benim için bir envanter çıkarmak hiç de zor değil. İşte uzun listemden bazıları;

Neşeliyim, heyecanlıyım 35’imde ama çılgın değilim artık, bir dinginlik var derinlerimde.

Üzülürüm ama kahretmem artık hiçbir şeye.

Sabırsız değil belki ama hep aceleciydim ve hâlâ da öyleyim.

İyimser bakış açım hâlâ mevcut ama zihinsel saflığımı yitirdim.

Yine iyiniyetli ama daha tedbirliyim.

O ne der, bu ne der? Diye düşünmezdim hâlâ da öyleyim.

Çok şaşırmıyorum artık görüp duyduklarıma.

Kolay kızmam ama kızdığım bazı şeyler var ki hiç değişmedi mesela.

Her zaman az konuşup çok dinledim.

Hep düşünürdüm, şimdi daha derin düşünürüm.

Öğrenmeye tutkundum ve hâlâ da öyleyim.       

Hırslıydım sanki eskiden, şimdi ise kararlıyım.

Umutlarım her daim var ama hayal kurmada tökezliyorum artık.

Deli cesaretim vardı eskiden, şimdi cesaretim aklımın engelinde.

Kolay kırılmam ama kırılışın acısı hep 10 richter ölçeğinde ve kırılan kol daima yen içinde.

İyisiyle kötüsüyle bu yaşımda böyleyim işte.

 

Velhâsıl-ı Kelâm;

Çok şükür aklım başımda,

Hayır duam dilimde,

Sevdiklerim ve sevenlerim var kalbimde,

Ve diyorum ki;

Hey yıllar yenilmedim size!

İyiyim, rahatım, şimdilik keyfim yerinde !

 

 
Toplam blog
: 83
: 998
Kayıt tarihi
: 05.01.09
 
 

 "İnsan olmak başka bir şeydir. Ne dil, ne din, ne de milliyet ayırır. Ne seni, ne de beni kayırı..