Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '07

 
Kategori
Haber
 

367'nin anahtarı ve ele geçirme olayı

367'nin anahtarı ve ele geçirme olayı
 

367'nin anahtarı Tuğcu'daymış... Biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum şahsen. Haberi görünce hemen tıkladım, kimmiş bu Tuğcu diye merak ettim. İsim tanıdık geldi bana ama, hep siyasetçilerden birinin adını düşündüğüm için çıkaramadım. Bir taraftan da kendi kendimle alay ettim. Kemalettin Tuğcu'dan dolayı sana tanıdık geliyor bu isim dedim.

Meğer anahtar Anayasa Mahkemesi Başkanı sayın Tülay Tuğcu'daymış.

Sayın Tuğcu diyor ki, eğer bize Meclisin açılması sırasında 367 milletvekili bulunmadı diye bir şikâyet gelirse, kararımızı ikinci oturuma kadar yetiştirip bildiririz.

Peki Anayasa'ya göre gerçekten meclisin toplanabilmesi için 367 şartı var mıdır diye sorarsanız ona cevap veremeyiz diyor.

Bu nasıl bir hukuk anlayışı bana da biri anlatabilir mi?

*****

Cumhuriyet gazetesinde de ilginç bir haber var: "Abdullah Gül’ün cumhurbaşkanı seçilmesiyle en üst kurumlar ele geçirilmiş olacak."

Tüylerim diken diken oldu.

Demokrasilerde makamlar el mi değiştirir, ele mi geçirilir?

Bu mantıkla bakarsanız, daha önce de demek buraları birilerinin elindeydi, yani farklı bir söylemle "başkaları tarafından ele geçirilmişti" Bu haberin mantığına göre böyle anlaşılmaz mı?

Biz şimdiye kadar böyle bir demokrasi anlayışıyla mı yaşamışız diye hayret ediyorum.

Başka sözüm yok...

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..