Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '12

 
Kategori
Güncel
 

4 + 4 + 4 de sona doğru

4 + 4 + 4 de sona doğru
 

 

 

Eğitim konusu, sağlık konusu gibi Türkiye’nin bir türlü çözülemeyen önemli sorunlarından biridir. Halbuki hem sağlık, hem de eğitim bir ülkenin gelişmişliğinin göstergesidir. Ülkeler halkının eğitiminden birinci derecede sorumludur. Devlet gelecek neslini en iyi şekilde ücretsiz eğitmekle yükümlüdür. Geleceğe güvenle bakabilmek ancak iyi bir eğitim sistemi ile olacaktır.

 

Bütün bu bilinenlere rağmen eğitimimiz son 60 yıldır ne yazık ki darbe üstüne darbe almaktadır. Konuyu hayatını bu yola adamış gerçek eğitimcilerden dinlediğimizde, bilinçli politikalarla eğitimimizin gelişmesine engel olunduğunu anlıyoruz. 28 Şubat sürecinde beş yıllık zorunlu eğitiminin sekiz yıla çıkarılması özellikle Anadolu’da ciddi bir eğitim yükselişine neden olduğu söyleniyor. Özellikle kızlarımızın “devlet zoru”yla da olsa okuma olanağına sahip olmaları ve lise çağına gelenlerin daha bilinçli okumaya devam ettikleri söyleniyor. Şimdi 4 artı 4 artı 4 sisteminin faziletlerinden bahsediliyor. Yine eğitimcilerin yorumuna baktığımızda ilk 4 yılın sonunda eğitim sekteye uğrayacağı ( özellikle Anadolu’da ) ve eğitimin bitme şansının artacağı söyleniyor. Okul dışında -ev gibi- eğitimin devam edeceğini söylemek zayıf olan eğitim sistemini daha da zayıflatacaktır. Kesintisiz eğitimi kesintiye uğratırsanız, bir daha birleştirmeniz zor olur, bunu düşünebilen herkes görür.

 

Konuya siyaset karıştırmak istemiyorum. Ama eğitilmeyen toplum kimlerin işine gelir diye düşündüğümüzde yine özellikle Anadolu’daki feodal sistem aklımıza geliyor. İşin içine din oligarşisi de girince son 4 + 4 + 4 uygulamasının neye hizmet edeceği berraklaşıyor. Bu kadar hassas bir konunun iktidar partisinin tartışılmadan, muhalefetin görüşlerinin dinlermiş gibi yapıp neredeyse bir oldu bittiye getirerek ben bunu böyle buyurdum havasıyla yasalaştırma isteğini tekrar düşünüp yorumlamalıyız.

 

Osmanlı döneminde başlayan cumhuriyet dönemizin başlarında belirgin bir düzelme ile olgunluk dönemi yaşayan eğitim hayatımız ne yazık ki bugünkü geldiği seviye çağdaş Türk Cumhuriyetine yakışmıyor. Sınavlarla, ezbercilikle eğitilen, dünyadan habersiz yetişen gençlikten yarın bir şeyler beklemek haksızlık olmaz mı?

 

Konunun imam hatip okullarla ilgili boyutuna, dershane tartışmalarına hiç girmek istemiyorum. Bu tartışmalara girersek ana konuyu kaçırırız.

 

Son olarak aydın, tek başına düşünüp karar verebilen, toprak ve din oligarşisine meydan okuyan geleceğine sahip çıkan bir toplumun eğitimi 4 + 4 + 4 ile olur mu dersiniz?

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..