Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '12

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
4978
 

4+4+4 ile Din derslerine yer açmak için Teknoloji ve Tasarım dersi kaldırıldı

4+4+4 ile Din derslerine yer açmak için Teknoloji ve Tasarım dersi kaldırıldı
 

4+4+4’ün olumsuz sonuçlarına yenileri ekleniyor...


4+4+4’ün yavaş yavaş uygulamaya geçmesinin toplumumuzda sarsıntılar yaratmaya başladığı şu günlerde, 4+4+4 ile normal ders saatleri içerisinde getirilen Kur’an’ı Kerim ve Hz. Peygamber’in Hayatı derslerine müfredatta yer açmak için nelerden feragat etmemizin beklendiği netleşmeye başladı. Buna göre, 4+4+4’ün olumsuz sonuçlarına din derslerine yer açmak için Teknoloji ve Tasarım Dersi’nin kaldırılmasıda eklendi.

* * *

Burada, Teknoloji ve Tasarım Dersi’nin mevcut işleyişine getirilen bir takım eleştiriler olduğunu yok saymak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Buna göre, Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde “çocukların sadece kartondan ev yapıp durdukları” şeklinde, bu dersten zaten istenilen düzeyde verim alınamadığına yönelik eleştiriler mevcuttur. Ancak bu eleştirilerin sahiplerine, 4+4+4 düzenlemesini getirenlerin yere göğe sığdıramadıkları FATİH Projesi ile beklenen tablet bilgisayarlı, akıllı tahtalı eğitime en kolay entegre olabilecek ve adeta bu projeyle yeniden doğabilecek dersin Teknoloji ve Tasarım Dersi olacağını, aancak bunun için Teknoloji ve Tasarım Dersi’ne şans tanınması gerektiğini hatırlatmak isteriz. Dolayısıyla, “kartondan ev yapıp durma” eleştirilerini ortadan kaldırmanın yolu, öğrenci ve öğretmenlerin ders araç ve gereçlerini arttırmak ve öğretmenler için teknoloji kullanımına yönelik hizmet içi kurslar açılmaktır, yoksa asla bu dersi kaldırmak değildir.

* * *

“Bizden neden Steve Jobs çıkmıyor?” sorusuna yeni bir cevabımız oldu…

Din derslerine müfredatta yer açmak için Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldıranlar, aynı zamanda lafa gelince bizden neden Steve Jobs çıkmıyor da diyorlar. Ancak, artık bir neden de, bizzat sizsiniz. Öyle ki, yerli araba için gösterilen çaba, neden yerli Facebooklar, yerli Twitterlar için gösterilmez? Yapamaz mıyız, yapmamalı mıyız? Bugüne kadar teknolojinin kullanıcısı olageldik, bu teknolojileri hiç üretmeyelim mi?

Halbuki içinde yaşadığımız çağda krizlerden çıkışın “yaratıcılıkta” olduğu, ülkelerin asıl sermayelerinin sahip oldukları patentler olduğu ve de “yaratıcı ekonomi”nin tartışıldığı bu dönemde, müfredatta artık ezbere dayanan derslerin yanında, Teknoloji ve Tasarım Dersi gibi yaratıcılığı geliştiren-teşvik eden derslere yer vermek, çağın ruhuna daha uygun değil mi?

Tabi, yaratıcı bir nesil mi, yoksa yeni nesilden beklentiniz sadece çocuk ve oy versinler yeter mi?

Kameralar önünde, bizden neden Steve Jobs’lar çıkmıyor diye yakınıyor gibi yaparak, sanki bu topraklardan da Steve Jobs’lar çıkmasını istiyor gibi yapılsa da, bunun böyle olmadığını, yaratıcı bir neslin aslında hiç de istenmediğini Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldırmaktan daha iyi kanıtlayan bir şey olabilir mi?

Sosyal medyanın böylesine kendini kanıtladığı ve gelecekte çok daha belirleyici olacağı bir dönemin arifesinde, din derslerine yer açmak için Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldırmak, en iyimser ifadeyle çağın ruhundan bihaber olmaktır…

Ne kadar başka ülkelerden örnek vermekten hoşlanmasak da, oysa Obama diyor ki: “çalışmak isteyen herkesi, bir dahaki Steve Jobs olmak için risk alan herkesi desteklemeliyiz.”

Peki biz ne yapıyoruz? Maalesef Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldırarak yine tersine gidiyoruz… Sanayi devrimini, matbaayı kaçırdık, şimdi 4+4+4 ile Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldırarak bilgi çağına da uzaktan baktırılmak isteniyoruz...

* * *

Bu konuda eleştiri yapanların başında Demokles’in kılıcı gibi sallanan “din derslerine karşı olma” suçlamasının sadece muhtemel eleştirileri engellemeye yönelik bir belden aşağı vurma çabası olduğu ortadadır. Halbuki, halkımızın bir kesiminin çocuklarının dini bilgileri eksiksiz öğrenmeleri şeklindeki talepleri, demokratik yollardan ortaya konmuş bir toplumsal taleptir.

Fakat bu talep, tüm toplum kesimlerinin taleplerinden sadece biridir. Keza, bu talebin toplumun diğer kesimlerinin taleplerinden ne daha fazla, ne de daha az önemli olduğu iddia edilebilir. Ancak gelinen bu noktada, Teknoloji ve Tasarım Dersi’nin kaldırılmasıyla, “çocuğuna Teknoloji ve Tasarım Dersi aldırmak isteyen velilerin talebi, din dersi aldırmak isteyen velilerin talebinden daha mı az kıymetli?” sorusu gayet meşru bir soru haline gelmiştir. Çünkü, müfredatta din derslerine yer açmak için Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldırmak, yine en iyimser ifadeyle kaş yapıcam derken göz çıkarmaktır.

Peki böyle din dersleri(ni isteyen kesimler) için, Teknoloji ve Tasarım Dersi(’ni isteyen kesimler) feda edilince, oldu mu şimdi? Olmadı. Çocuklarının dini bilgileri eksiksiz öğrenmelerini isteyen kesimlerin talepleri, bu dersler normal ders saatleri dışına çıkarılarak ve mahalle baskısı yaratmama kaygısıyla çözülmeliydi, öyle bir başka kesimin talebi olabilecek olan veya çocuklarımızı farklı bir alanda geliştiren Teknoloji ve Tasarım Dersi’ni kaldırarak değil…

Şimdi sorun çözüldü mü, yoksa yepyeni bir sorunumuz mu oldu, karar sizin…

* * *

Din öğrenimi talebinin 4+4+4 düzenlemesinde getirildiği şekilde ben yaptım oldu ile değil, ancak ve ancak toplumsal uzlaşmayla çözülebileceğini ele aldığımız “Tüm Tartışmaların Odağı Okul: 4+4+4 İmam-Hatip” adlı kitabımız kısa bir süre sonra Toplumsal Yayıncılık’tan çıktığında faydalı bulmanız umuduyla…

Faruk Özcan

BURSA/2012

https://twitter.com/#!/farukkozcan

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Saygı ile.. Efendim telâşım, yaşımdan kaynaklanıyor. Birikimlerimizi öteye götürme lüksümüz olamaz. Üstelik eğitimci ve sanatçıyım. Yeni sistemin müfredatını görmedim; sadece körlerin fil'i tanımlama savrukluğunda bilgiler edine-bildim. Konuya daha çok, 'tasarım' açısından bakmak istiyorum. Bilindiği gibi 'imge' hayal, görüntü demek. 'İmgelem' ise imgelerden yeni oluşumlar üreten zihinsel yetidir. Örneğin balığı tanırız, sonra kadını tanırız; ikisinden 'Deniz Kızı' yaratırız. Tasarımın (sanatın) olmazsa olmazı, 'yaratımdır'. Örneğin; 'Ayrılık ölümden beterdir.' söylemi şiirsel değildir; çünkü ninem de böyle söylüyor. Bir şiirimden alıntı: 'Ayrılığın öte yakasına giden gemiler, 'Demir almışs gözlerinden, 'Bu benim mutluluğum olacak. Tasarım, zihinselimize kalite kazandırır. Matematikçi olmama karşın yine de sergilere giderek, doyum sağlıyorum. Demiyorum ki işte sorular üğretiyorsun, buluşlar ortaya koyuyorsun; yetmez mi?! Dahası olsun. *Nadir Şener Hatunoğlu: matematikçi-bilim uzmanı

Nadir Şener Hatunoglu 
 25.06.2012 16:34
Cevap :
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Amacımız çocuklarımızın olabildiğince erken yaşlarda sanatla, bilimle tanışmalarını sağlamak. Bunun için de Teknoloji ve Tasarım Dersi'nin sağlayabileceği kazanımları kaybetmek istemiyoruz. Saygılar benden...  26.06.2012 17:07
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 14
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 527
Kayıt tarihi
: 11.06.12
 
 

1980, Bursa doğumlu. Balıkesir Lisesi’nin ardından Uludağ Üniversitesi Sosyoloji bölümünde lisans..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster