Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

4-Kendimi zihniyet çorbasında..!

4-Kendimi zihniyet çorbasında..!
 

Resim Microsoft Word :))


Efendim ben de, Reco ağabeyin söylediklerini yapmak için karakolun yolunu tuttum ve kapıdan içeri girdim. Alarm zırlamaya başladı. Orda oturan halktan birkaç kişi bana baktı. Fakat bir Allahın kulu "hoop hemşerim, nereye gidiyorsun?" demedi!

Ceplerimi boşaltmaya kalksalar, üzerimde gazoz kapağı hariç her şey çıkacak ve utanacaktım. Allahtan kimse durdurmadı! ( Araba ve dükkânın anahtarlığında 13 tane anahtar asılı artı iki de anahtarlık. Bir adet kemik saplı küçük bir bıçak, 33 lük bir tespih, tırnak makası, mendil, arabanın ruhsatı, kısa saplı diş fırçası, cep telefonu, dijital fotoğraf makinesi yedek şarjlı iki adet pil iki adet 75 gr kurşun, bir tane fosforlu zil, 4 numara levrek kaşık oltası, bozuk paralar, Beyazıttan, Avni dede den aldığım tarihi birkaç metal para.) -:))

Bir seferinde; Çatalca girişinde trafik polisi ehliyet ruhsat istedi "bir dakika memur bey" dedim. Ruhsatın içinden kâğıt paraları kredi kartlarını fiş ve faturaları çocukların resimlerini sayısal ve milli piyango biletlerini çıkarırken; memur bey arkadaşının kulağına "maşallah beyefendi ruhsatta boş oda bırakmamış taşınıyor" dediğini duydum. Neyse nerde kalmıştık-:)) 

Duvarlarda trafik ile ilgili bir yazı aradım ama göremedim. Köşedeki genç polise sorayım dedim.
Affedersin benim arabama çarptılar da! Zabıt tutturacaktım trafik neresi? Genç memur yüzüme Teksas polisi edasıyla bakıp "sağdan ikinci kapı"dedi. Ben nerede ki? Diye bir daha sordum. O'da "sağdan ikinci kapı dedik ya" burnunun dikine gözlerinle gideceğim istikameti gösterdi. 

Bu arada zihniyet kaç oldu? Tamam, saydım bu yediiii

Sağdan ikinci kapı duruş istikametine göre değişiyor ayrıca üst katta olabilir bence o ifade, söyleyiş tarzı ve takındığı tavır yanlıştı genç memurumuzun. Her neyse, çektik sineye... 

Üç beş vatandaşın, aradığım kapının başında beklediğini gördüm. Kimseye ne için geldiğini sormadım. Açıkçası benim canımın sıkıntısı bana yetiyordu. 

Bende onlarla birlikte beklemeye koyuldum. Sıra falan yoktu sonradan gelenler bizim orda nöbette olduğumuzu falan düşünüyor olacaklar ki, çat kapı içeri girip arada sıvışıyorlar! 

Aman Allah'ım dedirtecek bir tip bize doğru geliyor; 40–50 yaş arası; enine boyuna mutasyona uğramış bir metroseksüel; gergedan gibi üzerimize üzerimize geliyor. Boy yaklaşık iki metre ayna misali parlayan rugan ayakkabılar, şıkır şıkır yanan pantolon ve üzerinde ona keza en kralından ipek bir gömlek ve kravat. (önden birkaç düğme açık ve görünen altın zincir) 

Güneş gözlükleri kafasının tam ortasında biraz saç özürlü. Traşını yeni olmuş, top sakal ve bıyıklarının dışındaki alan sinekkaydı. Onun da elinde en kralından en uzunundan bir sigara!
Göğüs dışarıda kç, pavurya gibi yan! Kasılmaktan şekli değişmiş mübareğin. Ferrari mi desem jaguar mı desem vallahi ne desem yakışır (haspaya) ağabeye helal olsun. Nasılda çaktı havasını! 

Birde o salına salına gidişi yok mu? Düşman hattını yarmış zafer kazanmış ikinci komutan edasıyla vay anam vay. Düşmanlar çatır çatır çatladı bee! Hadi sen, ben, bir sigara yakıp tur atsak ya koridorda sıkar biraz!

Aklıma bir fıkra geldi; Bir bölük asker ölmüş, cennete girerken en arkadaki asker kenarda duran bir kadıncağız görmüş "hayrola hanımefendi sen niye burada duruyorsun?" demiş. Bayan "vallahi ben dünyadayken çok namuslu ve dürüst bir insandım ama yinede beni cennete almıyorlar" demiş.
Bunun üzerine asker "sen takıl peşime" diyerekten yürümüşler. Cennet kapısına geldiklerinde yine kadına "dur sen giremezsin" dediklerinde; asker" bırakın yahu o bizim bölüğün fahişesi" demiş ve onun üzerine kadına "o zaman başka, hadi gir" demişler.

Şimdi konuyla ne alâka diyenler olabilir ama ben o kadar üniformalı insan içinde bu kadar süslü birini görür ve onun bu kadar ayrıcalıklara sahip olduğunu görürsem; aklıma gelse gelse ancak böyle bir fıkra gelir kardeşim. 

Bana girişte sağdan ikinci kapı diyen memur arkadaşı şimdi daha iyi anlayabiliyorum
Az önce o, sigarasını bahçede içiyordu! ( vah vah çömezim, tabi hıncını benden benim gibi vatandaşlardan çıkaracaksın dimi ya kolay gelsin... :) 

M.Talip Girgin 

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..