Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '08

 
Kategori
Blog
 

4 Mayıs piknikçileri mutlaka okuyun!...

4 Mayıs piknikçileri mutlaka okuyun!...
 

fatih ormanı


Perşembe sabahı erkenden yola çıkıp ofise gitmeden önce piknik alanını incelemek amacıyla Fatih ormanına gittim. Kapıdaki görevli ile görüştüm, önerdiği girişin solundaki alanı inceledim, biraz ilerideki restoranın işletmecisi ile görüşüp döndüm. Bu konuyla ilgili Leyla, Zeynep, Özlem ve Neşe ile de sürekli fikir teatilerinde bulundum. Bir kez daha detaylı incelemek amacıyla Pazar günü (dün) Beenmaya Özlem ile tekrar gitmeye karar verdik. Pazar günkü incelemelerimiz sonucunu size aktarıyorum.

Ormana Maslak’tan Hacı Osman’a doğru gidişte bulunan Orman Bölge Müdürlüğüne ait (ilki pembe) iki binayı geçtikten sonra Bahçeşehir Kilyos tabelası yazan ışıklardan sola girilip 1,4 km gidildikten sonra giriliyor. Fakat buradan sola dönüş olmadığından ileriden dönüp de giriliyor. Vasıta ile gelen arkadaşlar Beşiktaş’tan Maslak’tan geçen Sarıyer minibüslerine binip ışıklara gelmeden biraz geride inmeliler. Çünkü ışıklardan itibaren demir bariyerler koyulduğu için karşıya geçmek sorun olabilir. Burada inip yoldan geçen bir taksi ile de gelinebilir. En fazla 5 lira yazacaktır. Ya da biz yürüyebiliriz derseniz saat tuttum 20 dakikada girişe varılıyor. Çok arabasız gelen olursa ve biz indi bindi yapmak istemiyoruz derlerse kalkış noktası Beşiktaş olan bir minibüs tutabiliriz. Arabalarında boş yeri olan arkadaşlarımız bu konuda Özlem’le irtibata geçerlerse arabasız gelenlere yardımcı olmaları açısından isabetli olacaktır. Bu durum sizlerin talepleri doğrultusunda netleşeceğinden bir an önce nasıl gelmek istediğinizi bildirirseniz biz de daha çabuk çözüm aşamasına geçebileceğiz.

Kapıdaki görevliden bize uygun olabilecek iki bölge olduğunu öğrendim. Birisi girişin hemen solunda diğeri ise 2 km kadar ileride sağda tahta masa ve oturma sıraları olan alanlar. Girişin hemen solunda rampa aşağı doğru bir oturma alanı bizim için en uygun olan yer. Çünkü arabayla gelmeyenler ellerindeki yüklerle 2 km yürümek (en az yarım saat) zor olacaktır. Bu alanın fotoğraflarını çektim yazımın altında yayımlayacağım. Alanın orta yerinde yuvarlak yüksekçe beton bir bölüm yapılmış. Ön kısmı boş bırakılan bu alanın üzerine üç adet uzun masa koyulmuş. Bu beton alanı gördüğümde ilk aklıma gelen sevgili Neşe burada mikrofonu kapıp ay pardon(!) ne mikrofonu yani buradan hepimize rahatça sesini duyurabileceği bir platform diye düşünmek oldu. Sonra sevgili Bülent’in önerdiği solistler de buradan şarkılarını söyleyebilirler. Alanın güzel yanlarından biri de herkesin herkesi her yönden rahatlıkla görebildiği. Ortadaki boş ve düz zeminde de oyunlarımızı oynayabiliriz.Bu alanın hemen başlangıç kısmında da büyük bir tuvalet binası mevcut. Sevgili Ali Gülcü merak etme yapraklara gerek kalmayacak..:))

Orman işletmeleri bu yıldan itibaren özel idareye verilmiş. O yüzden Fatih ormanındaki bu iki bize uygun piknik alanını bizim için ayırtmak istersek 2.000 YTL ödemek zorundaydık. Şimdiye kadar kiralanma durumu olmamış. Ayrıca ormanın içerilerinde de bize uygun yerler olduğunu söylediler. Erken gidip istediğimiz yerlere oturmak yeterli olacaktır.

Biz yani ben, Zeynep ve Özlem piknik günü aynı taksiyle sabah 7.30 gibi piknik alanında olacağız. Bahsettiğim mekanda (fotoğraflarda görebilirsiniz) ayırmak istediğimiz masalara katılım sayısına göre eşyalarımızı koyacağız ki kimseler gelip oturmasın. Birkaç arkadaşımız daha bizim gibi erken gelirlerse isabetli olur düşüncesindeyim.

Etleri tek elden ben alacağım, kasabımla konuştum geceden hafif donduracak etleri. Tavuk pirzola, köfte ve kanat yaptıracağım. İçecekleri ve ekmeği içerideki restorandan alacağız, konuştum her şey ayarlandı. Plastik tabak, bardak, bıçak ve çatalları da ben alacağım, kimsenin getirmesine gerek yok.

Masaların üzerine örtü getirilirse masalarımızın görünümü ve hijyen açısından da iyi olacaktır. Salata malzemesi (domates, salatalık vs.) herkes kendi getirecek, bunun yanında da börek, çörek, kek, çeşitli salatalar (İtalyan, patates, amerikan vs), zeytinyağlı dolma türleri yani herkes ne yapmak istiyorsa, içinden ne geliyorsa onları yapsın. O gün illa ki her çeşit yiyecekten yiyeceğiz diye bir kural yok, önemli olan birlikte olmak. Mangalımız etlerimiz var, yanında da bolca yiyeceklerimiz olacak, şu çeşit bu çeşit diye şartlamak gereksiz diye düşünüyorum.

Kapı girişinde karpuz satan kamyonlar var.En güzel piknik meyvesi karpuz bence. Taşımaya da gerek yok istersek oradan satın alabiliriz. Arabayla gelecek mangalı olan arkadaşlarımız kömürüyle birlikte getirsinler. Kendilerinde yoksa o gün kullanmak için yakınlarından isteyebilirler. Şayet mangal sayısı az olursa içeride 15 liraya kömürüyle yakıp veriyorlar. Mangal sorunu da yok anlayacağınız…

Evet sevgili arkadaşlarım son durum bu, yağmur yağacak diye de merak etmeyin. Zaten ağaçlar göğü kapatmış durumda, ıslanmayız. Ayrıca tüm gün yağmur yağacağını da hiç sanmıyorum. Başka merak ettiğiniz konular olursa yorumlarınızı bekliyorum.

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..