Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '13

 
Kategori
Eğitim
 

4. Üniversitesine başlayan 62 lik bir Genç Kız : Gönül Berker Hanım …

4. Üniversitesine başlayan 62 lik bir Genç Kız : Gönül Berker Hanım …
 

Sanal alem turlamamı gerçekleştirirken, ilginç ötesi ibretlik bir haber denk geldi… Belki siz de rastlamışsınızdır… Çünkü sosyal medyada hemen trend topik olmuş ve face de paylaşımı sıkça yapılmış bir haber bu… Ekşi sözlükde de oldukça entry almış…

Benim bakış açıma göre ise, güzel bir haber olmasının yanında demin de bahsettiğim gibi ibretlik bir yaşam örneği… Yani buradaki yazımla reteweet hesabı ya da kopya haber tarzı bir yineleme yapmak değil niyetim… Herkesin boşladığı eğitimi, 62 yaşında es geçmemiş olan Gönül Berker’ in çok özel hayatının altını kalın kalın çizmek…

gonul_berker

Sigara yasakları geldi geleli ara ara boşaldı aylak evleri kahvehaneler… Ama halkım yasağı dele dele, şu son günlerde duman altı modunda yine doldurmaya başladı kahvehanelerimizi… 60 ında 70 inde amcalar dedeler akın akın vakit öldürmeye ve hayatlarının son demlerini geçirmeye geliyor oralara…

Sevgili Gönül Berker Hanım ne yapıyor?.. 3 fakülte bitirmiş ve beşikten mezara sürdüğüne inandığı öğrenme macerasından son gününü yaşayıncaya kadar vazgeçmek istemeyip, kendi alanının tamamlayıcısı ya da daha da geliştircisi sayılabilecek Tıp fakültesine 62 sinde kaydını yaptırıyor ve kimseyi takmadan değerli ve biricik yaşamını bildiği gibi yaşamaya devam ediyor…

gönül berker hanım

Bence hem tüm gençlerimize hem de yaş 60 iş bitmiş şeklinde düşünen dedelerimize ve amcalarımıza örnek olması gereken ayakta alkışlanacak bir hayat hamlesi… Şuraya bir kere daha dikkatinizi çekmek istiyorum… Gönül Hanım işsiz güçsüz yada başı boş bir insanoğlu değil…

Kadın haliyle 40 yıldır eczacılık yapan bir cesur yürek kendisi… Ülkemizde kadınımıza nasıl bir muamelede bulunduğumuz malumunuz… Buna rağmen yılmamış devam etmiş, şimdi ise sınıf atlayarak, hatta bana göre kendisini paralel evrene geçirecek bir hamleyle, hayata sıfırdan, yeniden başlarcasına taptaze bir yola giriyor…

gönül hanım

Daha geçenlerde YGS sınavını atlattık… Öğrencilerle sohbetini yapıyorum da, hepsi bin dereden ayrı telde akıyor ve gelecek için ümitli konuşmuyor… Peki ya Gönül Hanım ne diyor, üniversite, gelecek ve başarmakla ilgili?.. Onun sözlerini aynen alıntılıyorum ve ibret olması için altlarını yine kalı kalın çiziyorum…

Ey üniversite yollarında bıkkınlıklardan bıkkınlık beğenen sevgili arkadaşlarım… Şu satırları dikkatli okuyun ve lütfen örnek alın: ” … “Gençlerimiz bazen ‘ben yapamam, edemem’ diyerek üniversite eğitimini alma konusunda isteksiz davranıyorlar. Bu, bence gençlerin kendince ürettiği bahanedir. İstenildiği zaman herşey mümkündür. Ben 62 yaşındayım ve gençlere oranla beynimin yüzde 10 kayba uğraması gerekiyor. Ancak ben düzenli çalışarak ezber gerektiren tıp eğitimine girdim ve bu alanda ilerliyorum.”…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

http://www.hayatveinsan.com/62-lik-bir-genc-kiz-gonul-berker-hanim/

 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..