Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

40+ yaşındakiler ölsün mü?

40+ yaşındakiler ölsün mü?
 

Türkiye'de iş aramak artık hobi oldu. Geçenlerde gazetelerin ilanlarına bakarken Posta gazetesinde bir spikerlik ilanı gördüm. Geçmişte de kısa da olsa bir internet televizyonunda spikerlik ve sunuculuk yaptığımdan bir başvurayım dedim. Bilgi almak için aradım. Karşıma diksiyonu bozuk, yarım yamalak konuşan, ne dediği ancak can kulağı ile dinlenince anlaşılan bir adam çıktı. Hay çıkmaz olaydı ! Adam sanki beni sorguya çekiyor. Yok nerede oturuyorum, nereden mezunum, laf döndü dolaştı yaşımın kaç olduğuna geldi. Ben de daha 39 yaşımda olmama rağmen birden 40 yaşındayım dedim. Ne kaba adammış meğer! 'Ben, 40 yaşında spiker istemem' demez mi? Ben de 'Sizi zaten gayriciddi buldum' dedim ve kapattım. İnsan gazeteye verdiği ilanda belirtmez mi '40 yaşındakiler aramasın !' diye.

Sinirlerim bozulmuştu. Ne zor şeymiş 40 yaşında olmak. Sadece bu işlerde değil, başka işlerde de yaşınız 30'dan büyükse yandınız. Biraz geç olgunlaştıysam suç bende mi? Ya, insan bir de kemik yaşına bakar !. Kimi vardır 20 yaşındadır ama 60 yaşında gibi durur, kimi vardır 40 yaşındadır ama 20'liklere taş çıkartır.

Türkiye'de bu yapılana yaş ayrımcılığı deniyor. Aslında Avrupa ve Amerika'da ırk ve yaş ayrımcılığı yapmak yasak. Kişi işinin gereklerini yerine getirebiliyorsa neden çalışmasın?

Sanki insanların beyni yıkanmış. Bir rutindir gidiyor. Okulunu bitirdikten sonra iş bulup çalışacaksın erkeksen askerlik yapacaksın sonra evlenip çoluk çocuğa karışacaksın emekli olduktan sonra da erkenden ölüp gideceksin. İşte Türkiye'de yaşamak böyle. Bu rutinin biraz dışına çıktınız mı insanlar size anormal gözle bakıyor. ALLAH 40 yaş ve üzerindekilere sabır versin!
 
Toplam blog
: 621
: 1712
Kayıt tarihi
: 27.05.09
 
 

Herşey birbirini etkiler prensibiyle astrolojiyi bilimsel bir platforma taşımaya çalışmaktayım. Asl..