Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '07

 
Kategori
İlişkiler
Okunma Sayısı
7019
 

40 Yaş Üzeri Kadınlar Bulmacası

40 Yaş Üzeri Kadınlar Bulmacası
 

Mehmet Bey, "40 yaş üzeri kadınlar Cumhuriyet’in bulmacası gibi çözülmesi zordur!" sözü hakkında ne düşünüyorsunuz? N. Şahin.

Sayın Şahin,

Böylesine genelleştirilmiş bazı görüşler ilk okuyuşta hoşa giden ifadeler olmaları nedeniyle üzerinde biraz düşünmemizi sağlarlar; ancak düşündükçe, eriyen buz parçaları gibi zihnimizden damla damla silinirler.

Bu ifadede birkaç hata görüyorum...

Birincisi: Her bireyin (kadın veya erkek fark etmez) yetişme tarzı, aldığı eğitimin süresi ve kalitesi, deneyimleri, yetenekleri ve genetik yapısı farklı olduğu için, 40 yaşına girmiş olması onu yaşdaşları ile eşit düzeye getirmez. Kişi 40 yaşında çok yönlü ve çok karmaşık bir yapıya da sahip olabilir, yalın ve kolay anlaşılır bir yapıya da. Dolayısıyla burada kocaman bir genelleme hatası var...

İkincisi: Bu sözün sahibi rölativite/görecelik/izafiyet kavramının farkında değil galiba. Çünkü en karmaşık insanları bile kolayca "çözebilen" pek çok insan olduğu gibi, en sade insanları bile anlamaktan aciz çok sayıda insan vardır. Yani, birine göre zor olan şey, bir başkasına göre çok kolay olabilir.

Üçüncüsü: Bir kadını, bir kadın daha iyi anlar, bir erkeği de bir erkek. Ana olunmadan analık, baba olunmadan babalık anlaşılmaz. Erkekler dokuz ay hamilelik sırasındaki hormonsal ve duygusal değişikliklerin sonuçlarını yaşamadıkları için tam olarak duyumsayamazlar kadınlığı; kadınlar da erkeklerin askerlik hatıralarını neden uzun uzun anlatmak istediklerini anlamakta zorluk çekerler... Öyleyse bu "bulmaca"nın zorluğu veya kolaylığı cinsiyetlere göre de değişir.

Dördüncüsü: Teşbihte -her zaman olduğu gibi- hata var. Şöyle ki: Bir gazete bulmacası, verilen sözel ipuçlarının bazı çağrışımlar yapması umularak ve bulunan sözcüklerin özel bir şablona yerleştirilmesi amaçlanarak hazırlanır. Bulmacanın kuralları katıdır ve değiştirilmeye müsait değildir. Oysa insanları anlamak veya çözmek katı kurallarla mümkün olmaz, esneklik gerektirir. Hatta "Yaşasın çözdüm!" dediğiniz anda bile, o, belki tahminlerinizin çok ötesinde epeyce değişmiş, kişisel bir evrim ya da devrim geçirmiş veya gerçek kişiliğini gizleyen maskelerinden birini daha çıkarmayı yeğlemiştir. Kaldı ki, onun -kendisinin bile farkında olmadığı- derinliklerine inebilmeniz belki de asla mümkün olamayacaktır.

Bu güzel soru için teşekkür eder, 40 yaş üzeri bir erkek olarak beni, bu yanıtımla ne kadar çözdüğünüzü bildirmenizi rica ederim.

Sevgi ve saygıyla...

ASLI AKOBA bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

40 yaş sendromuyla yüz yüzeyim ve imdatlarım çoğaltıkca çoğaldı ...yazılarınızı takip ederken arşivinizde bu yazınızla karşılaştım ...her hangi bir konuda sizin yazınızlarınızı okudukça konulara gerçeklik boyutunda yaklaşımız ve evet ne kadar doğru dedirtiyorsunuz... cidden farklısınız...cahillik deyin ne derseniz deyin ama gerçekten okumak ve okumak insana çok şey katıyor...iyi ki okuyama başlamışım yazılarınızı....iyiki varsınız...selamlar güzel istanbuldan. (bu arada zaman insanları tanıma ve anlama yönelikte olsa gerçekten çözmek çok zor.)

B Gelincik 
 19.01.2010 13:59
Cevap :
Sevgideğer dostum, çok sevip saydığım ...gül Hanımcığım, beni yine şımartıyorsunuz! Yürekten yaptığınıza inanmasam kabul etmezdim bu kadar övgüyü; ama egomu okşamasına da izin vermiyorum neyse ki... Altından çıkamayacağım yüklerdir böylesi övgüler: bazı insanlara iyi gelir; ama inanın beni gerçekten mengeneye sokuyor. Rica etsem, acaba yazımdan bir cümle veya bir kavram alıp onu açsanız, onun hakkında kendi görüşünüzü yazsanız... Ağırlığımı hafifletmiş olursunuz. Örneğin; paragraf içine aldığınız son cümleniz gibi... Okuduğunuz tüm yazılarımı yazmış olmama değdi sadece sizin okumuş olmanız. O bakımdan müsterihim. Çok teşekkür ediyor, sizi sevgiyle kucaklıyorum. MS  19.01.2010 19:44
 

Çocukluğumdan beri erkek kardeşler,erkek kuzenler ,erkek sokak arkadaşları,erkek okul arkadaşları ,erkek mesai arkadaşlar,koca,oğul derken bir bakmışım ki 40 yaş üstüne eriştiğimde (47'yim) erkekleri çözmüşüm :))) Kendimle de sorunum yok sanıyorum (bazen kendimle de çatışıyorum çünkü:) )ammavelakin ben bu hemcinslerimi hala çözebilmiş değilim Azizim:))) Yazınız çok hoştu...Erişilmezlere erişilmesi dileklerimle:))) Muhabbetle..

Ümit Emel Pusat 
 27.11.2008 23:16
Cevap :
Bilmece, bulmaca, dil üstünde kaydırmaca bir yorum; ama çook hoş!!! Teşekkürle, saygıyla... MS  28.11.2008 0:27
 

bu yanıtımla beni ne kadar çözdünüz demişsiniz ya. Millet kırk yıl evli kalıyor da, kırk yıl sonra ben seni hiç tanımamışım meğer. Namıssız diye ayrılıyorlar. Kızcağız nasıl çözsün. Bir kişiyi çözmek için kırk yıl gerekmese de bazen, yardımcı araçlarla çözüme katkıda bulunulabilir. Yağ çöz, porçöz, o da olmadı uçkurunu çöz de çöz gibi.:) Şaka bir yana... Evrimlerin...Hep iyiden, güzelden, aşktan yana evrilmesi en büyük dileğimiz olsun Sn. Mehmet Sağlam. Gerisi Şam' da ayva. Çal çal oyna.:) Sevgilerimle...

Ayrıntıda gezinmek 
 10.11.2008 22:37
Cevap :
Teşekkür ederim A.... Hanım, Sanıyorum değişimi ve kültürel evrimi işin içine katarsak kimse kimseyi tamamen çözemez; zira herkes sürekli olarak değişiyor... Eh bazıları nato mermer, nato kafa ya!? Belki ancak onlar anlaşılabilir! ((:-)))  10.11.2008 22:52
 

ellerinize sağlık. insanları topluca bir şablona koymanın ne büyük bir hata olduğunu ustalıklı bir dille yazmışsınız. genelleme en büyük önyargıdır...

SEMA KILIÇ 
 01.11.2008 1:52
Cevap :
Çok teşekkür ederim Değerli Hocam. Güç verdiniz. Selamla, saygıyla...  01.11.2008 12:24
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 147
Toplam yorum
: 3492
Toplam mesaj
: 296
Ort. okunma sayısı
: 2795
Kayıt tarihi
: 05.05.07
 
 

İngilizce öğretmeniyim, çevirmenim, dilmaçım, araştırmacıyım. / Beş kitabım var: Beynin Kimliği, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster