Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

40 yıllık ölü listede var, Kılıçdaroğlu yok!

40 yıllık ölü listede var, Kılıçdaroğlu yok!
 

AKP’nin 12 Eylül’ü halkoylanmasıyla onaylandı.

Bu yeni 12 Eylül’ün neler getireceğini, neler götüreceğini göreceğiz. Aslında “Göreceğiz” demeye gerek yok, “göreceklerimiz” ayna gibi ortada.

Hiç kuşkunuz olmasın, aynaya yansıyan gerçeği göremeyenlerin, yarın öbür gün, “Elim kırılsaydı da...” yakınmalarını dinleyeceğiz.

Bu yakınmalar, içtenlikten uzaktır; kaypaklığın bir başka anlatımıdır.

*****
Sandık seçmen listeleri üzerine çok şey söylendi, bundan sonra da söylenecek.

Ölüler seçmen listesinde yer alırken, ilginç olan, CHP Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu liste yer almadı. Meydanlarda “Hayır” kampanyası yürüten Kılıçdaroğlu, ne var ki, “Hayır” diyemedi.

Kılıçdaroğlu’un adı seçmen listesinden siliniyor.

Kılıçdaroğlu şaşkın:

“İstanbul’da kaydım vardı. Benim bilgimin dışında, hangi gerekçeden olduğunu bilmediğim bir nedenle tutanak tutularak kaydım siliniyor. Ben de bunu çok sonra öğrendim. (...) Oy kullanamayacağımı son iki gün öğrendim.(...) Oraya giden polis arkadaşlar, kimin talimatıyla gitti. Bana bilgi verilmedi, muhtarın da haberi yokmuş.”?
Garip ama gerçek.

*****
Yaşayan Kılıçdaroğlu’nun adı bilinçli olarak listeden siliniyor. Ancak ölüler listede. Bırakalım, gazetelere yansıyan haberleri, bir yakınımla ilgili “garip ama gerçek” olana bakalım:

Eşimle İstanbul’dan Mersin’e yurttaşlık görevimizi yerine getirmek için dönüyoruz. Ankara’da oyunu kullanan kardeşlerimden biri aradı:

“Abi, önemli bir haber vereceğim” dedi.

Anlattı.

Sabah erkenden oy vermeye gidiyor. Seçmen listesine bakarken bir de bakıyor ki, kendi adreslerinde bir seçmen daha var. 40 yıl önce ölen, hiç görmediği kayınpederi seçmen listesinde.

Şaşıyor!

Şaşkınlığını sürerken beni bilgilendirme gereksinimi duyuyor. Yapması gerekenleri söylüyorum.

İşin ilginç tarafı, kayınpederinin muhtarlıkta kaydı bile varmış!

Garip ama gerçek.

40 yıl önce ölen, seçmen listesinde var; öte yandan bakıyorsunuz Kılıçdaroğlu yok.

Ölüyü seçmen listesine, muhtarlık kayıtlarına geçirenler, yaşayan Kılıçdaroğlu’nı listeden silenler kimler?

Amaç ne?

Bunları “sehven” demekle geçiştirmek mümkün mü?

*****

40 yıllık ölünün yaşıyor gözükmesi, Kılıçdaroğlu’nun seçmen listesinden silinmesi, ülkemdeki keyfiliğin vardığı boyutu göstermesi bakımından önemli.

Ülkemde “garip ama gerçek” diyeceğimiz daha nice örnekler vardır. Çünkü demokrasinin “sadece oy verme” olduğu sanılan bir ülkede yaşıyoruz.

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..