Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '08

 
Kategori
İlişkiler
 

46 yıllık aşkla yazılan şiir...

46 yıllık aşkla yazılan şiir...
 


Bundan 46 yıl önce tam da bugün cumhuriyetimizin 39. yıldönümünde evlendi Salih amcayla Hayriye teyze... Bu yıl 46. evlilik yıldönümlerini bir hastane odasında kutlayacaklar. Çünkü Hayriye teyze kan kanseri yani lösemi...

Gözlerinde bir tutam korku, bir tutam endişe, bir tutam yanlızlık, bir tutam hüzün olsa da sevgiyle bakacaklar birbirlerine yine...

Dile kolay tam 46 yıl aynı yastığa baş koymak... Gelin olduğunda daha 17 yaşındaymış Hayriye teyze...Çocukluktan yeni çıkıp genç kızlığa adım attığı günlerde bir resmi gösterilmiş 26 yaşındaki Salih amcaya... E tabi Salih amcamız beğenince haber gönderilmiş, istetilmiş Hayriye teyze, böylece görücü usulü evlenmişler. Çok sevmişler tanıdıkça birbirlerini... Zor günlerde yaşamışlar iyi günlerde, gülmüşlerde ağlamışlarda, hastretlikleride olmuş kavuşmalarıda...(Salih amca birkaç yıl yurtdışında çalışmış)


Ama hiç biri bugün yaşadıkları gibi olmamış." Bambaşka bir acı, bambaşka bir hasret bu" diyor Salih amca...

Yazları köydeki evlerinde bağ bahçe işlerinde, kışları şehirde yaşamışlar. Salih amca emekli olunca daha çok köydeki evlerinde kalmaya başlamışlar. Salih amca meyva ağaçlarıyla süslemiş evin dört bir yanını...Hayriye teyzede küçük bağında yetiştirmiş sofrasına koyduğu domatesi, biberi, soğanı... Pekmezini kendileri yapmış, sularını kendi kuyularından çekip içmişler. Nerden geldi bu hastalık diye isyanlarda Salih amcanın yüreği... Zamanında midesinden rahatsız olduğundan hep Hayriye teyze onu beklemiş hasta yatağının başucunda... Alışamamış bir türlü bunca yıllık hayat arkadaşının hastalığına, hasta olduğuna...

Aynı zamanda iltihaplı romatizma hastasıda olan Salih amca Hayriye teyzenin bir yıldan beri süren tedavisi sırasında ağrıları daha çok artmış, üstüne birde mide kanaması geçirmiş. Bu yüzden oda köyüne, bahçesine gidemez olmuş. Şimdi köydeki bahçesindeki meyva ağaçları ve toprağı hem öksüz kalmış hem yetim...

Hayriye teyzenin hastanede olduğu zamanlarda Salih amca sessiz, içli, ağlamaklı... Arada ziyaretine gidiyor (hastane başka şehirde), yanında kalmak istiyor, bende hastayım banada şurda bir yatak açın, bende yatayım diye bakınıyor.

Hayriye teyzenin hastalığı şu an için bir ilerleme seyretmiyor. Kemotrapi için hastaneye yatıyor. Kandaki değerleri gözlemleniyor. Kan ve kan ürünleri veriliyor... Bir yada bir buçuk ay kaldığı hastaneden belli bir süre için dinlenmeye eve çıkıyor. Bu arada hijyene çok dikkat ediliyor. O çok sevdiği toprağına el bile süremiyor.

Salih amca 46. evlilik yıldönümleri için Hayriye teyze için şiir yazmış. Hayriye teyzenin gözlerine bakarak okuyacak. Sevgisini anlatacak... Bende sizinle bu 46 yıllık sevginin dizelerini paylaşmak istedim.

Tarih 29 Ekim 1962

Biz evleniyoruz dedik bu günde
Şimdi hastalandın ayrı düştük aynı günde
Kader böyleymiş ne söylesek boş
Evimin sana ayrılmış köşesi şimdi bomboş.

Bak hayatım demeyelim bu kadar yeter
Bu ayrılık bana ölümden beter
Her geçen gün özlem daha çok işler
Bir gün bu ayrılık inşallah biter.

Şikayeti kime etsem bilemiyorum
Seni kalbimden silemiyorum
Her gün ümitle bekliyorum
Beni de al yanına sevgilim diyorum.

Derdi çeken bilir anlıyorum
Dayan sevgilim biraz daha diyorum
Tut ellerimi seni seviyorum
Ağlamak değil gülelim istiyorum.

29 Ekim evlilik yıldönümümüz
Sevda dolu deli gönlümüz
Kutlu olsun canım günümüz
Gülsün artık yüzümüz...

Yazan: Salih ...
(Özel hayata saygıdan isimler değiştirilmiştir. Şiir bana Salih amca tarafından gönderilmişir)

nesli57

 
Toplam blog
: 20
: 592
Kayıt tarihi
: 08.10.08
 
 

1970 Ankara doğumluyum. AÖF İktisat bölümü Önlisans mezunuyum. Üç yıl Samsun İlk Adım Kültür Merkezi..