Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

49. Antalya Altın Portakal Film Festivali açılışına Cihat Tamer damga vurdu...

49. Antalya Altın Portakal Film Festivali açılışına Cihat Tamer damga vurdu...
 

Hava kapkara bulutlarla kaplı, şimşeğin biri bitmeden öbürü sazı eline alıyor…

Yağmur ha yağdı ha yağacak derken, rahmet sanki altında festivalin açılış törenlerini izleyenlere inat birden bire sicim gibi inmeye başlıyor.

Hemen şemsiyeleri açıp, konuşmaları dinlemek için pür dikkat, Antalya Cam Piramit yanındaki açık alana kurulu, kırmızı halı ile kaplı alana bakıyoruz. Birçok emektar sanatçı bir biri ardına, bir başkasına tutturdukları şemsiyeler altında, kırmızı halı üzerinden geçiş yapıyorlar.

Evet, Antalya’da bu yıl 49'uncusu düzenlenen Uluslararası Altın Portakal Film Festivali’nin açılış kokteyl töreninden bahsediyorum.

Altın Portakal Ödül Töreni’nde Yıldırım Önal Anı Ödülü’nü takdim etmek üzere sahneye gelen usta tiyatrocu Cihat Tamer, yaptığı konuşma ile bir yerlere önemli mesajlar gönderdi. Sanki ‘Mahallenin Muhtarları’ dizisindeki muhtar gibiydi!

Cihat Tamer’in konuşması, çekilen tüm sıkıntıları unutturdu ve diğer sanatçıların geçidini izleyenlerin dikkatini bir anda kendi üzerine çekti.

Tiyatrocu Işık Yenersu’ya ödülünü vermek için kürsüye gelen Cihat Tamer, yaptığı konuşma ile ayakta alkışlandı. Alkışlayanların arasında ben de vardım. Ve onu alkışlamak bana ayrı bir gurur verdi.

İşte Cihat Tamer’in konuşması:

Sevgili dostlar, bu yılki festivalin teması mizah ve muhalefet. Maalesef, ülkemizin üzerinde kara bulutların dolaştığı, “Ben böyle sanatın içine tükürürüm” diyen büyüklerimize, ‘ucube’ deyip heykel yıkan sayın büyüklerimize rağmen yarım asrını devirmeye çalışan bir Antalya Altın Portakal Film Festivali yaşıyorsa, sevgili gençler sayesinde, sanata ve kültüre baş koymuş, gönül vermiş gençler sayesinde 2023'e hatta 2071'e kadar yaşayacak.”

Cihat Tamer’in konuşmasından sonra bazı etkinlikler yapıldı. İşte o etkinliklerden bir demet:

Bu arada; Antalya Altın Portakal Film Festivali’ne 15 yıl aradan sonra katılan Türk sinemasının ‘Sultan’ı Türkan Şoray’a ‘Sanatta Sosyal Sorumluluk’ ödülü verildi.

Bu vesile ile Türkan Şoray’ı daha yakından görme imkânı bulduk.

Ödülünü Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’dan alan Türkan Şoray, sahneye çıktığında uzun süre ayakta alkışlandı. O güzelliği alkışlayanlar arasında olmak farklı bir duygu…

Antalya’da olmanın kendisi için farklı bir anlamı olduğunu belirten Türkan Şoray, “Daha sinemaya yeni başladığım yıllarda 1. Antalya Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu ödülü aldım. Ben de çok şaşırdım, nasıl olduysa. Onun için bu gece burada olmak benim için çok farklı duygular uyandırıyor. Yıllardır bu festivali destekleyen Antalyalılara ve belediye başkanlarına, bir sinemacı olarak çok teşekkür ediyorum. Türk sineması son yıllarda özgün, kişisel sineması ile çok güzel yerlere geldi. Dünya sinemasında, festivallerde artık Türk filmlerinden bahsediliyor. Türk filmleri ödüller kazanıyor. Bundan büyük gurur duyuyorum” diye konuştu.

Türk si­ne­ma­sı­nın emek­tar­la­rın­dan Gü­ler Ök­ten ve Salih Güney ya­şam bo­yu onur ödü­lü al­dılar.

Festivalin bu gün açılış korteji var.

Onu da izlemek için çarşıya gideceğim.

Hoşça kalın…

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..