Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '07

 
Kategori
Müzik
Okunma Sayısı
7007
 

4X4

4X4
 

Konuğum Deniz Tuzcuoğlu…

* Kendinden bahseder misin?

Deniz Tuzcuoğlu: İzmir doğumluyum. Boşnak asıllı ressam bir babanın ( Ressam Ramo) ve Karadeniz' li bir annenin çocuğuyum. Çok küçükten beri iyi müzik dinlerdim, çok güzel uçak maketleri yapardım hatta bir F16 pilotu olmak en büyük hayalimdi, astrontluk hayalimden sonra. Astronot kıyafeti istiyordum annemden ve nerdeyse alıyorduk. Ben o yaşlarda bile iyi müzik dinliyordum. Önceleri popüler müzikler dinledim. Modern Talking, Depeche Mode, Alphaville, İron Maiden, Bon Jovi, Wasp, Dio, Yngwie Malmsteen...

Sonra daha da metal dinlemeye başladım. Napalm Death, Anthrax, S.O.D, Slayer, Sodom v.b. Daha sonrasında kuzenlerim sayesinde Led Zeppelin ve Deep Purple' la tanıştım. Bu gruplarla beraber müzik dinleme alışkanlığım da değişti. Daha geniş tarzlarda müzikler dinlemeye başladım, Jazz üzerine çok çalıştım 95 yılında Alesker Abbasovdan jazz armoni ve emprovizasyon dersleri aldım. Bunlarla beraber blues müziğine eğilmeye başladım hatta çok ciddi bi biçimde. İstanbul Blues Kumpanyası ve Mojo gibi grupların kurucusu olan Sarp Keskiner' le çaldık 95 yılında İzmir' de. Blues Express Süleyman Bağcıoğlu gibi isimlerin katıldığı bir festivaldi bu.

18 bölüm yayınlanan bir dizinin müziklerini besteledim söyledim. Targan Berk Türeyle beraber bölüm müziklerinin aranjesini yaptık 2003 yılında Babylon, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi gibi yerlerde konserler verdik o yılki Fanta müzik yarışmasında, ' Bir an olsun ' un o zamanki yorumu Marmara birincisi oldu. Teoman, Şebnem Ferah, Mor ve Ötesi gibi isimlerle aynı sahnede konserler verdik, Şahane pazar a devam. Bu arada yine aynı yıl karma fanta albümünde, ‘ Bir an olsun’ yer aldı ve radyolarda çalındı. Tatlıses TV de bir ilki gerçekleştirip bir türkçe rock programı hazırlayıp sundum. Bunu tam bir performans programına döndürecekken Amerika Irak' a girdi ve Türkiye yeni bi krizle karşı karşıya kaldı. Nejat Uygur' un 60. Sanat Yılı gecesinde grubumla bir çok isme eşlik ettik hemde provasız bir şekilde.

Albüm projesi elde olmayan sebeplerden yine rafta kaldı ama bu arada hiç sıkılmadan daha iyilerini yapmak için çalışmaya devam ettim. ATV de, ‘ Eyvah eski kocam ’ Kanal D de, ‘ Evli ve çocuklu ’ nun Türk versiyonunun müziklerini yaptım. Bu müzikleri ve bir iki jingle' da da beraber çalıştığımız pop dünyasının önemli aranjörlerinden Hacı Mustafa Ceceli ile yaptık. 2004 Cine5, ' Başka yerde yok ' da çalmaya başladım. 2001-2005 yılları arasında Atilla Taş' taş, İbrahim Tatlıses' e, Haluk Levent ten, Edip Akbayram, Mercan Dede, Hüsnü Şenlendirici, Nurhan Damcıoğlu, Tuğba Özerk gibi isimlerle çeşitli programlar sırasında yada özel gecelerde genelde de grubumla eşlik ettim. Sarp' ın ' Eski aşklar ' adlı son albümünde de, ' Bana öyle bakma ' vei ' Güneş doğmasa bile ' diye iki parçam var hatta, ' Bana öyle bakma ' nın klibi halen müzik kanallarında dönmekte.

Bunlar yaptığım işlerden bazıları...

* Grup nasıl kuruldu?

Grup vardı zaten. 4x4 Arbak Dal, Burak Kulaksızoğlu ve Göktuğ Şenkal' ın biraraya gelmesiyle oluşmuş, sonrasında bir solist aramaya başlamışlar. Benden önce de bir tane çok tanınmış isim birkaç tane de tanınmamış isim olmuş ama bunlarla albüm aşamasına kadar gelinip orada kalmışlar. Kimileri solo albüm yapmaya karar vermiş son anda. Sonra Göktuğ ve ben, bence çok büyük bir tesadüf eseri tünelde gitar denerken karşılaştık. Biz Göktuğ ve Burak' la tanışırdık yıllardır, ortak konserler vs den. Keza Göktuğ da böyle bu konularda çok girişimci bir arkadaş olmamasına rağmen konuştuk ve aklına bana benim albüm durumlarını sormak geldi o an, ben de anlattım.

Hatta bu bahsettiğim ünlü isim gruptayken, onlara şarkı verdiğimi söyledim ama grup içinde o şarkıların kime ait olduğu konusu geçmemiş. Daha önce kadroyla olması söz konusu olan albümde iki parçam vardı. Arbak' la tanıştım daha sonra stüdyolarına gittim biraz düşündük biraz konuştuk. Onların tarzının bana göre sert olabileceğinden çekindim önce, bunu da onlarla paylaştım. Benim şarkıların demolarını dinledik ve beğendiler. Sonra beraberce çaldık bu parçaları, ne olur nasıl olur görelim istedik. Ben de onların parçalarına göz attım, sözler yazmaya bir şeyler eklemeye çalıştım. Baktım ki bu iş oldu hem de iyiden iyiye rock n roll oldu. E benim de bestecilik dışında bir aranjörlük yada süpervizörlük durumumda var hafiften . Arbak, Burak ve Göktuğ üçü de aranjör ve de bence üçününde Türk rock müzik tarihinde ciddi bir yeri var, aranjör ve müzisyen olarak rock müziğin Türkiye' deki en önemli isimleriyle çalmışlar, Türkiye' nin her yerinde hemde. Bir de onlarında hazır bi fan kitlesi vardı üçünün.

Mesela Arbak' la Burak zamanında Badluck grubuyla Türkiye' deki ilk ingilizce albümlerden birini yapmışlar ve Bon Jovi' nin önünde çalmışlar, bunu söylemekten gurur duyuyorum biz de White Lion un önünde çaldık. Sonra parçalara inanılmaz bir enerji geldiğini gördüm çünkü bu üçünün çaldığı şey saf rock n roll du ve üstüne de benim parçaların ruhu, benim fikirlerim eklenince ortaya çok saf, samimi ve inanılmaz yüksek enerjili birşey çıktı.

* Grup üyelerini tanıtır mısın?

Gitar Vokal: Deniz Tuzcuoğlu:

Gitar: Göktuğ Şenkal

Bass Gitar: Burak Kulaksızoğlu

Davul: Arbak Dal

* Albümün ismi ne ve albümde kaç parça var?

Albümün ismi henüz belli değil. İsimde karar veremedik. Klasik olacak belki ama bu albüm bizim çocuğumuz gibi ve bu albümle ilgili hiç birşeyi baştan savma yapmamaya çalıştık. Bunun için de halen beyin fırtınaları oluyor aramızda. Her kafadan sesler çıkıyor ama şimdiye kadar fikir birliği yapıp ' Ah budur ' dedirten birşey çıkmadı aslında. O yüzden ismini belirlemedik. Albümdeki şarkılardan biri olsun da istemiyoruz. Albümde 10 parçamız var.

* Bu kaçıncı albümünüz ve ne zaman çıkıyor?

Benim de 4x4 ünde ilk albümü. Albüm Ekim sonunda çıkacak.

* Klip şarkısı belli mi?

Kesin belli değil ama büyük ihtimal, ' Dün gece ' ya da, ' Aylar geçer ' e gelecek klip.

* Bir araya geldikten sonra nasıl bi çalışma içine girdiniz?

Devamlı çaldık, kavga ettik, çaldık, sevindik, biraz içtik çok eğlendik. Bu, ' İçtim ' kısmını annem duymasın, nasıl olsa okumaz. Ama çok eğlendik o kesin. Birde White Lion Türkiye Turnesi çıkınca bi hedef oldu. Aslında biz bu albümü Şubat' ta çıkarmak istiyorduk hatta Mart' ta Amerikaya Capitol Records' a mastering e gidecekti ama gecikti. Daha çok da benim yüzümden.

* Neden senin yüzünden?

Kış ortasında hasta oldum. Ben sevmiyorum kışı ve resmen şarkı söylerken de performansımı düşürüyor aksırık tıksırık ama o hallerde bile bir şeyler kaydettik. Bazı şarkılarda sesim kısık süper oldu diyebilirim.

* 4X4 ün bir hikayesi var mı?

' Biz dört kişiyiz, grubun adını da 4X4 koyalım ' dersek yalan olacaktır. Çünkü Arbak' ın trafikte kaldığı bir sırada önünde yol vermemekte direnen ve arkasında 4X4 yazılı aracı görmesi ile ortaya çıkan bir fikirdi.

* 4X4 ün hedefi ne?

Hedeflerimiz çok büyük. Bir kere şu kesin. Türkiye' nin en iyi çalan, en prestijli ve klasik rock grubu tanımının karşılığı bir grup olacak 4x4. Hem yaş itibariyle de biraz büyüğüz ama bu onunla da çok alakalı değil tabiJ. Önce Türkiye' de çok güzel albümler yapmak, bir sürü konser vermek istiyoruz. Bir albümdeki doğru düzgün gitar davul bass soundu nasıl olur, rock müziğinin doğrusu nedir? Bunları göstermek istiyoruz. Çünkü doğru örneklerden çok yanlışlar var Türkiye' de. Bir de çalmak, hep çalmak, bir sürü insanla müziğimizi paylaşmak. Zaten albüm yapmanın amacı bu. Ben yıllarca barlarda yada üniversitelerde konserlerde cover parçalar çaldım. İnandığım parçaları, söylerken, çalarken iyi hissedebileceğim parçaları seçmeye özen gösterdim.

Bu yüzden de , her zaman için iyi sonuçlar geri dönüşler aldığımı söyleyebilirim ama bir zaman sonra kendi hislerimi insanlarla paylaşmak istiyordum. Bunu etrafımdaki dostlarıma sohbet ederken yansıtıyordum belki ama önemli olan karşındaki seni tanımayan bir kitleyi seni dinlemeye ikna etmek, kendi laflarınla seslenmek, senin cümlelerin, senin tavrın, tarzın, duruşun, düşüncelerinle eğlendirmek harekete geçirmek. Bu yüzden de albüme soyundum.1999 yılında ilk kez denedim, o zamanlar solo bi projeydi hep. Deniz Tuzcuoğlu olarak çıkacaktım. Bir sürü insana gittim. Bazılarını ( ki baya popüler yapımcılar ) ben eledim, görüştük herşey tamam gibiyken ben vazgeçtim gitmedim, bazıları da beni beğenmedi, yeterli bulmadı belki o zamanlar. O ara benim için çok önemli bi adamla tanıştım.

* Kim o önemli adam?

Rıza Erekli. Teoman' ın, ' O ' şarkısının, Tarkan' ın prodüktörü ve, ' Biz nereye ' şarkısının bestecisi. Daha sonra birsürü sanatçıyla çalışmış. Benim için çok özel bir insan. Ona gittim elimde gitar. Bu arada bu hikayeyi Teoman' a da anlattım, buna benzer bir olayı Rıza abiyle o' da yaşamış. Bunları konuştuğumuzda Teoman' la çok gülmüştük. Elimde gitar, çalıyorum Rıza abiye şarkıları, dinledi biraz. Çaldım söyledim ve bana inanılmaz ders olan bi iki laf etti. Evlat dedi, elindeki gitarı bilmem kaç milyon kişi çalıyor şu dünyada, kendin gibi olmayacaksan hiç yapma daha iyi dedi. Ohhhh dedim bende ne diyor ya bu, özgün olmaktan bahsediyor kendine ait bir şeyler yaratmaktan ama yani nasıl olur nasıl biter? Bu sözler olmamış vs dedi ama şarkılar fena değil dedi. Ben gittim evime, düşündüm düşündüm Rıza abi ne demek istedi acaba diye, sonra ya dedim ben 20 kusur yıl yaşadığım şehrimi, ailemi dostlarımı orada bıraktım buraya istanbul' a geldim. Tıpkı birçok arabesk şarkının çıkış noktası olduğu gibi. Düşündüm, birsürü şey yaşamışım dedim. Bu şehri bir türlü sevememiştim hatta hala da bayılmıyorum. Sonra arkadaşlarım, kimsem yoktu ilk geldiğim dönem...Daha sonra değişik şarkılar çıkmaya başladı. Yaşadığım şeyler vardı ve Rıza abi sanki bana, benim eşyalarımla dolu olan bi odanın kapısını açmış gibi oldu. O açtı ben de kullanmaya başladım hepsini.

' İzmir' i özledim anne ' var, o albümde olmayacak ama her konserde özellikle İzmir' de çalarım. Tek gitar çalınan bir şarkı. Hiç unutmam şarkıyı yazdığım andaki psikolojimi, kıymalı makarna yiyordum kendim yapmıştım. Böyle soğumuş falan. Sonra annemler aradı biz de rahmetli babam dışında kimse sevgisini açıkca ifade edemezdi.

Babam asla, ' Seni seviyorum ' demekten çekinmezdi. Canım babam...

Annemler telefonda, ' Oğlum çok özledik seni ' diyorlar ben de cool um ya, ' Ben de ya ' diye geçiştirdim sonra sanırım ağladım baya böhhüü, ' bende özledim sizi ' diye ama telefonu kapadıktan sonra...

ÖZLEDİM ANNE

Annemin yemeklerini özledim, evimde kendi odamı

İzmir' i özledim özledim anne

Evimde yalnız olmadığım zamanları özledim

Seni özledim özledim anne, babamı özledim

Özledim anne

Sahilde yürümeyi özledim akşamları

Huzur veren denizini özledim, özledim anne

Alsancakta gezmeyi özledim anne

Beni yıllardır büyüten bu şehri özledim

İzmir' i özledim özledim anne

Geriye dönemesemde, seni göremesemde

İzmir' i özledim özledim anne

Özledim anne özledim anne

Bu sözler özellikle babamı kaybettikten sonra 2005 yılında daha da anlamlı bir hale geldi. İzmir' de çaldığımda herkes ağlamıştı. En son Fuar açıkhavada. Ağlamamak için zor tutmuştum kendimi. Annemde gelmişti o gün...

* Hala İzmir' i özlüyor musun?

Evet hem de çok :(

* Bundan sonra ne olmasını istiyorsun?

Aslında kalbimden geçen ne diyorsan şöyle Urla' ya falan yerleşip dizi müzikleri vs yapmaya orada devam edip bir yandan da DörtxDört ün konserlerine buradan kalkıp gelmek derim. Annemin yanında olmak İzmir' de sevdiklerimin yanında olmak ama bir yandan da DörtxDört ün efsane olması. Bunların hepsi benim için çok önemli. Tek sorun şu, hem başarılı hem mutlu olmak mümkün mü, çok emin değilim bundan henüz. Yani özel hayat ve kariyerdeki başarı anlamında. Bir de iyi bir insan olmaya çalışmak, buna devam etmek. Babamın hayatı boyunca yapmaya çalıştığı gibi.

* Konserler turneler belli mi?

Hayır net birşey yok, en son Altınoluk açıkhava, Bursa açıkhava ondan önce İzmir fuar, ondan önce de İstanbul' da Kemancı' da her çarşamba olan bar programı, Bursa' da Kat 3 adlı mekandaki aylık programlar. Aklıma ilk gelenler bunlar. Bir de Ankara var şimdi, Overall adlı mekan şimdilik oraya cover grubum Koliband' la gidiyoruz. Süper tepkiler alıyoruz orada da. Her hafta orada olma ihtimali var Koliband' ının. Albüme az zaman kaldığı için artık asıl konserler albümden sonra ama Ekim' de yine bir şeyler var galiba. İzmir' in sözü var bize, 19 Mayıs' ta Gündoğdu' da çalacaktık. Ertelenince 9 Eylül'e kalmıştı.

* Senin için en özel şarkı hangisi desem?

Benim şarkı yazma ekolüm, yaşadığım yada yakın olduğum şeyleri yazmak üzerine kurulu. Özel şarkı çok zor bir soru. Tercih yaparsam diğer şarkılarım kıskanır sonra:). Bence organik olmasa da bir ilişkim var onlarla. Bana küserlerse görevlerini yapmazlar onlar. Mesela bu albümde olan en eski şarkım 98 yılında yaptığım ' Aylar geçer ' bir de ' Arada bir ' . En eskiler bunlar ama özel derseniz onları ayıramam. Benim için bütün şarkılarım özel.

' Aylar geçer ' ve ' Arada bir ' benim Türk müziği yada Türk ezgileriyle yaptığım bende çıkan ve benden nasıl çıktığına bile şaşırdığım parçalardı ama zaman içinde bu bir tarz oldu. Çünkü tamam evimde arabesk yada türkü dinlenmiyordu ama dolmuşa bindiğimde güzel bir Orhan Gencebay parçasından da etkilenmişim demekki yada bir kahvenin önünden geçerken çalan bir şeyler kulağımda kalmış ve iyiki de güzel sanatlar okumuşum ki bütün bu renkleri farkedip kullanabiliyorum.

* 'Dün Gece' isimli parçanın sözlerini yazarak söyleşimizi bitirelim

DÜN GECE

Dün gece başka dudaklar öptüm ben dudaklarım kanadı kalbim acıdı

Dün gece başka birinin tenine dokundu ellerim ellerim acıdı

Dün gece başka renkte bir çift göz baktı gözlerime gözlerim ağladı

Ellerim yanarken dudaklarım kanarken bir tek sandin aklımdan çıkmayan mutluluk

İçim kan ağlarken ruhum seni arıyorken kollarımda başkasıyla seni unutmak için

Seni unutmak için, seni unutmak için.

Gidenlerin ardından hep ağlanır mı derler oysa senin ardından kalan bu güzel sözler

Seni çok sevmiştim.

*****

* Sevgili Deniz Tuzcuoğlu Ve 4X4, çok güzel albümler yapacağınıza eminim. Ayrıca önümüzdeki günlerde İzmir' de sizi dinlemeye geleceğim. Albümde gerçekten çok güzel parçalar var. Ve ben konuğum olduğunuz için mutluyum. Sefalar getirdiniz...

http://www.4x4online.net/

http://www.myspace.com/4x4online

http://www.myspace.com/deniztuzcuoglu

http://www.esmakahraman.com/4x4-deniz-tuzcuoglu/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1928
Toplam yorum
: 7346
Toplam mesaj
: 429
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster