Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '11

 
Kategori
Güncel
 

5 dakikada yapılmış bir biber gazı-astım-kalp araştırması

5 dakikada yapılmış bir biber gazı-astım-kalp araştırması
 

Dün Hopa’da emekli öğretmen Metin Lokumcu üzerine atılan biber gazının etkisiyle kalp krizinden öldü (1). Ön otopsi raporunda da biber gazı ve heyecanın kalp krizinine neden olduğu belli oldu (2). 

Kalabalık grupların üzerine biber gazı gibi insan üzerinde olumsuz etkileri olan maddeler atıldığında kaç kişinin ölüm riski taşıdığını hesaplamak için yalnızca 5 dakika harcayarak Internet’te küçük bir araştırma yaptım. 

İlk haber Milliyet arşivinden (3): “Astım yakanızda olabilir!” başlıklı, 2008 tarihli haberde “Ülkemizde görülme sıklığı ortalama yüzde 7-8 civarında olan astım hastalığına çok dikkat etmeliyiz.” deniliyor. 

İkinci haber yine Milliyet arşivinden (4): “Kalp, Türkleri 12 yıl erken öldürüyor” başlıklı 2010 tarihli haberde “Yaklaşık 700 bin kişi kalp yetmezliği çekiyor. Araştırma sonuçları nüfusa göre değerlendirildiğinde 3 milyon 600 bin kişinin de risk altında olduğu ortaya çıkıyor.” deniliyor. 

Bu iki haberi birleştirdiğimiz zaman ülkemizde insanların en az yüzde 10’unun kalp veya astım hastası olduğunu anlıyoruz. 

Yani polis 100 kişilik bir kalabalığın üzerine biber gazı attığı zaman 10 kişi için önemli bir risk oluşur. 10 kişi için risk oluşan bir grupta ölüm olma olasılığı çok yüksektir. 

5 dakikada yapılan küçük bir araştırma bile bu kadar önemli sonuçları ortaya koyarken yetkililer neden uyur? Sağlık Bakanlığı ne yapar, Adalet Bakanlığı ne yapar, İçişleri Bakanlığı ne yapar, yargı ne yapar, TBMM ne yapar? 

Kıssadan hisse: 

1- Biber gazı kullanmak bir insanlık suçudur. 

2- Matematik sınavında şifre ile kopya çeken kuşaklar olasılık hesabını bilemez.. 

(1) Biber gazı cinayeti (31-5-2011) http://blog.milliyet.com.tr/Biber_gazi_cinayeti/Blog/?BlogNo=309063
(2) İşte emekli öğretmenin ölüm nedeni (Milliyet, 1-6-2011) http://gundem.milliyet.com.tr/iste-emekli-ogretmenin-olum-nedeni/gundem/gundemdetay/01.06.2011/1397273/default.htm
(3) Astım yakanızda olabilir! (4-11-2008, Milliyet) http://saglik.milliyet.com.tr/astim-yakanizda-olabilir-/genelsaglik/haberdetayarsiv/04.11.2008/1011536/default.htm
(4) Kalp, Türkleri 12 yıl erken öldürüyor (24-10-2010, Milliyet) http://www.milliyet.com.tr/kalp-turkleri-12-yil-erken-olduruyor/yasam/haberdetayarsiv/24.10.2010/1305388/default.htm 

Ankara, 1 Haziran 2011 

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..