Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '17

 
Kategori
Atletizm
Okunma Sayısı
142
 

5 Numaralı Kulvardaki Yarışmacıya Dikkat Edin ve Mizgin Ay

5 Numaralı Kulvardaki Yarışmacıya Dikkat Edin ve Mizgin Ay
 

Şu günlerde Londra'da Dünya Atletizm Şampiyonası oynanıyor. 

Geçmişte, yıllarca nal toplamış Türk sporculardan sonra, 5-10 sene öncesinde, dünya ölçeğinde derece yapmış 3 kadın sporcumuz var derken, doping olaylarıyla ulusal gururlanış, ulusal rezalete dönüşmüştü.

&&

Doping yapmayan yok o da ayrı. Örneğin yılların Rusyası, bu sene sistemli doping yüzünden, ülke olarak yarışlara sokulmadı.

Huu, bu senenin dünya 100 metre şampiyonu daha önce yıllarca doping cezası nedeniyle yarışamadı.

Bi de, uzun yıllardır kırılamayan rekorlar var. Eskiden doping kontrolü mü vardı? Rekorlar çoktan kırıldı bile belki.

&&

Bütün bu saçma sapan olaylardan belki de, atletizme ilgi düşmeye başlamış olmalı. Dopingi alıp çıkıp, ihtiras, hırs, başarı ve para manyaklarının yarışlarına ve başarı sevinçlerine ortak olmaya ne hacet.

Ama yine de insan kendini alamıyor.

Bu yıllarda, bizden, benim gördüğüm iki atlet, dünya ölçeğinde parlıyor. Biri, Antalyalı Eda Tuğsuz, ciritçi, muhtemelen her şey yolunda giderse, ilerde dünya ölçeğinde madalyalar kazanmaya başlayacak.

&&

Ancak, 100 metre kadın ve erkek yarışları, bütün branşların en tepesinde yer alır.

Orada parlayan bir ışık var; Mizgin Ay.

Bugün dünya şampiyonası finallerinde koşanlardan yaklaşık, 0,6 saniye civarında daha yavaş koşuyor. Yani, şu an dünya çapında bir atlet. Ancak sadece 17 yaşında. On yıllardır, yabancı kadın ve erkek 100 metrecilerin adlarını ve kariyerlerini hayranlıkla izledik. 

Hadi bakalım, şimdi de bizden biri bunu başarsın, Batmanlı, Beypazarlı gencimiz.

&&

TRT izlemeyeli çok oluyor. EUROSPORT'tan izliyorum, Türk sunucular da var. Sanki olayın bilincinde değillermiş gibi, Mizgin Ay'dan tek kelime etmiyorlar. Ya da ben duymadım.

Mizgin Ay, bir kaç yıl içinde örneğin 2020 olimpiyatlarında final koşarsa ve derece alırsa, yüzyılın Türk atletizm olayı olabilecek bir şey var, kimse bunu ne lanse ediyor, ne farkında.

&&

TRT'de uzun yıllar atletizm ve başka spor müsabakaları izledik. 

Geçtiğimiz yıllarda bir atletizm anlatıcısı çıkmıştı, gerçi epeydir var.

Adam, yarış başlayacakken, birden, '5 numaralı kulvardaki atlete dikkat edin' derdi ve yarışmanın büyüsünü bozar ve karizmasını çizerdi.

Kardeşim, hangi atlete dikkat edeceğimi sana mı soracağım. Neye dikkat edilip edilmemesi gerektiğini sen söyleyince mi ben anlayacağım? Sana kime dikkat edelim diye soran mı var? Orada olup biteni senden çok daha fazla bilen binlerce insan olduğunu ve muhtemelen izleyecilerin de özelliğinin bu olduğunu sana biri öğretmedi mi?

Adam, izleyiciyi, spordan, atletizmden bihaber kişi yerine koyarak olayı anlatır ve olayın büyüsünü bozardı. Ve yıllarca bunu yaptı. Neyse geçti gitti artık.

Ben de yazımı benzer bir ukalalıkla bitiriyorum, 'Sevgili seyirciler, 5 numaralı kulvardaki Mizgin Ay'a dikkat edin'

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 544
Toplam yorum
: 924
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 704
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye d..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster